Płytka EvB Mega16 v2 z Gotronik'a

Mam pytanie, bo może któryś z grupowiczów używa tego modułu. Jak wygląda
sprawa komunikacji szeregowej między tą płytką, a PC? Podłączyłem płytkę do
PC po USB. Windows wykrył FTDI232RL na COM12 i zainstalował sterowniki.
Ustawiłem transmisję na 9600, 8N1 po obu stronach (PC, uC) no i spróbowałem
coś wysłać z uC do PC ale w terminalu nic się nie pokazało, nawet krzaki.
Wyciągnąłem proca z podstawki i zwarłem Tx z Rx za FTDI (pętla po stronie
uC) i nadal nie ma odpowiedzi w terminalu.  Nie wiem co o tym myśleć. Aha,
dzięki tej analizie odkryłem że Tx i Rx z FTDI ma pociągnięte ścieżki do Tx,
Rx ATMegi, a w instrukcji producenta stoi że należy te linie łączyć
kabelkami, ehh...

Jeżeli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z taką płytką to bardzo proszę o
info.

Pozdrawiam
Piotrek

Re: Płytka EvB Mega16 v2 z Gotroni k'a

Z tą płytką doświadczeń nie mam... Ale z FT232 mam ;)... więc piszę
;)... Po pierwsze - ile razy próbowałeś? Mogą być pewne "jaja", jeśli
system instaluje sterowniki itp - czasem trzeba urządzenie odłączyć i
podłączyć ponownie, żeby zadziałało. Programy "terminalowe" też czasem
głupieją, jeśli się w "międzyczasie" odłączy urządzenie i podłączy
ponownie, nie przerywając połączenia.... W takiej sytuacji może się
zmienić numer portu COM. Tak więc upewnij się, czy to nie są tego typu
"kwiatki" :P... Jeśli to nie pomoże - to najprostsza sprawa... czy do
układu FT232 jest podpięta jakakolwiek dioda LED? Jeśli tak, to czy
świeci, mruga itp, czy nie daje oznak życia??

  Konop

Re: Płytka EvB Mega16 v2 z Gotroni k'a

Jaki system takie problemy. Polecam wsadzenie płytki Ubuntu Live i
sprawdzenie tam za pomoca gtkterm. Nie trzeba sterowników. Acz nalezy
pamiętac aby nie bylo zadnego flowcontrol.

Re: Płytka EvB Mega16 v2 z Gotroni k'a
Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Ubuntu nie jest pod tym względem lepsze. Robiłem ostatnio testy na
10.04. Jak komputer wystartował z podłączonym FT232, to próba otwarcia
portu zwracała "device or resource busy". Co ciekawe błąd ten nie
występuje pod debianem squeeze. Wyjęcie i ponowne podłączenie wtyczki w
czasie działania komputera rozwiązuje problem - urządzenie przestaje być
"busy".
Kolejna ciekawostka - systemowa funkcja read nie zwracają błędu, gdy
ft232 zostanie odłączony od komputera po otwarciu portu. Wychodzi na to,
że najlepszą metodą jest cykliczne sprawdzanie czy urządzenie ttyUSBx
nie zniknęło.

Re: Płytka EvB Mega16 v2 z Gotronik'a
Sprawa wyjaśniona. Terminal systemowy zgłupiał ;-).

 Pozdrawiam
Piotrek

Site Timeline