Przekaźniki bistabilne F&F - sterowanie

Chodzi mi o tego typu wynalazki:

http://www.fif.com.pl/lista_produktow/26

Z opisu producenta wynika tyle, że urządzenie jest elektroniczne,
steruje się tym poprzez zwieranie wyprowadzenia sterującego do N i
że płynie tam jakiś mały prąd, dzięki czemu wystarczą minimalne
przekroje przewodu sterowniczego.

I super, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na inne pytanie: jakie
jest napięcie na przewodzie sterowniczym? Pełne 230V? Czy mniej?  I
w związku z tym, czy można użyć do sterowania przewodu typu skrętka
cat.5 albo domofonowca?

Ktokolwiek widział/wie...

J.

Re: Przekaźniki bistabilne F&F - sterowanie

Sądzę, że najszybciej będzie wiedział f&f. Ja kiedyś kombinowałem z
czasówką, musiałem ją przerobić, telefon do fifa i od razu pełny zakres
wiedzy:)
pozdrawiam
Michał

Re: Przekaźniki bistabilne F&F - ster owanie
sterownicze to 230 V od zawsze, mozesz sterować po N lub po L, dobry
obyczaj każe minimum 1mm^2,

Pozdrawiam SP5FCI

Re: Przekaźniki bistabilne F&F - sterowanie

Schematy na stronie producenta pokazują, że steruje sie do N

Tenże producent pisze o przekroju minimum 0,35mm2.
Ale to nie przekrój jest dla mnie istotny a izolacja. Chcę te
zabawki sterować z przewodów 6x2x0,5 z izolacją typową dla cat.4,
ona sto parędziesiąt woltów wytrzyma, ale 230V AC już trochę strach
i teraz nie wiem, czy zmieniać te kable na normalne YDYp, czy robić
dodatkowe ustrojstwo z rzędem optotriaków i zasilaczem 12V.

J.

Re: Przekaźniki bistabilne F&F - sterowanie

Jest połączone galwanicznie z siecią 230V AC, więc raczej YDYp. Nie ma
znaczenia że połączone z przewodem N.
--
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl