wzmacniacz operacyjny a pasmo

jebać po/eu

jak to jest z pasmem we wzmacniaczach operacyjnych w układzie odwracającym?

jeśli chcę wyciągnąć 100MHz to muszę kupić wzmacniacz na 100MHz, czy może niekoniecznie?

aplikacja do 50MHz czy konieczne jest stosowanie czegoś takiego:

które jest bardzo drogie, czy może można też coś takiego:

???

a możę taki:

???

Zazwyczaj tak samo jak w każdej ksiązce z podstaw elektroniki.

Niekoniecznie. Np. gdybyś chcial osiągnąc wzmocnienie równe 1 to kawalek gwoździa też sie nada.

Reply to
Sebastian Biały

człowieku, weź nie filozuj tylko mi powiedz - co to znaczy, że opamp ma pasmo 100MHz? coś mi się kłoacze jakieś pole wzmocnienia...

W moim internecie chyba jest troche więcej info:

Sebastian Biały

a może znasz jakiś opamp 100MHz pracujacy przy 5V (gnd-ucc=5)?

Zdajesz sobie sprawę że to pytanie nie ma sensu bez dodatkowych danych?

Sebastian Biały

znaczy co, wzmacniacz ma pasmo 100MHz w otwartej pętli? coś mnie chyba próbujesz wykołować...

no i inna kwestia, mając połączenie gneratora ze zwmacniaczem przez pojemność i jakąś rezystancję jak dobrać wartości tych elementów, żeby zapewniały szybkie wycinanie zmiennej składowej stałej, ale działały do

10Hz?

hmm.. opatentuj to.

Reply to
Irokez

W dniu 2014-11-19 o 20:17, platformowe głupki piszą:

Wygląda na to, że potrzebujesz filtru górnoprzepustowego. Jak wiadomo nie istnieją takie o prostokątnej charakterystyce amplitudowo-częstoliwościowej więc musisz określić jakieś dodatkowe parametry filtru. Jakie pasmo sygnału? Poza tym aktywny czy pasywny? Jak się zgłębić to temat-rzeka. Może na procku będzie łatwiej? Można sobie zaprojektować w Matlabie/Octave najbardziej zmyślne filtry i potem wrzucić do deespeka albo FPGA.

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik "platformowe głupki" <NOSPAM snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:m4iofh$1e7$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Czarno widzę. Dla ucc = gnd - 5 to musisz czegoś z czasów tranzystorów germanowych szukać. Czy wtedy były o takim paśmie....

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2014-11-20 o 10:42, Piotr Gałka pisze:

Nie przesadzaj, AD8091 (110 MHz) czy AD8065 (145 MHz) pracują z pojedynczym zasilaniem 5V.

Reply to
Mario

Ejże. AD8003? Przy 5V ma częstotliwość graniczną 1050MHz.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

w wersji pl tego nie ma?

a gdyby już coś o książkach, na allegro jest kilka książek o opampach:

na minus wszystkie wydawnictwa prawd objawionych - BTC na plus ta ostatnia ma 400 stron...

nie stać mnie na wszystkie, a ukraść nie ma skąd... Która najlepsza?

a może jakiś super pdf Ktoś zna o opampach?

Chodziło mi o to, że ucc = -5V kojarzy mi się z czasami tranzystorów germanowych. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Pierwszy z brzegu:

Sebastian Biały