monitor sie wylacza

witam,
monitor lcd asus VK193D, po kilku sekundach gasnie obraz (ekran robi se
czarny, a nie wylacza tak jak z pradu). dioda power sie caly czas swieci
tak jakby wszystko bylo ok. pomaga ponowne wylaczenie (powerem) i
wlaczenie - obraz znowu pojawia sie na 2-3 sekundy.
co to moze byc i czy jest sens to reanimowac.

Re: monitor sie wylacza

Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ inwerter.

Można to naprawić, ale nie na odległość.

Michał

Re: monitor sie wylacza

;]
jakie pi razy oko koszty?

Re: monitor sie wylacza
10 min roboty + element/elementy za 5zl..

Re: monitor sie wylacza

- jakie 100 zł, przecież pan tylko przelutował rezystor
- 1 zł za rezystor, 99 zł za to że wiedziałem który

--
Gof

Re: monitor sie wylacza

Przypomniałeś mi sprzed wielu lat, jak jeszcze za komuniznu, w Dzienniku,
afera prawie była, bo coś się popsuło, części kosztowały kilka złotych, ale
za naprawę poszło o kilka oczek więcej. Szczegóły już się zamazały, ale sama
sprawa wyglądała mniej-więcej tak, jak opisujesz.

Re: monitor sie wylacza

A ja czytałem w jakiejś popularno naukowej książce o tym jak w pionierskich
czasach generatorów prądu zawezwano inżyniera który miał zniwelować wibracje
maszyny. On miał kredę, malował na generatorze znaczki a później zalecił
skrócić jedno uzwojenie a wydłużyć inne. W tym przypadku kreda kosztowałą 1$
a 999...  Więc to opowieść z brodą Dziadka Mroza.

Łukasz

Re: monitor sie wylacza

Jak pionierskie to te kwoty chyba w centach nie dólarach.

Re: monitor sie wylacza

Różni się to tym, że to, co podałem, wałkowali w DTV chyba z tydzień, jesli
nie dłużej. A to, co podałeś, to OIDP, w jakiejś książce do poldona z
podstawówki (być może w jakiejś naukowej też, nie zaprzeczam), musiałbym
przeszukać w szafie, czy jeszcze to mam. W każdym razie, na pewno czytałem
to w podręczniku szkolnym.
BTW. Pamiętasz diagnozę? Ja pamiętam - "Proszę skrócić uzwojenie wirnika o
13 zwojów".
Druga rzecz - przy takich kosztach, tauzen baksów to pryszcz, splunąć...

Re: monitor sie wylacza
Powitanko,

Potwierdzam, ksiazka chyba do 8 klasy. Ze tez nie tylko ja to pamietam;-)
Cos mi sie majaczy, ze facet spal obok tej maszyny, cos tam kreda
rysowal i na koniec wlasnie taka diagnoze wygenerowal:-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: monitor sie wylacza

Dokładnie tak właśnie jak piszecie! Ja wiązałem to z pewną książką o
odkryciach i wynalazkach, jak mi wpadnie w ręce to sprawdze.

Łukasz

Re: monitor sie wylacza
Juliusz Jerzy Herlinger
"Niezwykłe perypetie odkryć i wynalazków"
W moim egzemplarzu (wydanie z 1974 roku)
rzecz jest na stronie 24 - specjalista nazywał się Steinmetz,
zwojów jako żywo było 13, rachunek opiewał na 1000$.

Pozdrowienia,
MKi

Re: monitor sie wylacza
Powitanko,

Moze to ten:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Charles_Proteus_Steinmetz

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: monitor sie wylacza

ktos na terenie trojmiasta chetny do naprawy?

Site Timeline