quo vadis PC

ja nie wiem, kupuję 4 dvd, wszystkie psują płytki, kupuję płytę na intelu,
wyłacza się, kupuję nowy zasilacz atx, podłączam myszkę - piszczy... co się
dzieje? czy inni mają podobne problemy?

może Ktoś wie co poradzić na wyłączającą się zaraz po starcie płytę na
intelu?

Re: quo vadis PC

Co to jest płyta na intelu?

Jak chcesz porady to pisz z sensem i konkretnie.

Re: quo vadis PC
 > Co to jest płyta na intelu?

Asrock P4i65G , mam dwie sztuki, obie zachowują się tak samo, po włączeniu
zasilania listwą i włączeniu komputera przyciskiem chodzi z 5 sekund po czym
się wyłącza... później już działa OK, ale że ja wyłączam zailanie listwą to
jest to upierdliwe... P.S. pytałem na .pecet, nic mi tam nie doradzili...

Re: quo vadis PC

powiedz jeszcze jaki system operacyjny oraz jaka wersja

Re: quo vadis PC

bez dysku tak się zachowuje

Re: quo vadis PC
Ale ta płyta to ma już wartość muzealną więc za bardzo bym się nie
dziwił. Ja miałem dwie takie - jedna padła po około 1,5 roku (razem z
badziewnym zasilaczem) natomiast druga działa bez problemów od 5+ lat (z
dobrym, tzn. drogim, zasilaczem).

Rzuć okiem na ustawienia zarządzania poborem energii a w szczególności
na to co ma się dziać gdy na chwilę zabraknie prądu w gniazdku. No i w
takim zabytku to bateryjka może już padać i powodować dziwne efekty.

Re: quo vadis PC

Wszystkie jakie mialem (a miałem coś koło 6 na przestrzeni 7 lat) mialy
montowane kondensatory z chińskiego bazaru. Objawy różne, w tym praca
przez kilka sekund, zawieszanie się, brak możliwości wyłączenia albo
właczenia, piskanie bez powodu. Ale tanie były. Nowsze modele miały na
tyle sprytne kondensatory że nie było widać że padły (brak odkształceń i
wycieków).

Re: quo vadis PC

Złe napięcie z zasilacza, nie styka radiator na procku... To pierwsze
przerabiam - mam chyba zły lut i czasem kuca o pół wolta, a to drugie
przerabiałem, gdy radiator po czyszczeniu został źle nałożony i już w
trakcie POST procek dostawał temperatury 95 stopni, ledwo zdążyłem wejść w
Health Status. poprawiłem styk termiczny, pomogło. To dwie możliwe z całego
mnóstwa realnych przyczyn.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)
intelu, wyłacza się, kupuję nowy zasilacz atx, podłączam myszkę -
piszczy... co się dzieje? czy inni mają podobne problemy?
na intelu?

Kupujesz na bazarze?

Re: quo vadis PC

Nie znam tej płyty, ale niektóre mają w BIOS ustawienie jaki ma przyjąć stan
po zaniku napięcia. Ustaw "PowerON" albo "always ON" to po włączeniu listwy
od razu wystartuje i nie będzisz musiał przyciskać włącznika. Miałem jedną
płytę Asrocka (modelu nie pamiętam), że  nie włączała się przyciskiem POWER
a trzeba było na krótko nacisnąć RESET (przyciski nie były zamienione, bo
załączałem zwierając piny na płycie). Wybrnąłem z sytuacji i właczyłem w
BIOS always ON  i po włączeniu listwy od razu startowała.

Site Timeline