VGA na Scart RGB

Pozdrav!

dakle, zanima me jel netko ima shemu kakve elektronike, da s jedne strane upiknem VGA izlaz sa kompa, i to ukljucim na RGB SCART ulaz na TV-u? TV je Samsung WS-32Z46 (16:9 format), i naravno da na telki dobijem iskoristivu sliku sa compa, jer u maloj sobi nemam mjesta za monitor...

unaprijed hvala na konkretnim odgovorima.

GaMa

Reply to
GaMa

To ne ide ako nema¹ plazma ili LCD TV. Obièan TV ima malu rezoluciju i stoga na TVu sve osim filmova zgleda vi¹e nego jadno ako ide sa kompa. Ta kombinacija nije uporabljivo na du¾e staze, osim za provjereno kvalitetno uni¹tenje vida i izazivanje glavobolja.

Reply to
miha

miha je napisao/la ovo:

vidim da nisi probo matrox g400 ili neku noviju. ili recimo mx440 sa bt cipom. s njima bez problema procitas text ispod ikona i to bez ikakvih napora. a odogovor za djecka koji bi si gledao komp na tvu: svaka iole novije vga ima i svhs i kompozitni izlaz koji sluzi bas za tu svrhu. odsrca preporucam svhs i hand made kablove.

Reply to
Spuzva

"Spuzva"

Ajd dobro, kad ti ka¾e¹ onda nisam probao. No onako usput, valjda si primjetio razliku izmeðu "vidi se èitati" i "stalni rad" na TVu umjesto na monitoru. To je deèko pitao i jo¹ povrh toga RGB komponenta je u pitanju i nitko ne spominje TVout.

Reply to
miha

Prvo da vam se zahvalim sto me zovete deckom, ali ja se i sa 30 osjecam mladim!

da, dobro je primjeceno da da se ne radi o TV-out-u, jer me to uopce ne zainma. zanima me da mi TV sluzi kao monitor, sa RGB konekcijom.

sto se tice povezivanja, sve je jasno, jedino mi nije jasno, kako natjerati comp, da je izlazna frekvencija 15 Khz.

dakle, dosta o tome sto decku, ili djecku treba, mislim da je ovdje sve jasnije, i da se ne radi o TV-out-u nego o spajanju VGA izlaza graficke kartice, na RGB SCART.

nadam se da ce biti i konkretnih odgovora.

pozdrav,

GaMa

Reply to
GaMa

miha je napisao/la ovo:

pa malo bi ga ubio interlaced na 50hz:( to je cista glupost

To je deèko pitao i jo¹ povrh toga RGB komponenta je u pitanju i

mislio sam da ne zna za njega. al sad vidim da zna i nece da ga koristi- nevjerojatno. ima rjesenje al njega ne bi...

Reply to
Spuzva

"GaMa"

Konkretno je da se ne isplati zajebavati no ako se ¾eli¹ sam uvjeriti samo naprijed.

Ako nema mjesta za monitor ja bi bacio (prodao) TV i umjesto njega stavo monitor. CRT monitori su sad veæ prilièno jeftini.

Reply to
miha

i meni su prva tri pogotka bili bas ti linkovi...

znaci, izbacio bi iz sobe 32'' widescreen TV, i ubacio koliki CRT monitor?

17'', 19''??? daj reci kolki? i onda cucao pred telkom, i radio na monitoru, a sjeo se na fotelju 1,5 metar od tv-a da bi gledao film??? ma daaaaaj!!!!!!!!!!

pa nije li to malo.. hm... ma necu ni reci... a RGB slika rezolucije recimo 800*600 se na takvoj telki gleda sa 4 metra bez problema, i radi se na telki kao na monitoru bez ikakvih problema.

Reply to
GaMa

ne. jer tv-out je da se dobije nekakva slika na TV-u, a ne da se moze citati ili raditi na njemu!

za film mi netreba. trebam ga kao monitor!

Reply to
GaMa

"GaMa"

Ma nema ti to veze sa lovom, bitno je planiranje, a prije dve godine i vi¹e bilo je telki sa VGA ulazom i po na¹im duæanima.

Bit ce da cekas nekoga da ti slo¾i sklop i to vjerojatno d¾aba jer, eto prièa¹ kako nema¹ love. Ne znam ¹to je tebi konkretnije od onoga ¹to sam ti rekao. Ne valja, nije za rad. TV je govno, a ako ne vjerujes imas shemice koje ce ti isto zorno pokazati u praksi. Plazma i LCD zbog ekrana veæe razluèivosti daju konkretnu sliku iskoristivu za raèunalo, a ti to nema¹ i ne vjeruje¹. Pa sretno ti dalje u potrazi za konkretnim.

Reply to
miha

Gle, nadam se da se bude javio i netko s konkretnim odgovorima. Po meni televizor moze sluziti SAMO kao prirucni monitor za neko MM racunalo, da pokrenes mp3, video ili slicno. Nikada slika nece biti dovoljno dobra za rad. LCD i PLAZMA na ulazima podrzavaju i vece rezolucije, te progresivni scan, no obican CRT televizor, bio on i 100Hz ne podrzava to. CRT telka ti fura samo 768x576 rezoluciju i to je za PAL, NTSC ti je jos manja po vertikali :(, sve interlace.

To zaci da na CRT moras slati 15KHz signal , a ne 30+ kako je to na progresivnim ekranima zvanim monitori. Isto tako, hardware koji salje takvu 'TV" sliku van mora podrzavati interlace mod. No to je i JEDINI, ili skoro jedini nacin da vidis punu temporal ili vremensku rezoluciju pal signala, odnosno 50 pokreta u sekundi.

Ovo je naravno vazno samo kod materijala snimanih TV i home kamerama. Dakle ako home DV ili TV capture video skrcis u divx, onda si mu ubio temporal rezoluciju 2 PUTA, duplo, jer mpeg4 ne podrzava interlace tako lako! Dakle umjesto 50 pokreta imas SAMO 25 i primjetiti ces da slika trza. Zato se home video radi u interlaceu. Filmovi su s druge strane, osim nekih malih produkcija i nekih pornicha su snimani FILM kamerom, koja snima samo 24 slicice u sekundi. Za pal se to ubrza na 25, tako da je film za 4% kraci kod nas u Europi, a na interlace ekranima se u dvije poluslike (ima ih 50, tako da svaku drugu moras izmisliti) prikazuje isti frame. Ako film frameovi idu u 25 djelovima sekunde oni idu 1,2,3,4... Na televizoru u 50im djelovima sekunde ide 1,1,2,2,3,3,4,4 - a proslo je ISTO vremena.

Ovo sve objasnjavam zato sto mozda nekome bude zanimljivo i zato da istaknema da NEMA jednostavne elektronike koja ce se igrati progresivnim VGA signalom i njega prebaciti u interlace, paziti na field order (jos jedno dugacko objasnjenje) i sve srediti. Postoje modulatori, ali oni daju uzasno mutnu sliku. Najbolje je kada to proizvodjac kartice podrzi na samoj kartici u vidu composite, s-video ili najbolje TV RGB signala, ili komponentnog. Bez toga nista - dakle moj je savjet umjesto da gubis vrijeme i novac na nesto sto nece izgledati dobro, kupi si bolju graficku s TV out i uzivaj decko :)))))))

Za vise podataka se mozemo cuti. Ako ja nesto gadno ne razumijem te za svaki slucaj, obrati se OBAVEZNO na izvrsnu grupu hr.comp.video. Decki od tamo rasturaju video spiku i spajanje komp - TV, tako da ako ce ti itko dati dobar savjet, biti ce to oni. Feel free to quote me, ako mislis da je potrebno.

Pozdrav,

Domi

Reply to
Domagoj Malovic

Ne mora biti. Postoje deinterlace filtri koji udvostrucuju framerate, odnosno iz 25i materijala daju 50p.

Reply to
Luka