Wzmacniacz ADSL

Czy w PL można w rozsądnej cenie kupić wzmacniacz sygnału ADSL?
Mam długą linię abonencką co czasami się objawia problemami z synchronizacją
a usługodawca TPSA nie ma w ofercie takich wzmacniaczy.

Na hamerykańskich stronach znalazłem takie dewajsy, więc coś takiego
istnieje.
Kwestia tylko rozsądnej ceny i dostępności, najlepiej w PL.

{mam argumenty żeby ich przekonać żeby zainstalowali go w szafie (która jest
w połowie drogi) jak będę miał taki wzmacniacz}

Re: Wzmacniacz ADSL

To ze masz kiepski sygnal to nie jest wina tego ze linia jest dluga,
tylko ze ma kiepskie parametry. Zapomnij zeby pozwolili ci wstawic
cokolwiek do ichniej szafki tym bardziej sprzetu made in usa bez
homologacji w eu.

Re: Wzmacniacz ADSL

Życzę powodzenia ale sukcesów nie wróżę.

Chyba, że im przynosisz 10++ kplz na miesiąc to może Twój opiekun będzie
w stanie jakoś pomóc. ale na pewno nie przez wpięcie niewiadomojakiego
sprzętu w ich infrastrukturę.

Piotrek

Re: Wzmacniacz ADSL

Przede wszystkim zmień modem na taki który lepiej pracuje na długich
liniach jeśli twój nie jest pod tym względem optymalny. Ja za radą z
usenetu zmieniłem router z Pentagrama 6631 na Netgear DGN2000 i zamiast
rozłączeń co pół godziny i synchronizacji o 1Mb -1,5Mb mniejszej niż
prawidłowa mam jedno, dwa zerwania dziennie w najgorszej sytuacji i
synchronizację zazwyczaj o prawidłowej wartości. Mam 6Mb na 3,5
kilometra od centrali. I dalej mam możliwość zmiany software i dalsze
zwiększenie stabilności, tyle że skoro nie siedzę w sieci 24 na dobę to
trafić na rozłączenie podczas pracy zdarza mi się raz na tydzień i nie
chce mi się już kombinować.

Re: Wzmacniacz ADSL

Już chciałem biec do sklepu, bo mam ten sam problem z P6331
ale czytam
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=wireless_n_testy&strona10 %
"Osobną kwestią jest router NETGEAR DGN2000. W jego przypadku trudno jest
znaleźć jakieś pozytywy, porównując go z konkurentami. Niska wydajność,
słaby zasięg, skomplikowana konfiguracja z podnoszącym ciśnienie kreatorem.
To sprawia, że nie jest to sprzęt, który można z czystym sumieniem polecić
do jakichkolwiek zastosowań. "

Re: Wzmacniacz ADSL

Dla mnie jest ważniejsze żebym miał stabilny i szybki internet niż
maksymalnie szybki transfer po WiFi bo ten jest i tak wystarczający.
Niestety wszystkie testy routerów ADSL obejmują głównie część LAN a
współpraca z linia ADSL wydaje się panów recenzentów wcale nie
interesować, wiadomo że na mojej linii na każdym dostępnym w sprzedaży
routerze miałbym stabilny internet 1Mb i mógłbym ekscytować się
transferem plików miedzy komputerami albo ilością kresek sygnału WiFi w
piwnicy ale testerzy zapominają że istnieją ludzie nie mieszkający w
dużych miastach dla których szybkość łącza nie jest kwestią ceny tylko
możliwości technicznych. Jak często konfiguruje się router, żeby jej
łatwość miała istotny wpływ na ocenę funkcjonowania sprzętu? Czy router
jest nie warty zakupu poniewaz przycisk resetu znajduje się nie w tym
miejscu menu które odpowiadało by panu redaktorowi? Już nie komentuję
tego, że główną wadą tego routera ADSL jest kłopot z konfiguracją kiedy
nie dysponujemy łączem ADSL...

Przeczytałem test z linku, tak jak myślałem, całe porównanie routerów
opiera się wyłącznie na ocenie jakości WiFI w trybie n a router ADSL to
jednak trochę większą funkcjonalność.

PS
U ojca w czasopismach motoryzacyjnych czasem czytuję recenzje nowych
aut, wydaje się że jednym z najpoważniejszych problemów jest brak
uchwytu na kubek z napojem.

Re: Wzmacniacz ADSL

ja mam ... 7 km
i usługę DSL - tylko ich sprzęt może być na końcu kabla...

Re: Wzmacniacz ADSL

OIDP to kilka lat temu klientom stawiałem inny modem DSL (to też ADSL)
tylko od Tepsy ciężko uzyskać dane do konfiguracji :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Wzmacniacz ADSL

A jaką konfigurację masz na myśli poza nazwą użytkownika i hasłem?

Bo ja przywiozłem rodzinie 2 routery z wbudowanym modemem ADSL z USA
marki Netopia Motoroli (model 2247) i ładnie pracuje na domyślnych
ustawieniach,
plus cokolwiek co tam sobie routerek sam wyczaił z sieci.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

[...]

wygląda na to że nie jesteś świadomy, że TP ma dwie podobne USŁUGI
ta, o której piszesz to Neozdrada
a my o usłudze DSL...

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Może Ty nie jesteś świadomy, że Neostrada to również jest technologia DSL.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Może Ty nie jesteś świadomy, że Neostrada to również jest technologia DSL.

aha....
to oczywiście wszystko wyjaśnia...
no to cieszę się, że pomogłeś rozwiązać problem...

plonk

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

No proszę... za co to dziś można na pl.misc.elektronika dostać plonk! :-))

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

A dokładnie technologia ADSL. Internet DSL i Neostrada, to tylko nazwy
handlowe. Obie usługi mogą wychodzić nawet z tej samej półki na
centrali. Różnica tylko w konfiguracji.
Maciek

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
A rzeczona konfiguracja to m.i.
vci, vti i enkapsulacja - bez podania prawidłowych synchronizacji nie
będzie.

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Synchronizacja będzie. Wystarczy że Annex będzie odpowiedni i modulacja
(zazwyczaj jest autodetekcja).
VCI/VPI to warstwa ATM.

--
#begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Synchronizacja będzie. Wystarczy że Annex będzie odpowiedni i modulacja
(zazwyczaj jest autodetekcja).
VCI/VPI to warstwa ATM.

możesz sobie teoretyzować...
da się na linii z usługą DSL postawić modem z NEO i zalogować loginem z
NEO - jak masz (sprawdzone)
ale nigdy nie zalogujesz sie loginem z DSL (też sprawdzone)

więc mając tylko "usługę DSL", jesteś skazany na sprzęt od Tepsy (sprawdzone
wielokrotnie i potwierdzone)
oczywiście zdarzają się wyjątki, gdzie dzięki uprzejmości montera,
użytkownik nieoficjalnie jest w stanie podłączyć coś lepszego...

małe przypomnienie, czego dotyczy wątek:   szukam wzmacniacza ADSL,
istnieją takie urządzenia i szukam sprzedawcy tego w PL bo wtedy jest szansa
że będzie homologacja...

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Mam ponad 1000 własnych klientów na własnych liniach DSL,
daleko mi od teoretyzowania.

Oczywiście, ponieważ usługa DSL TP działa na innej parze VPI/VCI (coś jak vlan w
ethernecie)

Oczywiście - patrz wyżej, lądujesz w innej usłudze.

Czy ja powiedziałem że nie?
Jedyne co napisałem to tyle że będzie synchronizacja (czyli podniesie się
warstwa ADSL).

To sie nazywa regenerator.

--
#begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Re: Wzmacniacz ADSL

To sie nazywa regenerator.

A masz namiary na jakiegoś sprzedawcę/dostawcę/dystrybutora/producenta tych
regeneratorów?

Re: Wzmacniacz ADSL [OT]

Zgadza się.

Site Timeline