Wzmacniacz ADSL - Page 2

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
UBF%ytkownik Pszemol napisaB3%:

No, w poczB1%tkowym okresie TPSA klientF3%w Neostrady potrafiB3%a B3%B1c=
zyE6% na20%
gorszej jakoB6%ci modemy - byB3%y pF3%B3ki "lepsze" dla Internet DSL i "=
gorsze"20%
dla Neostrady. Sami zresztB1% tak twierdzili - choE6% moBF%e tylko prF3%b=
owali20%
naciB1%gaE6% na duBF%o droBF%sze B3%B1cze ze staB3%ym IP?

--20%
Darek

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

W "pocz─ůtkowym okresie" nie by┼éo ┼╝adnego "Internet DSL", a Neostrada
mia┼éa sta┼ée IP. Numerek by┼é wpisany do umowy. Mia┼éem co┼Ť takiego.
W pewnym momencie wymy┼Ťlili, ┼╝e (wbrew umowie) trzeba b─Ödzie si─Ö logowa─ç
przy nawi─ůzaniu po┼é─ůczenia (i to przy u┼╝yciu przegl─ůdarki, taki by┼é
pomysł!), a za każdym razem dostanie się inne IP. Jak mi przestało
działać, to zaraz złożyłem reklamację. Na tłumaczenia jak mam się
zalogowa─ç odpowiada┼éem, ┼╝e nie mam przegl─ůdarki, nie wiem co to jest,
nie chcę wiedzieć, nie potrzebuję itd., ale przecież działało, byłem
zadowolony, wi─Öc niech zrobi─ů ┼╝eby dzia┼éa┼éo znowu. Po jakim┼Ť tygodniu
odpu┼Ťcili i pod┼é─ůczyli mnie z powrotem po straemu. I chyba tak by┼éo
przez ponad rok (co jaki┼Ť czas dzwonili i biadolili, ┼╝e specjalnie dla
mnie musz─ů trzyma─ç w centrali jaki┼Ť diwajs). Umow─Ö zmieni┼éem dopiero
wtedy, gdy sporo wi─Öksz─ů pr─Ödko┼Ť─ç mo┼╝na by┼éo dosta─ç du┼╝o taniej.
I mniej więcej wtedy pojawił sie Internet DSL.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Najpierw była Neostrada, potem neostrada plus a potem neostrada tp.
Teraz za to bez ┼╝adnej zmiany technicznej znowu w sprzeda┼╝y jest Neostrada.
Maciek

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

SDI OIDP to też najpierw było tłumaczone jako "Szybki Dostęp do
Internetu (w dobie modemów 56k), a później jako "Stały Dostęp do Internetu".
Jaki┼Ť "lepsiejszy" modem Zyxela do tego kosztowa┼é chyba ponad 800 z┼é.
netto dla klienta końcowego.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

No bo na pocz─ůtku on by┼é faktycznie szybki, a potem ju┼╝ nie.

Ericssona. Innych nie było, więc żaden tam lepisiejszy. W ich nomenklaturze
był to po prostu "Home Internet Solution".

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Nie, nie ich (znaczy od Tepsy). Kupowałem w Scientificu. Był to IODP
albo Zyxel, albo co┼Ť, co oni mieli w ofercie.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

modem do SDI byl zawsze od tepsy. byly ich chyba 2 rodzaje.
Moze myslisz o routerze do SDI. Wtedy, bardzo popularny byl ASMAX IAS-660

Chyba ze miales ISDN... ktory to wyszedl kilka lat wczesniej

c.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Troch─Ö mnie zadziwi┼éa informacja o istnieniu czego┼Ť takiego jak
"router do SDI". Wyobrazi┼éem sobie urz─ůdzenie analogiczne do
"routera do Neostrady (ADSL)". Sprawdziłem co to za jeden ten
ASMAX. To jednak router RS232/PPP, do kt├│rego trzeba by┼éo jaki┼Ť
modem pod┼é─ůczy─ç.

Do ISDN z kolei tepsa chyba niczego nie dawała -- trzeba było
samemu sobie terminal zorganizowa─ç i dzwoni─ç pod 0-202124 (bodaj┼╝e).

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Dawała telefon Berlin i karte ISDN na ISA, najdalej w zeszłym tygodniu
j─ů wyrzuca┼éem. Nazywa┼éo si─Ö to ┼é─ůcze bodaj OCTOPUS.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Czy to na pewno było to samo? Wydaje mi się, że OCTOPUS, to był
wtedy, gdy klient decydował się na wszystko na raz. Z tepsianym
ISDN mia┼éem do czynienia tylko raz. Telefon ju┼╝ by┼é (Siemens jaki┼Ť,
nie wiem jakiego pochodzenia), a gdy potrzebowałem skorzystać
z internetu, kartę musiałem dokupić.

A tak przy okazji, to całe ISDN było niezłym wpuszczaniem ludzi
w maliny. Tepsa namawiała wszystkich by skorzysali z "nowoczesnych
rozwi─ůza┼ä telefonii cyfrowej". Jak ju┼╝ skorzystali, to si─Ö okaza┼éo,
┼╝e nowoczesnego internetu mie─ç nie b─Öd─ů, bo im ┼╝adnego SDI, a potem
ADSL, ju┼╝ nie za┼éo┼╝─ů na tej linii. Pozostawoa┼éo dzwonienie na 0-202124
i p┼éacenie za impulsy. W tej o┼Ťmiornicy liczyli to chocia┼╝ jakim┼Ť
ryczałtem?

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Może nie całe ISDN, tylko kawałeczek ISDNu oferowanego przez TPSA. Ja mam
ISDN od 20 lat i jestem zadowolony. I od pocz─ůtku mia┼éem ADSL na tej linii.
W międzyczasie miałem na kablu TV, a teraz znowu na ISDN.

My jsme Borgov├ę. Sklopte ┼ít├şty a vzdejte se. Odpor je marn├Ż.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Tak. Niezale┼╝nie od wielko┼Ťci owego kawa┼éeczka.

ADSL w 1991 roku? Hmm... Ale u Niemca udzia┼é linii ISDN w┼Ťr├│d wszystkich
linii jest du┼╝o wi─Ökszy ni┼╝ u nas, wi─Öc do ┼é─ůcz ADSL wybrano Annex B,
kt├│ry nie koliduje z pasmem ISDN, a nie Annex A przeznaczony wy┼é─ůcznie
do linni analogowych, tak jak zrobiła to tepsa.

No ale chyba razem z ADSL, a nie z komutowanym ┼é─ůczem internetowym
64/128 kbps? TPSA stwierdzi┼éa, ┼╝e ┼é─ůcze komutowane jest super i nic
wi─Öcej abonentowi nie b─Ödzie potrzebne. To mia┼éem na my┼Ťli pisz─ůc
o wpuszczaniu w maliny.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

videokonferencja byla i w ISDN na 128kb/s,

Raczej po prostu zachowala sie jak rasowy monopolista.
Nie mamy pana plaszcza i co pan nam zrobi.

ISDN ma pare zalet i jest naprawde fajnym rozwiazaniem, ale nie w TP.
USA z kolei sie jakos modzie na ISDN oparla .. bo tam z jednej strony
tez poszlo o pieniadze za internet, z drugiej - sporo funkcjonalnosci
mozna i na zwyklej linii miec. Tylko trzeba chciec.

J.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Kiedy┼Ť ┼é─ůcza mi─Ödzymiastowe mia┼éy 128kb/s, a Internet w tych czasach
był całkiem fajny. Ale ja bym się tym dzisiaj nie sugerował przy
wyborze pr─Ödko┼Ťci domowego ┼é─ůcza.

Tu akurat działań monopolistycznych nie widzę. ISDN nigdy nie był
obowi─ůzkowy, nikt do niego nie zmusza┼é. To raczej by┼éa pr├│ba dzia┼éa┼ä
marketingowych w sylu Apple -- abonent, który obstalował sobie ISDN
TP miał nabrać głębokiego przekonania, że co prawda wiele rzeczy
przestało być dla niego dostępnych, za wszystko płaci więcej od inych,
ale za to pod┼é─ůczony jest do najnowocze┼Ťniejszej sieci telefonicznej
jak─ů zna ┼Ťwiat.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Ale po co w┼éa┼Ťciwie by┼éo kupowa─ç na zewn─ůtrz, skoro tepsa dawa┼éa
sw├│j w dzier┼╝aw─Ö, a jak si─Ö zepsu┼é, mia┼éa obowi─ůzek wymieni─ç?

Tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Home_internet_Solution pisz─ů, ┼╝e
Ericsson produkował to w Nowej Zelandii i Australii (ludzie mówili,
┼╝e ten wynalazek jest postawiony na g┼éowie, ale nie s─ůdzi┼éem, ┼╝e to
gadanie ma tak dobre oparcie w faktach). Pisz─ů te┼╝, ┼╝e "Polska by┼éa
jedynym krajem, gdzie rozwi─ůzanie to spotka┼éo si─Ö z zainteresowaniem
ze strony operatorów telekomunikacyjnych". W końcu tepsa chyba
korzysta┼éa g┼é├│wnie z urz─ůdze┼ä produkowanych w Polsce, bo nikt inny
tego nie robi┼é. Co┼Ť mi sprawa z tym Zyxelem wygl─ůda podejrzanie.
Mo┼╝e w Scientificu po prostu przyklejali r├│┼╝ne fajne nalepki na sprz─Öt
z tepsianego demobilu (poserwisowy na przykład) żeby drożej sprzedać?

Z technicznego punktu widzenia HIS to by┼éo co┼Ť podobnego do ISDN. Jak
si─Ö pod┼é─ůczy┼éo modem, ten si─Ö synchronizoaw┼é z urz─ůdzeniem dost─Öpowym
i tworzy┼é ┼é─ůcze cyfrowe o parametrach dok┼éadnie takich jak ISDN.
Ewentualna rozmowa telefoniczna kodowana była już w tym pasmie --
aparat telefoniczny musia┼é by─ç pod┼é─ůczony do urz─ůdzenia (a nie wprost
do linii jak w ADSL), a w czasie rozmowy pr─Ödko┼Ť─ç po┼é─ůczenia spada┼éa.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
Hello Jarosław,

Rozmowa nie była kodowana. W czasie rozmowy zawężało się jedynie pasmo
transmisji cyfrowej.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

codename "Siec Dla Idiotow" ;)

--

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
UBF%ytkownik JarosB3%aw SokoB3%owski napisaB3%:

I jednoczeB6%nie pomysB3%y na limit transferu przez NeostradEA% - BF%eby =
czEA%B6E6%20
uBF%ytkownikF3%w zniechEA%ciE6% do tej usB3%ugi i skB3%oniE6% do przejB6%
cia na duBF%o20%
droBF%szy Internet DSL - cF3%BF, typowe metody zbF3%jeckie.

--20%
Darek

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

*Pomys┼éy* chyba faktycznie pojawi┼éy si─Ö *jednocze┼Ťnie*. Sam Dyrektor Od
Neostrady mnie próbował (chyba z rozpędu) przekonywać do tego logowania
w ten sposób: "no bo jak już cały system wdrożymy, to będzie mógł pan
klikn─ů─ç na stronie i zap┼éaci─ç za zwi─Ökszenie limitu przesy┼éu danych".
Na moje pytanie dlaczego ma mi zależeć na *płaceniu* za zwiększenie
limitów, skoro mam umowę bez żadnych ograniczeń, juz nie potrafił mi
odpowiedzie─ç. Ale faktem jest te┼╝, ┼╝e *wprowadzenie* limit├│w nie
nast─ůpi┼éo jednocze┼Ťnie, tylko sporo p├│┼║niej. Faktu og├│lnej zb├│jecko┼Ťci
podważał nie będę.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
[..]

To znaczy ┼╝e bra┼ée┼Ť udzia┼é w programie pilota┼╝owym przed wprowadzeniem
usługi na rynek.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html