pytanie o multimetr

Witajcie,
tak mnie filozoficznie naszło czy miernik typu "mały żółty" zasilany z
baterii 9V może być zasilany np poprzez 7809 ze źródła które jednocześnie ma
mierzyć, a które jest na poziomie 24v? czy cośtam się pokiełbasi z jakimiś
napięciami odniesienia etc?
dzięki,
brat

Re: pytanie o multimetr

Pokiełbasi.
Aplikacja ICL7106. Ta rodzina układów nie ma masy na żadnym zacisku
pomiarowym.

--
Desoft

Re: pytanie o multimetr

A swoja droga nie sprawdzalem a ciekawilo mnie - mozna wymusic na
ktoryms wejsciu napiecie odniesienia, powiedzmy polowe
zasilajacego, czy nie ?

J.

Re: pytanie o multimetr

jednocześnie

AVT miał w ofercie taki prosty układzik który pozwalał 7106 mierzyć napięcie
którym jest zasilany. Ale jaki to był kit niestety nie pomnę :-(
Pzdr

Re: pytanie o multimetr

Kiedyś taki myk robiłem chyba z 7107
Na wejście dałem wzmacniacz w układzie różnicowym z punktem masowym podłączonym
pod com układu.

prościej daj jakąś przetwornicę.

Re: pytanie o multimetr
podłączonym

C520 ma wejście na masie.

--
Desoft

Re: pytanie o multimetr
napięcie

Chyba pominam,to znaczy pamiętam taki schemat. Przetwornica na TDA2030
izolowała zasilanie.

--
Desoft

Re: pytanie o multimetr

napięcie

Jeśli to pomoże to AVT 2837.Może jakoś wykorzystasz .

Re: pytanie o multimetr
Powitanko,

Nie wiem jaki uklad siedzi w malym zoltym, ale zmeczony zjadaniem aku
przez mojego Metexa zrobilem mu zasilacz:
trafo->stabilizator->przetwornica 1GOhm->stabilizator+filtry. Bangla bez
zadnej mierzalnej roznicy czy na tym zasilaczu, czy na akumulatorkach.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: pytanie o multimetr
dzięki Wszystkim za wypowiedzi, wiem zatem coś więcej :-)
brat

Re: pytanie o multimetr

ostatnio bawilem sie w skladanie prostego woltomierza do akumulatorow ,
opartego o icl7107 , problem jest jesli brak jest ujemnego napiecia.
w 'bateryjnym' mierniczku na icl7106 , o ile masz roznice potencjalow 9V
(wieksza niz 6.7V) to zdaje sie nie ma znaczenia.

u siebie (icl7107) musialem dorobic -5V , inaczej nie dawalo sie 'uziemic'
wejscia - . po dorobieniu smiga bez problemu .