Digitalni tonfreq. prijemnik kod brojila

Neki dan su dok me nije bilo doma bili iz elektre i pored brojila postavili:

Pise 'digitalni tonfrekventni prijemnik'. Je to zamjena za onj 'sat' koji prebacuje jeftinu/skupu struju? Kako to funkcionira? Cemu ovaj okrugli 'senzor' gore-lijevo na slici?

--
Chupo
Reply to

Ako se ne varam, to je IC senzor preko kojeg se povezuje s ruènim raèunalom kad se pode¹ava ureðaj. Ja sam gledao doma kad su ne¹to ¹telali Pozz.. "Chupo" je napisao u poruci interesnoj grupi: snipped-for-privacy@news.t-com.hr...

Reply to
Acer

Infracrveni? Da bi otvor bio tako velikog promjera (oko 1.5 cm)?

--
Chupo
Reply to

Reply to
Acer

Nejasno se vidi kroz plastiku a nemam kljuc. Uglavnom, prije je tu bio mehanizam 'na sat' koji je prekapcao jeftinu/skupu tarifu.

--
Chupo
Reply to

Oèitavanje stanja brojila preko 'dlanovnika' s kojim su opskrbljeni njihovi djelatnici!?

Ne bih rekao, brojilo je i dalje isto mehanicko, zamijenjen je samo automat za prekapcanje tarifa zaokruzen na slici:

Ali mi nije jasno zasto na njemu pise 'digitalni tonfrekventni prijemnik' i kakav je ovo senzor :-/

--
Chupo
Reply to

Sluzi kao zamjena za uklopni sat za prebacivanje nocna-dnevna tarifa. Mehanicke i kvarcne cuke nisu tocne nakon par godina, jebe ih i ljetno-zimsko racunanje vremena, a sa ovom cukom elektra upravlja preklopom saljuci 16khz po mrezi.

Dakle, ako oces sam promjenit tarifu, znas sto trebas radit.

Reply to
Petar Bjelèiæ

:-))

Sta ne bi to bilo malo prejednostavno?

A ovaj okrugli 'senzor', sta je to?

--
Chupo
Reply to

Optièki port. Unutra se nalaze dvije diode razdvojene pregradom.

--
 "What you thought was freedom is just greed."
Reply to

S tim se znaci programira, tnx! Sta se programira ako se signal za prekapcanje salje preko energetskog sustava? Frekvencije na koje reagira?

Ja sam prvo pomislio da komunikacija sluzi za download log-a da se provjeri da ne bi neko sam prebacivao na jeftinu struju :-)

--
Chupo
Reply to

Interni sat, vremena kad ce prebacivati i na koje tarife. Ocigledno moze raditi i kao samostalni uklopni sat.

Reply to
Starpox

Nije 16 kHz, niza je, oko 120-150 Hz, ovisno o distributivnom podrucju, u Zagrebu imas na 138,5 (ili 132,5) Hz ako dobro pamtim. Ulicna rasvjeta onda ide na podrucju od oko 180 do 1200 Hz itd.

Vise frekvencije koriste se za podatkovnu komunikaciju po kuci (ono sto mozete kupiti po ducanima, tzv. powerline communication devices).

m.

Reply to
Marko

onda

Mo¾e biti, 16kHz bi kroz trafo-stanice prolazilo s velikim gu¹enjem. Btw: Kako radi ta 'kuæna' komunikacija ukoliko u kuæi ima¹ trofaznu mre¾u?

Na izlazu se stavi jedan navoj te iste zice preko feritnog trafa, a na 220v trafo 1nF, i superponira se bilo koja frekva u 50hz.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Vjerojatno.

16k mi ostalo u sjecanju jer mi upravo to rekao elektricar iz elektre, a ni meni nije logicno. sa druge strane nize od 500hz je skupo filtrirat. tonske frekvencije bi se cule u traficima, pa da je nivo samo 0,1V
Reply to
Petar Bjelèiæ

Ne bi se èule, ako se ne èuje 'preglasno' ni 50 Hz na kojoj gura stotine kW!?

mre¾u?

220v

To je princip, ali ¹to ako ima¹ vi¹e faza koje su 'spojene' tek u trafo-stanici preko jezgre? Kolika je impedancija mre¾e za tu komunikaciju?