Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

Citam manual od frekvencijskog pretvaraca Mitsubishi FR-D720S-042SC-EC:

http://tinyurl.com/mnzy7c3

i nije mi bas jasno vanjsko biranje frekvencije u Multi-speed mode-u
gdje se s 4 ulaza bira jedna od 15 predefiniranih frekvencija:

https://www.dropbox.com/s/l5tmrnbbo76zrvs/freq_inv_01.png

Tu pise da se s parametrima 178-182 moze bilo kojem od ulaza na koje se
ti parametri odnose dodjeliti funkcija REX. Parametri 178-182 se odnose
na ulaze:

STF (FW)
STR (REV)
RH  (High speed)
RM  (Middle speed)
RL  (Low speed)

S obzirom da je su za biranje 15 razlicitih brzina potrebni ulazi RH,
RM, RL i REX onda to znaci da se REX mora dodjeliti ili STF ili STR
ulazu a to bi onda znacilo da bi se izgubila mogucnost kontrole
smjera!? Ili sam nesta previdio?
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

To je onda to. Jer pise: 'The RH, RM, RL, REX signals can be assigned
to the input terminal using any of Pr. 178 to Pr. 182. When terminal
assignment is changed, the other functions may be affected.'.

Meni treba kontrola pomocu mikrokontrolera ali jednostavna a ne preko
Mitsubishi ili Modbus protokola tako da cu onda koristiti samo 3 ulaza
za biranje frekvencije pa ce biti 7 brzina.

Dok koje cijene smatras da je inverter jeftin? Ne mogu naci koliko ovaj
kosta kod nas, jedino vidim da vani kosta oko 150 funti.

Znas mozda koji bi bio najjeftiniji 0.75 kW s kojim se moze upravljati
na ovaj nacin - da se na ulaze za biranje smjera/startanje i ulaze za
biranje frekvencije spoje relay-i? Vidim da ovaj model ima jako puno
dodatnih i naprednih funkcija pa pretpostavljam da ima i jeftinijih
koji imaju manje opcija.

Ima puno mogucnosti ali bi to sve zakompliciralo sklop, ovako mogu
staviti 5 relay-a - 2 za biranje smjera (ili za smjer i START, ovisi
kako se ulazi konfiguriraju) i 3 za biranje jedne od 7 brzina.

Hvala na odgovoru!
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

Shvatio sam, tu ti je sav problem, ne bi ti trebao biti nekakav veliki

Krivo sam se odrazio, jer nisam direktno mislio na cijenu nego na
bogatstvo opcija.

ozbiljniju komunikaciju sa inverterom rabi bar RS-485. Skuplje varijante

isti. Izbor pada na najpovoljnije u datom trenutku.

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Kako ne? Upravo ovaj to ima. Sa relay-ima na STF i STR se bira smjer i
start (STF moze biti ili 'napred' ili 'start' a STR moze biti ili
'natrag' ili 'biranje smjera'), a sa relay-ima na RH, RM i RL se bira
jedna od 7 frekvencija. Inace mi je to sasvim dovoljno, ustvari su mi
za ovo sta trenutno radim dovoljne samo 3 razlicite frekvencije ali
samo razmisljam kako bi bilo najjednostavnije ako bi trebao svih 15
frekvencija.

S RS-485 bi svakako imao pristup svim mogucnostima ali npr. u sad
zadnjem uredjaju mi je u ATMega8 na kraju ostalo samo 26 slobodnih
byte-ova pa tu recimo ne bih uspio strpati jos i kod za RS-485
komunikaciju tako da gledam sve opcije.

A i ne treba mi nista napredno, samo biranje frekvencije i biranje
smjera.

Tnx na info!!
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Aaaaaaaa - krivo sam procitao!! Procitao sam: 'Nisam vidio niti jedan
da to *ima*.'!! Hahahahh :-)) Znaci svaki to ima?
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

dogovori sam sa sobom :)

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Na kraju cu svakako isprobati i digitalni pot i PWM za upravljanje s
naponom a nije iskljuceno niti da cu se (mozda ne odmah) ipak poigrati
i s RS-485 - kad je bal nek je maskenbal :-)

Jos jednom hvala na odgovorima!
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

Bacio sam oko na to, nevjerojatno kako projektanti znaju zapetljati
jednostavne stvari!?
Rekao bih da je jednostavnije upravljati nuklearnom elektranom!?...lol

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

Hahahh Ako ukljucis neki parametar pogledaj na stranicu xy gdje pise da
se zbo toga mijenjaju znacenja drugih parametera a tamo opet pise da
pogledas na stranicu xy jer se zbog toga mijenjaju funkcije trecih
parametara itd. itd. :-))

I napisu da jedan od ulaza treba konfigurirati kao REX a u tablici sa
znecenjem parametara se nigder ne spominje REX nego pise '8: fifteen
speed selection' a 200 stranica dalje gdje se spominje REX u napomeni
sa sitnim slovima pise da za aktiviranje REX ulaza treba u odgovarajucu
lokaciju upisati '8' pa ti odgonetavaj.

Uputstvo je napisano tako da za odgonetnuti bilo sta moram stalno
skakati za po par 100 stranica napred-natrag.

Ali ajde, dobro je da bar ima raznih opcija. Ali je istina da ko da je
netko htio zakomplicirati. Kad procitas:

When 9999 is set in Pr.232 'Multi-speed setting (speed 8)', operation
is performed at frequncy set in Pr.6 when RH, RM and RL are turned off
and REX is turned on.

pa onda krenes traziti sta je REX i vidis da takvog ulaza nema nego ga
treba iskonfigurirati tako da zamijeni jedan od postojecih ulaza, ali
ne tako da se u parametrima izabere REX nego se mora izabrati 'fifteen
speed selecion' a da bi to odgonetnuo moras nekoliko puta skakati za
par 100 stranica.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

star si Vaso, neupotrebljiv...

nanje to...

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Doma imam 2 ko zna koliko godina stara motora bez oznaka, jedan je od
najmanje 4 kW a drugi bi mogo biti 1.1 kW - kako da najlakse odredim
broj polova?

Sta mislis o ideji da kontrolu 0.4 kW frekvencijskog pretvaraca
testiram sa sopjenim 1.1 kW motorom bez opterecenja?
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

paaaaaa... zavrti ga na maloj frekvenciji i prati okretaje.

snagom :)

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Hvala!

Jos jedno pitanje - s frekvencijskim cu upravljati preko
mikrokontrolera ali ne preko RS-485 ili Modbus komandi nego cu s
frekvencijom upravljati preko analognog ulaza a umjesto prekidaca za
start/stop i za smjer ce biti relay-i. Problem je da bi osim kretanja
razlicitim brzinama u jednom i drugom smjeru u odredjenim slucajevima
motor morao moci i 'trznuti' tako da zbog toga necu moci na
frekvencijskom podesiti soft start nego cu i taj dio morati izvesti
software-ski pa prilikom kretanja postepeno povecavati brzinu vrtnje.

Da li mislis da cu uz takvo upravljanje moci po potrebi postici da
motor trzne? Npr. tako da najprije podesim neku vecu brzinu a onda mu
dam kratkotrajni impuls za start?

Frekvencijski bi mi trebao stici u ponedjeljak ili utorak pa cu tek
onda to sve moci isprobati (vec sam si slozio mini panel s prekidacima
i potenciometrima).

Na kraju sam sad cak poceo razmisljati i o upravljanju preko RS-485,
iako sam to u pocetku htio izbjeci :-/
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

vremensku rampu ili slobodno zaustavljanje po inerciji.

analogno upravljanje (npr. 4-20mA = 30-45 Hz).

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Na sta mislis pod 'light aplikacije'?

Ali ako podesim vremensku rampu, kako bu onda naglo trznuti? Trebao bi
znaci biti u stanju, kada je motor zaustavljen, prouzrociti kratki
nagli trzaj u trajanju od mozda pola sekunde ili jos krace.

Meni je problem da bi za generiranje trzaja morao iskljuciti ramput a
to bi mogo jedino preko RS-485 komunikacije. Ovako, ako upravljam preko
analognog ulaza s digitalnim potenciometrom ili s PWM + RC filtar, onda
rampa moze jedino bili ili 'cijelo vrijeme ukljucena' ili 'cijelo
vrijeme iskljucena'. S obzirom da s ukljucenom rampom necu moci
prouzrociti trzaj, znaci da bi ona morala biti iskljucena a polagani
zalet bih ja morao realizirati software-ski.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

Nisam mislio na rasvjetu nego na jednostavnije aplikacije gdje se na
jedan analogni port spaja jedan FC... ;)

max frekvencije po vremenskoj rampi od npr. 3-5 sekundi.

Bez obzira koja frekvencija je zadana i bez obzira na vremensku rampu,

svoj trzaj.

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Hahah, znam da nisi mislio na svjetla ali nisam znao u kojem smislu
mislis na 'light' - da li zbog male snage pretvaraca/motora,
jednostavnosti izvedbe ili necega drugog.

Ovo je manual od frekvencijskog koji mi stize:

http://tinyurl.com/kauer89

ali ne vidim podatke o RS-485 upravljanju. Nemoguce da bi komande bile
toliko standardizirane da bi za sve pretvarace vrijedio isti
instrukcijski set?!

To nisam znao!! Mislio sam da se parametar za minimalnu frekvenciju
odnosi na najnizu frekvenciju koja se moze podesiti preko analognog
ulaza - a da soft start uvijek ubrzava od nule. Nisam jos procitao
kompletno uputstvo a za taj dio sam ocito imao krivu pretpostavku.

Pa to je onda idealno!! U niti jednom trenutku nisam pomislio da bi to
tako radilo - upravo kako mi treba.

Hvala na informacijama!!
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)

- start/stop
- drivanje po frekvenciji

no problem

Re: Frekvencijski pretvarac (podesavanje ulaza)
says...

Mislio sam da, s obzirom da u uputstvu ne nalazim podatke o RS-485
komunikaciji, mozda postoji neki genericki instrukcijski set komandi
kojeg implementiraju svi kontroleri u frekvencijskim pretvaracima, pa
da se onda te genericke komande (instrukcije) prevode u one specificne
za konkretan model.

A ne bi onda imao pristup i svim parametrima kojima se ima pristup i
preko menu-a a kojih ima na stotine?

:-)

Vec su spremni i digitalni potenciometri, D/A pretvaraci, releji - pa
cak i TTL --> RS-485 konverter :-)

Evo jos jedno pitanje - nadam se da ti nisam dosadan. Inace sam
odslusao (i polozio) Osnove elektrickih strojeva ali je to bilo prije
vise od 10 godina a i jedno je teorija a drugi je praxa.

Da li postoji 'standardni operativni postupak' kojim bi mogao nakratko
opeteretiti motor s teretom za kojeg bi trebao jaci motor - pa da onda
iz ocitanih parametera mogu *tocno* odredtiti koliku mi minimalnu
snaguo morao imati motor (i frekvencijski)?

BTW, za ste ce ti trebati 12 motora? Trenutno mi ne pada na pamet za
sta bi trebalo koristiti tako veliki broj motora. Da li ces koristiti
tvornicki uredjaj za upravljanje ili ce biti napravljen specificno za
tu aplikaciju?