djelomicno OT: buducnost elektronicara

Na mail iako i nije neka tajna ;)

Reply to
coin

trbuhom za kruhom mi nebi bilo bad otici niti van hrvatske a kamoli van siska ;)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Cool !!! 'ajmo na cugu negdje u Capragu...

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

more...od kud si :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Iz Siska :-) Caprag tocnije. Ima u Capragu "more" birtija ... recimo kod Tale ili Ex...

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

prog. kontrolere step 5,7 ....

onaj tko se usavr¹i u tom podruèju vrijedi vi¹e nego zlato u bilo kojoj firmi koja ima neku automatiziranu proizvodnju

evo ja radim s dotiènim kontrolerima i imam ne?to iskustva, ali di pokucat da mogu reæ ja znam to i to i radio sam to i to ako mi trenutna firma ne pre?ivi secesiju

Reply to
Kameleon

cek...jel se znamo? ja sam zivio u zeljezari 15 godina :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

On Oct 20, 10:06 pm, "Raven" wrote: /cut

Placa u RH firmama je oko 11-15k kn koliko sam upoznat. (mislim na visoko obrazovane (>=3Dmaster diploma) R&D in=BEenjere). Mogu re=E6i iz prv= e ruke jer sam trenutno u BE i za doktorat (koji se nudi svim boljim zainteresiranim studentima) se dobiva placa 1700-1800 EURO / mjesecno uz tro=B9kove =BEivota cca 30% ve=E6e nego u RH. Pita se covjek nakon svega toga isplati li se biti stru=E8njak u RH? Mozda svi jednostavno trebamo pobjeci i (nikada) ne vratiti ?

Sto se tice firmi u RH znam za tri : Telegra (valjda najbolja ?) Xylon (skoro only FPGA ?) EXOR (tako nekako, mozda sam fulao naziv)

Oko mene je hrpa (master & Ph.D studenti electrical engineering i slicno) Kineza, Iranaca, Indijaca, Meksikanaca, Taiwan, Indonezija i ovako mogu do sutra. Ukratko, ako znas znanje i vise si nego dobrodo=B9ao raditi kao research engineer. (npr IMEC tu z BE) Pricam s puno Amera i svi mi vele da vecina studenta tamo ne =BEele biti in=BEenjeri, studira se ekonomija i drustvene znanosti, dok je industrija puna ljudi iz zemalja u razvoju. Npr. za USA master zara=F0uje cca. $200k/god, ph.D oko $300k/god ovisno o prilici.

Nevjerojatno, a koliko nam je =B9ansa u RH? Uz 15000kn placu..da izracunam 15000*12/5 =3D36000$ !! Skoro 10x manje..

Ahhh..bude bolje jednog dana.

Reply to
Mad I.D.

Mozda ... zvcni me na broj sadrzan na dolje navedenom URLu ili idemo na private message.

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

Doktori i bas nisu iza svakoga ugla, a diploma recimo FER-a nije garancija znanje. Ja sam elektronicar iz doba elektronki, napravio sam pomorsku knjizicu (matrikulu) i desetak godina plovim na brodovima. Malo sam u Hrvatskoj ali sam solidno financijski osiguran. Imao sam nekoliko asistenata sa fakultetskom diplomom, koji su mastali kako mogu izracunati dva naboja u vakumu a pali su na banalnim stvarima. Inzinjer je dobar mozda na nekom projektu gdje se pocinje od nule ali se brzo izgubi kada otvori ormar pretrpan sklopnicima. Savladao sam STEP 7 radi liftova. Radim za nesto vise od 3.000 eura a za fakulet niti ne znam kako izgleda. Sam sebi sam sef. Nitko mi ne soli pamet a kada mi se ne radi imam ogromno prostora za hvatanje krivina. Mislim da u Hrvatskoj nema buducnosti za elektronicare Previse je sve korumpirano da bi mogao uspjeti. Jedine tri grane koje donose u Hrvatskoj profit su droga, preprodaja oruzja i prostitucija. A jedina stvar koja bi izvukla Hrvatsku iz ovoga blata je sadnja maka kao sto rade u Afganistanu il Kolumbiji jer nam je privreda na njihovom nivou.

Reply to
charli

Ima¹ pravo, moja isprika! To stvarno nije smije¹no, veæ TRAGIÈNO! (bez lol)

Ali postoji za kupca i odmah si manje konkurentan od Kineza!

Ne mislim na ukidanje toga za uvozne gotove proizvode. Za¹to ne za gotove domaæe? Postajemo konkurentni, mo¾da bi se pokrenula koja proizvodnja, nova radna mjesta i bla, bla ( posredni prihodi za proraèun od izdvajanja na nova mjesta), a ovako, ni¹ta: ni carina, ni PDV, ni porez na plaæe.....

donose u Hrvatskoj profit su droga, preprodaja oruzja i prostitucija.

Ali samo ako se legalizira, inaèe bi koristi imali samo pojedinci!?

Mijesas bruto neto(makar u hr neto je cudno definiran:), zdrasvetno, doprinose...

Kolko ja vidim po ljudima koji su samnom studiraili i otisli u ameriku se usavrsavati oni su tamo sada sirotinja. Imaju manju placu od mene za isti posao(cak ne isti jer rade prosjecno 50sati tjedno) i dok postanu doktori imat ce ohoh dogova. A ove place od 300k$ ja nisam cuo di su takve. Obicno je oko 120k$ bruto ako se jebeno zaposlis.

IMHO ljudi u hr su jako dobro placeni kolko rade

Reply to
fire

Ne radi se to tako. Proizvodnja i poduzetni¹tvo se potièe povoljnim kreditima, olak¹icama kod davanja, poticajima kod zapo¹ljavanja i izvoza. Su¹tina PDV-a je da se plaæa na sve i da ga plaæa krajnji kupac. Na primjer mojoj matiènoj firmi u Italiji vlada je godinu dana financirala

80% tro¹kova nastupa na inozemnim sajmovima. Mogla je to dobiti bilo koja proizvodna firma iz bilo koje oblasti. Eto na taj naèin smo nas par èak i Las Vegas vidjeli, ponudili na¹u robu, vidjeli ¹to ostali rade... Kineza nije bilo nigdje osim u nekim zalogajnicama :)
Reply to
coin

Mo¾e negdje bli¾e centra? :D ®ivim tamo od pro¹log tjedna.

Reply to
Mario Malenica

Nije ba¹ tako ¹ta se tièe PDV-a. Itekako za njega kao proizvoðaèa postoji u obliku preplaæenog PDV-a koji mo¾e tra¾it od dr¾ave nazad. Ostalo se sla¾em.

Reply to
Eugen Mu¾iæ

Ehh.. To je Italija gdje se 'svake' godine mijenja vlada.... Ovi na¹i ne bi ni PDV ukinuli, a kamoli jo¹ ne¹to finansirali....Zar ne zvuèi blesavo: Dr¾ati PDV za ne¹to ¹to se i ne kupuje, jer se i ne proizvodi od toga ni¹ta!?

Pa to sam i napisao u drugoj reèenici. 'PDV vrati¹...'.

Reply to
coin

Gledaj ovu situaciju - na¹a vlada ukine PDV na domaæu elektroniku (krajnji proizvod) da bi potakla proizvodnju/kupovinu hrvatske elektronike. E sad, ti krene¹ u tu proizvodnju i sku¾i¹ da je na¹e tr¾i¹te premalo pa po¾eli¹ izvoziti u Njemaèku recimo. ©to æe¹ napraviti, zamoliti njemaèku vladu da ukine PDV na hrvatsku elektroniku jer ako ga naplaæuju ti nisi konkurentan? Ne da mi se vi¹e o ovome, bezpredmetno je.

Reply to
coin