Przerobka sterownika CO

Czołem.

Temat następujący: sterownik CO ( Euroster 2000 ) jest w sypialni rodziców, bo jest wygodny do obsługi i zabezpieczony przed dzieciakami. Niestety sypialnia, jako lepiej izolowana cieplnie niż pozostałe pomieszczenia jest niezbyt reprezentatywnym pomieszczeniem. Sterownik kotła nie włącza, mimo iż w pokojach dziecinnych temperatura spada szybciej niż w sypialni. Różnica dobowych temperatur minimalnych jest ponad 1.5 stopnia, poza tym nie chciałbym aby mi dzieciaki pochorowały. Wykombinowałem, że przeniosę czujnik temperaturowy do jednego z pomieszczeń dziecinnych, a temperaturę w sypialni zreguluję głowicą termostatyczną. I tu problem:

  1. Czujnik temperatury w Eurosterze wygląda jak termistor ( mała niebieska pigułka ) o nieznanej rezystancji. Czy takie coś można podłączyć kablem o długości 5-7 metrów ? Nie boję się specjalnie rezystancji linii, raczej boję się o zakłócenia i przepięcia - kabel byłby w peszlach razem z instalacją elektr. Kondensatory blokujące OK, ale co jeszcze ?

  1. Ten sam czujnik w E. jest montowany na zewnątrz, w odległości kilku mm od ściany. Czy mam zachować te odległości po przeniesieniu czunika do innego pomieszczenia ?

Wiem, że są regulatory ze zdalnym czujnikiem, ale są drogie, na Allegro trafiają się rzadko. No i szkoda mi Eurostera wywalić :(

Reply to
PeJot

Jacek napisał(a):

Mam trochę RG58 z zabaw z CB radio, trochę gruby i mogą być kłopoty z przepchaniem przez peszle.

Reply to
PeJot

Plumpi napisał(a):

Nie pozwala - sterownik pracuje w zakresie 5-30 st, kocioł daje maks.

Fajnie, ale co to da ? Dążysz chyba do uzyskania układu regulacji pogodowej :) Temat nie przejdzie - kocioł nie pozwala modulować mocy, choćby ze względu na to że _już_ pracuje na mocy minimalnej. Niżej zejść to by się może i dało, ale chyba tylko kryzowaniem dopływu gazu. Owszem, jest _ręczna_ regulacja maks. temp. wody w CO.

Pomysł niezły, ale w sytuacji gdy samemu się zaprojektuje/zbuduje własny regulator tygodniowy, względnie adoptuje jakiś regulator przemysłowy. No i pozna charakterystyki zapotrzebowania mieszkania na moc grzewczą :)

Żeby mieć zawsze żądaną temperaturę, kocioł musiałby pracować przez 24 h/dobę. Utrzymywać temperaturę dzienną i nocną na tym samym poziomie nie ma sensu, a bieganie po całym domu i kręcenie głowicami też mnie nie fascynuje. Po to mam sterownik tygodniowy.

Reply to
PeJot

To może Eurostera jednak przenieś w całości? Tam do pieca idą tylko styki przekaźnika... U mnie E. wisi w pokoju dzieci i się nie tykają :-)

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

Jest wersja Eurostera 2000 z czujką na kablu - u siebie wydłużyłem ten przewód do ok. 6m i wszystko działa niezawodnie. Kabelek zwykły, przyklejony do ściany.

g.

Reply to
Gabriel

Marcin Stanisz napisał(a):

Też można, ale rodzice jakomś właaaadze muszom mieć :) A serio - w sypialni jest poręczniej.

Reply to
PeJot

Gabriel napisał(a):

Zwykły, czyli nieekranowany ?

Reply to
PeJot

Zalozyc zawory termostatyczne, zakrecic w sypialni mocno - niech sie ogrzewa przez sciany .. Ale jakie zawory to sie skonsultowac, bo sa lepsze i gorsze w dzialaniu..

"J.F." napisał(a):

To jest prosta droga do zarżnięcia kotła...........Przecież gdy w pomieszczeniu gdzie jest sterownik założy się zawór termostat., do podczas pracy CO dochodzi się do sytuacji, gdy _wszystkie_ zawory poodcinają grzejniki, a kocioł nadal jest włączony przez sterownik. Efekt taki, że kocioł nagrzeje wodę powiedzmy do 80 stopni, i praktycznie tyle samo dostanie na powrocie. Dopuki automatyczny by-pass kotła będzie działał, to OK, ale w ten sposób zestaw sterownik + kocioł nigdy nie będzie pracował poprawnie.

Poza tym istota mojego problemu jest zupełnie gdzie indziej - nagrzać nie ma problemu, ale 2 pomieszczenia narożne się szybciej wychładzają.

Reply to
PeJot

Użytkownik PeJot napisał:

Słuszna decyzja.

I tu problem:

No to zmierz jaki ma opór! Myślę że kiloomy. Pociagnij kablem ekranowanym a potem sprawdź, czy zablokowanie kondensatoerm równoległym ma wpływ na pomiar - możliwe że tak, bo urządenie jest bateryjne i może kluczować prąd pomiarowy.

Musi być w takim miejscu, aby powietrze swobodnie go omywało i ważna niezwykle jest wysokość powieszenia. Ja bym dał na wewnętrznej scianie,

1.5m od podłogi.

To wszystko są mniej lub bardziej prymitywne urządzenia a cena jest wyłacznie funkcją tego, kto to firmuje.

Czujnik zewnętrzny do mojego kotła kosztuje 108zł. W środku pudełka za

2zł jest termistor NTC 10k... Oczywiście cena nie obejmuje kabla.
Reply to
A.Grodecki

"A.Grodecki" napisał(a):

:)

Nawet gdyby to były setki omów, to powinno być OK. Zrobiło się ciepło na dworze, to i problem jakby zmalał :) Więc nagły atak entuzjazmu do projektu mi przeszedł. A serio - peszle idą w sposób tak poskręcany, że niewykluczone będzie kucie nowych bruzd na kabel. Wobez tego trzeba będzie poeksperymentować z kablem na wierzchu ściany, a jak nie będzie problemów, to go "zakopać"

Problem o tyle że termistor nie jest umasiony jedną nogą.

Na pewno kluczuje, bo stan wyświetlacza zmienia się nie częściej niż raz na kilkanaście sekund.

Reply to
PeJot