poprawienie czułości radia

dostałem zagadnienie po/europa do realizacji...
jest radio:
http://e-serwis.org/smietnik/gola_baba.jpg
na scalaku
CXA1019m
problem jest taki, że podczas słuchania stacji występują duże szumy...
dotykam paluchem do anteny, ale szumy się nie zmniejszają...

napisałbym na elektrodzie, ale zostałem zbanowany bo zrobiłem błąd
ortograficzny...

więc jakby mi Ktoś coś doradził to byłbym wdzięczny.

Re: poprawienie czułości radia
znalazłem tylko to:

Re: poprawienie czułości radia

tu się nic nie da zrobić. te szumy, to nie kwestia czułości, tylko tusk
zagłusza wolną europę.

Re: poprawienie czułości radia

tak też powiedziałem mocherowi, ale ten nie daje za wygraną i mówi, że wolna
europa sama padła w tusko-demokracji, a on sam przerzucił sie na rmf-fm,
kolebkę elit... a może to był 3 program polskiego radia...

Re: poprawienie czułości radia
Kwestia nie tyle czułości co samej prostoty zespolonego gotowca ukf w jednej
kości.
Na wejściu antenowym zapewne jakiś niestrojony filtr szerokopasmowy, który
całe pasmo ładuje w kość na jednakowym poziomie i mocniejsze stacje generują
na tych słabszych szum, bo się mieszacz od przesterowania zatyka.
Kup babci AS952 i będzie po płaczu.

Re: poprawienie czułości radia

To nie szumy ale głupota wszystko zagłusza.
Było się uczyć fizyki ale w szkole religii było więcej niż fizyki. I mamy
rezultat w postaci Jarusia bis.

Re: poprawienie czułości radia
a skoro okazja, to co taki powski głupek jak Ty sądzi o wnioskach? ot takich
typowych tusko wnioskach? zawsze chciałem poznać na ten temat zdanie
popartych...

Re: poprawienie czułości radia

Kilka postów dalej jest link do elelktrody, gdzie nieźle instruują w
podobnym przypadku.
Jeśli radio odbiera prawidłowo w całym zakresie, tylko są szumy, to albo
filtr wejściowy,
albo p.cz.
Zacznij od pokręcenia trymerem na kondensatorze strojeniowym. Nie pomyl z
trymerem od heterodyny.
Trzeba pokręcić tym, który nie będzie zmieniał częstotliwości tylko szum.
Potem przyjrzyj się filtrom pośredniej. Jeśli nie ma żadnych cewek, tylko
filtr ceramiczny to nic się nie da zrobić,
jeśli są cewki to można pokręcić rdzeniem.
powodzenia

Re: poprawienie czułości radia

Człowieku, ty naprawdę nie wiesz kim ten głupek jest?

Re: poprawienie czułości radia
do europy smieciu

Re: poprawienie czułości radia

To nie tak prosto... śmieci teraz muszą być segregowane.

Re: poprawienie czułości radia

tak to najpierw do PO później do europy...

Re: poprawienie czułości radia

Z drugiej stony, wątek wątek będzie siedział w wyszukiwarkach
i ludzie z podobnym problemem na niego trafią. Parę rzeczowych
odpowiedzi nie zaszkodzi.

pzdr
bartekltg

Re: poprawienie czułości radia

hint: moderatorzy elektrody

Re: poprawienie czułości radia

Nie moglbys sie przy okazji troche poduczyc podstaw elektrotechniki, pozniej
samodzielnego myslenia aby nie zadawac i nie udzielac debilnych pytan i
odpowiedzi?

Re: poprawienie czułości radia

Kupić lub zainstalowac ów słownik? :-)

Site Timeline