Zegarek mi oszalal :(

Budze sie jednego dnia, a tu mi zegarek spieszy o 10 lat i 21 godzin (co do
sekundy).
Budze sie drugiego dnia - pozni o 12 h (co do sekundy).
Trzeci dzien: uzywam stopera i nagle sie wszystko zawiesza, przestaje reagowac
na klawisze. I tak juz jest 2 dni.
Co sie stalo? Restart przez wyjecie baterii pomoze? Z tym musze isc do
zegarmistrza, bo nie mam przyrzadu do otwierania takiej obudowy.
A dzialal 14 lat bezawaryjnie i go lubie, bo bardzo dokladnie chodzil - Casio
DW-5600 - teraz juz takich nie robia, tylko jakies plastikowe odpowiedniki.. :(

M.

Re: Zegarek mi oszalal :(

Przeszedł na emeryturę.

AW

Re: Zegarek mi oszalal :(

Co to za zegarek że lata pokazuje? ;-)

Re: Zegarek mi oszalal :(
Hello Robert_J,

Nawet naręczne Casio pokazują lata.

Re: Zegarek mi oszalal :(

Możliwe, pytanie tylko po co? ;-)))

Re: Zegarek mi oszalal :(

Zeby dobrze miesiace zmieniac w lutym, zeby dzien tygodnia poprawnie
pokazac ..

J.

Re: Zegarek mi oszalal :(

Żebyś nie zadawał głupich pytań jak Cie odhibernują ;-)

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: Zegarek mi oszalal :(

Jak mnie odhibernują to i tak bateria już nie będzie działała ;-)))).

Re: Zegarek mi oszalal :(

No właśnie. W manualu do mojego Casio G-shock MTG napisali, że będzie działał
tylko do 2199 r, co mnie strasznie zamuciło ;-)

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: Zegarek mi oszalal :(

Czasami się przydaje.
Np gdy ktoś podróżuje w czasie - budzi się i nie wie który jst dzień,
miesiąc rok ...
Zadaje sobie pytanie : Sylwester to już był ?  A tak spojrzy na zegarek i
wie ile dni jest w plecy.

Pozdrawiam

Re: Zegarek mi oszalal :(

No tak, zegarek prorok ;)
Pozdrawiam
FJ

Re: Zegarek mi oszalal :(

Od wymiany baterii bym zaczął. Wiele zegarków elektronicznych Casio wymaga,
by po wymianie baterii dokonać "inicjalizacji" modułu poprzez zwarcie
jednego z punktów płytki do masy. Wskazówka jak powinna być na nalepce
wewnątrz koperty. Ewentualnie możesz odczytać typ modułu elektronicznego i
znaleźć w sieci manual z opisem postępowania.

Re: Zegarek mi oszalal :(

O, dziękuję za rzeczową odpowiedź. Wczoraj byłem u zegarmistrza i mi go
zrestartował, ale nie chciał powiedzieć, jak to się robi. Myślałem, że wystarczy
jakaś kombinacja klawiszy. Typ modułu to chyba 901, jeśli to to.
Tylko jeśli go otwierał i zamykał, to nie używał do tego takiej warczącej
maszynki jak kiedyś. Co to takiego? Jakaś pompka?

M.

Re: Zegarek mi oszalal :(

Byc moze probnik szczelnosci, a przy okazji np generator suchego azotu
- potem szkielko nie paruje od wewnatrz.

J.

Re: Zegarek mi oszalal :(

Witaj, nie znam rozwiązania zamykania dekielka w twoim zegarku.
Zajrzyj tutaj: http://www.gmtforum.pl/forum/index.php?topic17%7.0

są zdjęcia rozwiązania starego i nowego.
Generalnie stare miały dekielek zakręcany (do otwierania używa się
uniwersalnego klucza do kopert z regulowanym rozstawem bolców), a nowe
rozwiązania to dekielek blaszany przykręcany wkrętami.
Jeśli po wymianie baterii wymagany jest reset, to w środku na module lub
dekielku powinien być piktogram jak to zrobić.
Myślę, że na forum, którego link podałem uzyskasz właściwą odpowiedź od
pasjonatów tych zegarków.
Pozdrawiam, Wojtek

Re: Zegarek mi oszalal :(

Przykładowy piktogram z innego Casio:

http://www.pmwf.com/Watches/Casio%202/CasioMultilingualDataBankCaliber2524.htm

Re: Zegarek mi oszalal :(

Niestety pomogło to na kilka dni i znów to samo. :(
Czy da się to naprawić?
Albo restartować bez rozkręcania, np. przez zamrożenie?

M.