Tuner TV Sat - Page 2

Re: Tuner TV Sat

języka
być
ewidentny

Na Hotbirdzie, na którym jest większość "islamu" ten efekt nie występuje
(przynajmniej u mnie). Może więc to niewłaściwy trop.

Remek

Re: Tuner TV Sat
Użytkownik "kilokitu" napisał:

Akurat do tego tunera jest dostępny soft do wgrywania nowego
oprogramowania i edycji list kanałów.
Ale ja spróbowałem czegoś innego. Zauważyłem, że tuner resetuje się
zawsze w tym samym miejscu podczas skanowania. Zapamiętałem to miejsce
(procenty przeskanowanych kanałów) i przy następnym skanowaniu przez
chwilę zasłoniłem konwerter ręką (mam łatwy dostęp bo antena jest na
balkonie).

Ja przypadkiem odkryłem coś innego. Tuż przed "wysypką" wcisnąłem "ESC".
Zapisało się to co przeskanował. Kolejna próba skanowania dochodzi do 94-95%
i już się nie resetuje, ale zapisuje to co znalazł. Brakuje tych kilka
procent, ale to już sobie daruję, Softu nie odważę się sam upgradeować. Może
się to skończuyć zakupem nowego tunera. Spróbuję oczywiście Twojej metody.

I to tylko na Astrze 19,2. Na innych "Astrach" i Hotbirdzie to nie
występuje.

Remek

Re: Tuner TV Sat

nie znalazłem softu do tego tunera.
odepnij antenę podczas skanowania, jak dojdzie w okolice
11%, a jak przejdzie podłącz z powrotem.
pominie ten transponder i powinien wczytać pozostałe.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Trochę to niebezpieczna rada :) Pod napięciem? W taki sposób straciłem jeden
tuner kiedyś.

Remek

Re: Tuner TV Sat

dziwne... to nie wysokie napięcie.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Przypadki chodzą po ludziach - jedno uziemione, drugie nie i masz
legalnie 115V.

Mirek.

Re: Tuner TV Sat

Nie!  PrzecieBF% konwerter jest zamocowany w plastikowym uchwycie, a
napiEA%cie w kablu to 14/18V.
KtF3%rEA%dy te 115V miaB3%oby pB3%ynB1%E6?

Re: Tuner TV Sat

Nie którędy i nie płynąć, tylko między czym a czym miałoby być - jak już.
Na przykład pomiędzy obudową nieuziemionego tunera podłączonego do
nieuziemionego telewizora a przewodem do konwetera.
Przewód do konwetera może być na potencjale uziemienia na kilka
sposobów: drugie wyjście podłączone jest do drugiego (uziemionego)
zestawu, może łączyć się z uziemieniem innych anten w gniazdku
antenowym, z multiswitchem itp.
Z resztą może go uziemiać osobiście przez efkę sam operator ;)
W wysoki potencjał na wiszącym kablu nie bardzo uwierzę - prędzej, że
jest zamoknięty, popękany, przetarty i zwiera do masztu (uchwytu).

Mirek.

Re: Tuner TV Sat

Może złapać potencjał "z powietrza" np przed burzą i wyrówna potencjały
po włączeniu kabelka. Przynajmniej ekrany/masy jak najkrócej oddzielać
od siebie.

Re: Tuner TV Sat

Miałem na myśli niebezpieczeństwo spowodowania zwarcia wyjścia tunera i jego
uszkodzenie.

Remek

Re: Tuner TV Sat

Tunery teoretycznie powinny być na to odporne - mój stary (analogowy i
bez OSD) tuner po zwarciu wyświetlał coś na kształt "5hrT".

Mirek.

Re: Tuner TV Sat

Co być powinno, a co jest ... Nie zawsze jest co być powinno :) Miałem stary
tuner dający 12/18V przez scalak typu LM317. I ten był odporny na zwarcie
wyjścia. Nowszy tuner niestety nie i padł.

Remek

Re: Tuner TV Sat

każdy dekoder ma zabezpieczenie przeciwzwarciowe.
ile to razy zwarłem, a poleciał tylko jeden stary
multi (czeskie g...).

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Szkoda że nie wiedział o tym mój tuner, który się uszkodził.

Remek

Site Timeline