SHEMA MOSFET POJAÈALO 300W 8 Ohm

Ima li tko kakvu shemu za pojaèalo sa recimo mosfet-ima je su jeftini i jednostavniji za ugradnju a da ima kojih 300W na 8 ohm???

Reply to
mtech

Mislim da nije dobro generalizirati. Slazem se s ovim sto Miha kaze: "imaj na umu da komentar ovoga tipa spada u osobne ili ti individualne preference, te stoga nisu nimalo relevantni u kreiranju tvojeg mi¹ljenja oko "zvuka" mosfeta." Eto, sve je individualno. Isto tako, taj isti MOSFET ce se u razlicitim uvjetima razlicito ponasati. Svaka komponenta ima svoje prednosti i mane, a dobar dizajner ce to znati iskoristiti. Los dizajner od svega moze napraviti sr*nje. Cesti su komentari da MOSFETi imaju "ugodan, mekan, ali trom zvuk", a bipolarni tranzistori "cvrst, brz, ali ostar zvuk". Nasuprot tome, ja mislim da je dobar dizajn jednostavno dobar bez obzira na to koje se komponente koriste jer rezultat ovisi i o koncepciji i o izradi. U praksi se stalno nalaze primjeri koji odudaraju od uobicajenih predrasuda. Kad se nadjem u slicnim nedoumicama volim uzeti primjere iz realnog svijeta, pa eto nekih extremnih (i po cijenama nazalost):

Bipolarni tranzistori u izlazu: Mark Levinson, Krell, Accuphase, Electrocompaniet, Gryphon, Burmester, Bryston...

MOSFETi u izlazu: Pass Labs, Lamm, Halcro, Accustic Arts, Belles...

Mislim da je nakon ovih primjera tesko reci sto je bolje. Moze se pricati o tome da je netko skloniji recimo Passu, ali to je vec druga prica, tj to je stvar ukusa. Ono sto bih mogao naglasiti vezano uz MOSFETe je da se u ovim primjerima MOSFETi koriste sa dosta velikim strujama mirovanja. Na nizim strujama mirovanja imati ce losiju linearnost i veci izlazni otpor u odnosu na bipolarne tranzistore sto se moze negativno manifestirati na zvuk (tj, da MOSFET da sve od sebe on zeli rad u A klasi). Ali opet, sve je relativno. Moj savjet bi bio da se nema smisla baviti ovim usporedbama, takodjer nema smisla ici u neku utrku za Wattima, narocito ako ce to biti po cijenu kvalitete, osim ako je to zaista nuzno. Mnogi se iznenade kako mojih 25W glasno svira (ovisi naravno i o iskoristivosti zvucnika). Za kraj, najbolje pojacalo na svijetu je upravo ono koje tebi najbolje svira, bez obzira sto drugi kazu.

Reply to
-DejanP-

Gledajte sad neèemo prièati o glu¹ostima kao da 25W jaèe svira od 300W i slièno, ako je oboje izvedeno kvalitetno onda se zna o èemu se radi.

Zanimali su me mosfet tranzistori jer ih ima u TO220 kuèi¹tu i jednostvniji su time za hlaðenje i monta¾u na hladilo, iako ja vi¹e volim recimo MJ15004/3 komplementarni par ali trebam za sve to hladilo u koje mogu stati i slièno..

BTW znade li tko gdje ima nabaviti takvh hladila sa veè probu¹enim otvorima?

Da mosfet lako crkne znam i sam, rcimo imam par izlaznih pojaèala s IRF223 i IRF9233 koji se vi¹e ne proizvode, pojaèala rade sjajno, ali u sluèaju grijanaj ili kratkog spoja svi¹e 4 komada ode bez problema.

Naravno nisam mislio samo na MOSFET tranzistore mo¾e i kakva shema s bipolarnim recimo MJ15003 MJ15004 koje sam i spomenuo.

Reply to
mtech

Ajde molim te nemoj mi stavljati rijeci u usta, ako ti nije jasno sto sam napisao procitaj opet moju recenicu. Covjek je postavio pitanje koje se ne odnosi direktno na tvoje pitanje, i pokusao sam odgovoriti na njegovo pitanje onako kako znam. Odgovorio sam bez lose namjere. Ovo o W nije nitko pitao, ali ja sam to ipak spomenuo jer sam smatrao to zgodnim spomenuti. I ne smatram da sam pogrijesio. Imas problem s tim? Ne zaboravi da ti nisam pokusao sugerirati na to da ne radis 300 W. Vrlo moguce da ti to zaista i treba, i to je razlog zbog kojeg sam ti i poslao neke sheme koje bi ti mogle pomoci. Nisam ti slao 25W covjece. Niti sam pocinjao raspravu MOSFET vs bipolar. A zadnja stvar koja mi treba u zivotu je neka sugava svadja na usenetu.

A cuj, MOSFET si htio, MOSFET si dobio

Reply to
-DejanP-

Moja recenica je bila: "Mnogi se iznenade kako mojih 25W glasno svira (ovisi naravno i o iskoristivosti zvucnika)." Nadam se da nisi mislio na neke MOJE revolucionarne Watte kakve nitko drugi nema. Mislio sam pojacalo u MOM sustavu.

Reply to
-DejanP-

ko ti je ¹to rekao????

Gle ¹to u biti trebam, jako pojaèalo znaèi 300W je dobro, i to trebam ugurati u 4H rack kutiju, i to tri komada, znaèi trokanalno pojaèalo sa

3X300W/8OHm inaèe za kino dvoranu i slu¾io bi da napaja lijevi, desni i centralni zvuènik u dvorani, dok mi je subwoofer aktivan, a surround zvuènici imaju svoje stereo pojaèalo. Najvi¹e sam ciljao na MOSFET tranzistore jer mislim da bi se najbolje hladili po¹to su uz recimo TO-220 kuèi¹to pa ih mogu staviti sve na jedno veliko ravno hladilo i kroz rebra hladila napravit "propuh" sa usisnim i isisnim venilatorom. A i vidim da tako rimo radi behringer, phonic.. i drugi stave hladilo i sa svake strane nabacaju onih TOSHIBA mosfet tranzistora a kroz rebra pu¹e ventilator.

Ako tko iam kakvih ideja nek slobodno iznesae.

Zahvaljujem na shemama naravno, i nisam to rekao zbog tebe nego zbog ddrugih jer recimo tip kupi receiver koji ima, pazi sad ovo:

6X100W na 8 OHm, i onda mi se doðe faliti kako ima sve skupa 600W, aj dobro a na trafu mu unutra pisalo 400W, i to je bilo toèno jer je uzimao oko 1,9-2,2A iz mre¾e kad sam mjerio.

A sad ti njemu objasni kakvih on 600W ima.

Reply to
mtech

Miha, zar to nije shema pojacala za koju autor ne daje popis delova dok se ne kupi plocica od njega? Ako imas kojim slucajem ove vrednosti baci mi ih na mail. snipped-for-privacy@infosky.net Imam u Eagle napravljenu plocicu, tako reci zavrsenu, al nikako da se na stranici pojave vrednosti elemenata da bih ga mogao napraviti bez eksperimentisanja.

Poz.

Reply to
SASA M.

"mtech" wrote in message news:dcj2md$kp9$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr...

Stvarno, meni je izgledalo malo provokativno, sad mi je zao sto sam planuo jer sam ocito krivo shvatio. Nesporazumi mogu biti gadna stvar i zao mi je sto sam bio dio toga. Slova na monitoru vrlo lako mogu dati krivu sliku o ljudima. Moja iskrena isprika.

Istina je ovo sto kazes, nemam sto za dodati. Jasno mi je sada sto trebas, slazem se da bi najprakticnije bilo nesto sa MOSFETima, po mom misljenju upravo sa IRFovima zbog cijene. Toshiba i Magnatec MOSFETi su katastrofalno skupi. Mozda bi najbolje sjelo nesto u D klasi, npr neki Tripath, ali ja s tim nemam bas nikakvog iskustva, neznam ni kakve su cijene i dali se uopce to moze nabaviti kod nas. Za sad te mogu uputiti na

, mislim da sam tamo skidao neke njihove sheme (oni koriste Toshibine MOSFETe). Na
mozes takodjer naci sheme (bipolarni tranzistori na izlazu) - na zalost, prilicno je kompleksno, pa sumnjam da ce ti odgovarati. Imam i sheme nekih drugih profi pojacala, ali cu trebati potraziti. Ocito bi ti i PCB dobro dosao, ali to je najteze nac. Nacrta ima ko u prici, ali najcesce bez PCB-a. Ovo si mozda vec i sam nasao ali pogledaj:
(MJ15003/15004, mislim da je to nekad bilo na nekom ruskom site-u) Iz Elektora imam "Titan 2000": 300W/8ohm, 500W/4ohm, 800W/2ohm - ovo je stvarno monstrum, na izlazu su neki 2SA/2SC bipolarci sa plasticnim kucistem. Jako kompleksno, ali mislim da imam shemu PCB-a. Bas sam pomislio da bi ti sjeo PA300 iz Elektora sa 2 para MJ15003/15004 (imam PCB), na zalost to je 300W na 4ohm-a. Dre je na binaries jednom prilikom poslao PCB-e za jedno od pojacala Anthony Holtona, mozda to vec imas. Mislim da taj ima oko 250W/8ohm (napajanje 2x70V DC). Neznam, blokiram vec pomalo, ako te ponesto zanima posaljem

Pozdrav

Reply to
-DejanP-

Hajde ako nije problem baci taj PA300 iz elektora ako mo¾e sa PCB, nije tako bed ¹to je na 4OHm, malo poveèam radni napon i smanjim otpore u emiteru i trebalo bi raditi bez beda i na 8 ohm.

Hvala!

Reply to
mtech

Eto, neznam hoce li ti pomoci, ali moglo bi. Nazivna snaga je ipak nesto manja, no ogranicava te Vce Izlaznih tranzistora - 140V. Zato nemoj pretjerivati sa naponom. Po mojoj bi se procjeni s tim tranzistorima ovdje moglo izvuci do 230W/8ohm i to bez nekih posebnih preinaka. Naravno da tada nece biti solidno dimenzionirano za 4ohma, ali nije ni previse bitno ako ce raditi na 8ohma. Mozda bi mogao Uzeti u obzir za izlazne tranzistore MJ15022/15023 zbog viseg Vce. Oni podnose malo manje struje (na 8ohma to nece biti problem), a isto su 250 W. Ako se odlucis na to, tad opet pazi jer MJE15030/15031 imaju Vce 150V. Sve u svemu, punih 300W ce biti malo tesko ali je blizu. A sto se dobrog hladjenja tice ono je u svakom slucaju neophodno i ja bih se takodjer odlucio za onako nesto sto si i sam spomenuo. Npr nekakav "tunel" slozen od Al hladnjaka, rebra unutar tunela i ventilatori na ulazi i izlazu. Jedan takav "tunel" je zgodan za dva kanala ako je smjesten u sredini kutije ali ti trebas tri, pa neznam pomaze li ova opcija.

Nadam se da sam ti bar malo pomogao, sretno

Reply to
-DejanP-

Mislim na bipolarne, obicno kada se kaze tranzistor misli se na bipolarni, a kada se kaze mosfet onda se misli bas na njega

Mnogi govore da mosfeti daju kvalitetniji zvuk

Reply to
Dre

Kako ovo pojacalo koje radi na +/-70 V daje samo 250W/ 8oma, a ovo +/-65V

300W/8 oma??

Zar nije to direktno proporcionalno s naponom napajanja???

Reply to
Dre

Zlato, imas toshibine zamjene za te tranzistore u plasticnom kucistu.

E, da ne zaboravim. Budi musko i slozi si leach super amp. Nemoj se razocarat kad shvatis da nemas zvucnike za takvo pojacalo...

Reply to
Zeljko M

Zlato, ima i bipolarnih tranzistora u TO220 kucistu. Nemoj se drzat bas za takva pakiranja kad ima i vecih. Zamjena za one motorole ima cak 200W...

Reply to
Zeljko M

Ljupka usporedba: Zeta amp vs super leach

+/-93V 800W - 300W
Reply to
Zeljko M

Naravno, ovisi o naponu napajanja. Npr. Trebas 300W na 8ohma: Uout=sqr(300x8)=48.99 Veff To znaci da izlazni signal mora imati ampitudu 1.414x48.99=69.2 V (do vrha).

Po tome ispada da napajanje 2x65V nece biti dovoljno za postizanje 300W na

8ohma. Neznam dali mi se negdje potkrala greska pa sam prije negdje krivo naveo snagu, moguce, sorry ako jesam, necu se ljutiti ako me netko ispravi. Jos je vazno uzeti u obzir i to da prilikom opterecenja trafo daje nizi napon (ovisi kako je dimenzioniran), treba uzeti u obzir isto i zbog elko-a u napajanu (tj. ako imaju malen kapacitet brzo se izbijaju). Isto tako ovisi i o sklopu, npr. kod pojacala sa slabom globalnom negativnom povratnom vezom, u stupnju naponskog pojacanja je cest relativno velik otpor u emiteru tog stupnja, pa jos ako je taj stupanj kaskada, to zahtjeva visi napon napajanja, pa se to ponekad radi tako da se ulazni stupanj napaja sa odvojenim (visim) naponom. To je samo jedan primjer, ima puno varijacija na temu. Takodjer se stvari ponekad cine zbunjujuce jer neki ponekad navode snagu do npr 1% izoblicenja, neki vise, drugi manje pa sad ti znaj kak je tko mislio. Uglavnom, ovo sto sam rekao za tvoje pojacalo 250W/8ohm je mislim prilicno realno ako ti napajanje bez opterecenja daje 2x70V - to je samo moja procjena koja ne mora biti vjerodostojna.

Ovako letimice sam nasao jednu gresku - prije sam spomenuo nacrt na

Tamo je navedeno 382W/8ohma - nema sanse.

Reply to
-DejanP-

Zaboravio sam naglasiti - nije direktno proporcionalno

Pozdrav

Reply to
-DejanP-

He he, kada bi gledali samo izlasni dio pojacala, trebalo bi bi biti direktno proporcionalno ili MANJE od toga?

Reply to
Dre

A koje je to, daj link..

Reply to
Dre

Hm, joj, da budem iskren, malo sam blesav i uvijek su me izrazi poput proporcionalno, reciprocno, itd malo zbunjivali pa bih ja to htio izbjeci na veliko. Dakle, ako usporedjujemo dvije iste koncepcije i ako mislis duplo visi napon - dupla veca snaga, to je krivo (tu me buni to "proporcionalno" koje ja mozda ne kuzim bas najbolje). Mislim da nisi mislio na to. Ako samo mislis visi napon - veca snaga, tad si u pravu. Ili, recimo da usporedjujemo dvije razlicite koncepcije, ne znaci da ce isto napajanje i u jednom i u drugom slucaju rezultirati istom snagom. I izlazni se stupnjevi izvode na vise nacina, iako je najcesca verzija klasicno emitersko sljedilo. Evo primjera za nesto drugacije:

Vec spomenuti Leach SuperAmp:

Slicnu verziju izlaza mozes naci u Motorolinom manualu:

Opet nesto drugacije:

Ovaj zadnji jako dobro iskoristava napajanje.

Reply to
-DejanP-