Świetlówka rurowa - pobór mocy - Page 3

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
 > Madziarzy sprytni są, obeszli zakaz w prosty sposób - nigdzie na
opakowaniu nie jest

E tam, w hurtowni cała półka żarówek...wstrząsoodpornych. Ocz
ywiście
droższe przy okazji :)

Miłego.
Irek.N.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
nie jest

Jesli z Heliosa, to moga byc naprawde wstrzasoodporne. Swoja droga to
kiedyc bym taka docenil w garazu, ale nie wiedzialem ze robia.

Ale ostatnio widzialem 100W zarowke z Biedronki, made in PRC, bez zadnych
ostrzegawczych napisow ... musze sprawdzic - stare zapasy czy kule grzewcze
:-)

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Niedługo kondonów zakażą, ale będą w sprzedaży, jako pokrywy na słoiki -
ponoć (jak to grzecznie napisać...) stare babcie robiąc przetwory, kupowały
kondony, by nimi uszczelniać słoiki, coby dostępu powietrza nie było...
Papierosów zakażą, będą jako pałeczki dymne "do odstraszania owadów" :P,
ciekawe, czy także z banderolami :)
Ta moja... hmm... chyba 3.50 kosztowała, nie pamiętam... a nie, już widzę, 6
zyla, jest niewyraźna metka na spodzie... Normalne były coś kole
2.00-2.50...
Nie macie wrażenia, że tak naprawdę ekologii jest w tym wszystkim tyle, co w
gównie tortu? Że rzeczywistym jest aby kuzyn pociotka wujka siostry brata
szwagra miał z czego kosić kasiorę? To aby wykosić konkurencję, najpierw
zakaz, potem wolna droga do lewych działań...

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Z tego co gdzieś ostatnio widziałem to ileś tam firm produkujących kineskopy
synchronicznie ograniczało produkcję czego skutkiem były wyższe ceny.
To jest afera i Jej Wysokość Unia nakłada kary.

Nie wiem skąd wynika nakaz produkowania ile tylko się da. Przecież każda
produkcja to jest:
- zużywanie zasobów naturalnych,
- zużywanie energii,
- emisja ciepła,
- emisja dwutlenku węgla.
Dzięki wspólnym działaniom te firmy przyczyniły się do większej oszczędności
zasobów naturalnych niż urzędnicy unijni wprowadzając na przykład dyrektywę,
o mocy w trybie stand-by.

Obecnie ileś tam firm produkujących żarówki synchronicznie ogranicza ich
produkcję czego skutkiem są wysokie ceny żarówek.
Naturalną konsekwencją powinno być uznanie tego za zmowę cenową.

O ile się orientuję to są jakieś kwoty/limity produkcji cukru/mleka itp.
Czyż to nie jest narzucanie rolnikom odgórnie zmowy cenowej.

Zły uczynek: Ktoś Unii ukraść krowa.
Dobry uczynek; Unia komuś ukraść krowa.
P.G.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Tu nie chodzi o to ze trzeba produkowac duzo, tu chodzi o to ze sie
umowili.
Produkowac malo im wolno, umawiac sie nie wolno.

Ale o wplywach do budzetu zapomniales :-)

Ale to jest zmowa zatwierdzona i organizowana przez UE :-)

Podobnie np cena MTR w sieciach komorkowych - tu zmowy zakazane, a tam
prezes-urzednik organizuje konferencje w celu ustalenia :-)

Ale jakby producenci sie dogadali ze tranzystory beda po dolarze, a
mocniejsze po 10, to bys sie nie ucieszyl ? :-)

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

A czy one na pewno ucierpiały na tym, że się umówili?

Chyba by na tym stracili a nie zyskali.
P.G.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Jesli chodzi o zarowki to zasadniczo nie.
To jest naprawde bardzo niewydajne zrodlo swiatla i powinni tego zabronic
:-)

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Za to jest to bardzo wydajne źródło ciepła, dlatego kule grzewcze są
legalne:)

Może wymień mi jakieś wydajne źródła światła, bo chyba nie wierzysz w bajki
o nie grzejących świetlówkach i LEDach?

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Ale wierze w to ze 20W swietlowka kompatkowa daje mniej wiecej tyle swiatla
co 100W zarowka. 80% nieuzasadnionych strat.

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Ja tylko widzę żeś głęboko wierzący!!!
Ja kiedyś byłem nieufny i wkręciłem do żyrandola trzy 20 watowe świetlówki
kompaktowe w miejsce jednej żarówki 60W i trochę się zdziwiłem że było
ciemniej:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Nie jestem az tak wierzacy - tez wkrecilem i widze ze jest podobnie.

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Wiara czyni cuda. ;-)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Tak, wiemy o tym:)
Dlatego mamy energooszczędne świetlówki i zimne LEDy nie pobierające energii
ze źródła a świecące jaśniej od słońca, cuda większe niż w betlejem:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Ewidentnie wyczerpałeś już zestaw argumentów, sugeruję się obrazić i iść
sobie, gdzie prąd nie dociera.

--
pozdrawia Adam
Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

grup dyskusyjnych:50c4bd99$0$26693$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

(ciap)

Dobre :-)

--
nic do powiedzenia
www.wojtiuk.pl

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
To kup jedną za 20zł a nie trzy syfy na 5...Ja używam jednej sztuki 23W na
"O" i świeci porównywalnie ze 100W...

,,

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Do tego syf rozjarza się kilka sekund i nadaje się w zasadzie, by w sraczu
świecić, czy na klatce schodowej, mały syf już zaświeca sie nieco szybciej,
a nie-syf, zapala się (gaśnicaaaa!!!) :)  od razu. Mam wszystkie trzy
rodzaje :)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Trudno powiedziec czy to syf - taka cecha lamp wyladowczych, ze sie
rozgrzewaja powoli. Owszem, mozna z tym walczyc ... kosztem trwalosci ?

Przy czym ... w sraczu swiatlo pozadane od razu, w pokoju zazwyczaj moze
sobie narastac - zapalane jest na dluzej, w lampce nocnej nawet pozadane
lagodne rozpalanie ...

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

To raczej przetwornica licha, jedyna zaleta, ze świato niemal idealnie
iddaje żarówkę.

O, to zależy, czy to noc świetojańska, czy zwykła :) Za szybko też bym nie
chciał uderzenia w oczy, bo jak oślepi i się nie trafi gdzie trzeba...? :)

Tylko, ze u mnie, to pierwsze 1-2 sekundy, to były żarniki, a potem nagły
rozbłysk i świecenie. Skok jednak był dość ostry. Lampka w przedpokoju
zaświeca się dość szybko, a jednocześnie dość lagodnie. W kuchni, zamieniona
z lampką powiedzmy, z korytarza, jest od razu. Syf jest na korytarzu, w
miejscu, gdzie nawet 5 sekund opóźnienia nie będzie problemem.

Tu zdecydowanie potwierdzę.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
Kiełbasę czy inną wędlinę też można zrobić w całości z mięsa lub z 20%
mięsa plus skrobia, kukurydza, woda, chemia i co tam jeszcze da się wcisnąć.
Masz produkt bez niepotrzebnego zużycia mięsa, nawet ta oszczędna jest
tańsza (jak się nie nie liczy zbyt dokładnie), ale czy na pewno jest to
lepsze i czy "o takie kiełbase żeśmy walczyli"?
Producenci świetlówek i parówek będą zachwalać te swoje wynalazki pod
niebiosa, tylko jakoś ani oczy ani żołądek nie chcą zrozumieć że to jest
lepsze ;)
Piotrek

Site Timeline