Wydajność prądowa pinów ATTINY13 .

Nie mogę znaleźć w datasheet jasnej odpowiedzi na moje pytanie.
Mógłby mi ktoś poradzić?  Zasilam ATTINY z 3V ,chce dać na wyjście buzzer ,
nie chce tranzystora.
Mam buzer który zżera ~6mA i wszystko działa ok,tylko że jednak lepszy byłby
głośniejszy. Dodam,że oprócz odbioru danych przez SPI i podawania napięcia
na buzzer nic więcej się w układzie nie dzieje.

Jaki prąd max i co jeśli apetyt buzzera byłby większy od możliwości TINY ?

pozdro

Re: Wydajność prądowa pinów ATTINY13 .

Nie szukaj wśród liczb - szuaj wśród wykresów :)... . Wydajność prądowa może
być różnie definiowana - np. jako prąd zwarciowy... . Ale wówczas masz na
obciążeniu 0V, co też niewiele da... . Najlepiej dlatego na wykresie szukać
jaki będziesz mieć prąd dla danego napięcia itp. Dodam tylko, że zawsze są
wykresy dla prądu wpływającego (sink current) wypływającego (souruce
current) i do tego jeszcze przy różnych napięciach zasilających - z reguły
2,7V oraz 5V :)... .

Pozdrawiam!!
Konop

Re: Wydajność prądowa pinów ATTINY13 .

Właśnie za dużo tych wykresów.... :-)

Re: Wydajność prądowa pinów ATTINY13 .

Chodzi o to, że wszędzie prądy są względem napiecia wyjściowego czego nie
rozumiem. Wydawało mi się ,że napięcie wyjściowe będzie takie jak
zasilające, a tu przy napięciu wyjściowym równym zasilającemu prąd zawsze
wynosi 0mA.  Nie rozumiem czegoś istotnego....  :-(

Re: Wydajność prądowa pinów ATTINY13 .

Tak.
Na baterii też jest 1V5 bez obciążenia i im bardziej obciążysz tym jest
mniej aż do 0 przy zwarciu i wtedy płynie największy prąd.
Ta zależność dla portu procesora nie jest liniowa - dlatego najlepiej
pokazać ją na wykresie.
Na wykresie musisz znaleźć punkt odpowiadający twojemu obciążeniu (które też
może być nieliniowe) i wtedy już wiesz jakie będzie napięcie (i prąd).
Wiesz, że twoje obciążenie pobiera 6mA przy 3V - patrzysz na wykres co
będzie przy 6mA - wychodzi na przykład 2,5V.
Przy 2,5V twoje obciążenie pobiera na przykład 5,5 mA, ale przy 5,5 mA to
już nie będzie 2,5V tylko na przykład 2,55V itd. - gdzieś tam jest ten
punkt, którego szukasz.
Można to też zrobić odpowiednio nanosząc na ch-kę wyjścia ch-kę obciążenia -
punkt przecięcia pokaże punkt pracy.
P.G.

Re: Wydajność prądowa pinów ATTINY13 .

No w idealnym przypadku napięcie wyjściowe jest równe zasilającemu... .
Ponieważ na wyjściu masz jakby nieliniowy rezystor, jak zacznie płynąć prąd,
to napięcie trochę siądzie!! Przy prądzie 0mA napięcie nie siada, bo prąd
nie płynie :)... . Każde inne obciążenie spowoduje, że uzyskasz niższe
napięcie :)... Podobnie jest w stanie niskim, tyle tylko, że tam napięcie
jest wyższe od oczekiwanego 0V.

Pozdrawiam
Konop

Site Timeline