Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci

Witam

Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci. Jest obraz. Regulacje jasności i
kontrastu działają, ale przesunięte są jakby w górę. Nie da się uzyskać
prawidłowego kontrastu i jasności. Wszystkie okna są białe i trudno zobaczyć
szczegóły. Napięcie zasilania invertera - 12V. Układy scalone w inwerterze:

OZ960GN

4512C - 4 szt,

W OZ960GN na 14 pin jest podawana regulacja jasności i napięcie się zmienia. Nie
potrafię natomiast znaleźć regulacji kontrastu. Proszę o podpowiedzi.
Tu są fotki i schemat:
http://remek62.republika.pl/HP%201902/HP%201902.html

Pozdrawiam Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
zobaczyć
[...]

Mi to bardziej wygląda na źle ustawioną gammę w samym monitorze lub
ustawieniach karty grafiki.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Myślę, że trafnie to określiłeś. Tak to właśnie wygląda. Tyle, że jest
związane z uszkodzeniem. Monitor pracował poprawnie, kilka razy rozjaśniał
się
na moment, a następnie tak już zostało. W menu nie ma tegulacji gamma. Karta
grafiki odpada. Tak samo jest na innym komputerze, z ktĂłrym inny monitor pracuje
poprawnie.

Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
jest to
się
pracuje

To może przelutuj? zapewne bezołowiówka, to już pora.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jas no świeci

Które obszary? Bo chyba nie wszystko jak leci? Znasz zasadę działania
elektroniki monitora?

Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci

Ogólnie znam, naprawiać do tej pory nie musiałem to się w szczegóły nie
zagłębiałem. Zacząłbym od obejrzenia stanu lutów, może coś już widać
gołym okiem, albo włączyć rozebrany (z zachowaniem rozsądku odnośnie
wysokich napięć) i naciskać poszczególne elementy/obszary płyty i
patrzeć kiedy się poprawia, tą okolice podlać fluxem i przelutować.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jas no świeci

Proponuję przejść na inny poziom. 30 lat naprawiałem telewizory, monitory,
magnetowidy i inny elektroniczny badziew. Tak więc rady typu naciskaj i patrz co
się dzieje możesz sobie darować. Pytam o konkrety. Służę schematem w razie
potrzeby. Podejrzanie wygląda lutowanie dwóch tranzystorów SMD typu RK 70002.
Tak jakby były już wymieniane. Sklepy sieciowe milczą na ich temat. Zamienniki
to podobno 2SK1848, 2SK1589, 2SK1591. Może znasz jakiś sklep, w którym można
je
kupić?

Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
co

Proponuję koledze odrobinę kultury, bo nikt nie będzie się starał
czegokolwiek podpowiedzieć. "Znasz zasadę działania monitora" - radź
sobie sam, zwłaszcza przy niby 30 latach doświadczenia.

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci

Do tego dorzucę jeszcze info że inaczej diagnozuje się telewizor
lutowany ołowiowo w technologii przewlekanej a inaczej bezołowiowy SMD.
Po opisie objawów wnioskuje że nic poza lutowaniem nie uległo
uszkodzeniu, może to być poluzowane gniazdo video lub puściły luty
elementu który jest duży bądź się grzeje.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jas no świeci

Przepraszam jeśli kogos uraziłem z powodu braku kultury. Wynika to pewnie z
tego, Ĺźe jestem szarym naprawiaczem z 30-letnim staĹźem. Nie na niby. I wiem,
Ĺźe
monitor LCD inaczej sie diagnozuje niz TV i dlatego pytam. Proponuje przejście
do konkretów i objasnienie jeśli ktos ma ochotę:

- jak jest zbudowana pętla sprzężeniue zwrotnego inwertera w tym modelu?
- jakie powinno być napięcie zasilające świetlówki?
- jak ewentulnie to napięcie obnizyć?

Przyznam szczerze, że od obydwu panów nie spodziewam się odpowiedzi, ponieważ
jak sądzę mam od Was o wiele większą wiedzę i rady typu jak trzymać lupkę
lutownicę są mi zbędne, a tylko na takie Was stać. Przykro mi. Takie są
fakty.

Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
Ĺźe
poniewaĹź
lupkę i
fakty.

To teraz pojechałeś po bandzie, dam Ci ostatnią podpowiedź i przestajesz
dla mnie istnieć.
podpowiedź: to nie jest problem świetlówki, jej jasności ani inwertera,
inwerter ma standardowe uzwojenie sprzężenia zwrotnego (przynajmniej te
które widziałem), jak popatrzysz na trafo (pod lupą) to znajdziesz.
Żegnam ozięble.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jas no świeci

Nie powinieneś dawać żadnej. Tolerowałem Twoje bzdury z nudów. Skąd się
biorą
takie palanty??? Pojęcia nie ma o temacie, a usiłuje zgrywać mądrego. A kysz.

Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jas no świeci

Facet, te "30 lat doświadczenia" źle na Ciebie wpłynęły.
Sposób w jaki chcesz podziękować za jakąkolwiek wolę
(bo nikt nie musi), pomocy powoduje że i ja Ciebie przestałem lubić.

Artur(m)

Dobranoc
Nie wiem co mi odpowiesz,
 bo nie będę miał moĹźliwości przeczytać

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jas no świeci

Brask Ci kultury osobistej, a chcesz innych pouczać.

Jakąkolwiek??? W jakiej sprawie? Jesteś w stanie odpowiedzieć choć na jedno
pytanie w moim wątku? Oprócz rad jak trzymać lupę i lputownicę? Ta męcząca
tępota jest denerwująca. Co masz do powiedzenia w meritum?

Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
męcząca

Specu od siedmiu boleści - wpadasz na grupę i żądasz, żeby ktoś podał
prostą receptę: "wymień R123". Na początku nawet nie raczysz opisać co
już zrobiłeś a jak ktoś zaczyna od podstaw, to sadzisz swoje arogancke
"30 lat doswiadczenia" i "możesz sobie darować". Mimo że ktoś chciał
pomóc. Dla twojej wiedzy - to nie jest płatny serwis porad producenta,
gdzie się płaci i wymaga. Jak ktoś chce, to odpowie, nic w zamian nie
otrzymując, oprócz twojego chamstwa.
W poprzednim wątku, jaki ruszyłeś, chciałeś pomocy w sprawie problemów
ze stabilnym obrazem na TV. Chwaliłeś się, że mierzyłeś oscyloskopem i
było OK. Na końcu i tak okazało się, że mimo twoich deklaracji
"kondensator się kondycjonował" i winne były oscylacje na napięciu
zasilającym, które jakoś mierzyłeś i nie widziałeś problemów. Wtedy mi
się nawet nie chciało ironizować, że jak na "30 lat doświadczenia", to
jesteś cienki, bo nie poradziłeś sobie z prostym pomiarem.
Nawet jak będziesz ciągle zmieniał adres, to i tak łatwo kogoś takiego
rozpoznać i znowu wylądujesz w killfile.

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jas no świeci

To po co sie wychylasz? Zmuszam Cię do tego? Tym bardziej, że pojęcia nie masz
nawet zielonego o naprawie monitorów. Zasłaniasz swoja niewiedze próbą
pouczania
mnie o tym jak działają grupy.

Ty wiesz co to jest chamstwo? Wątpię.

Co Ty pieprzysz? To nie mój wątek. Nawet go nie czytałem. Z ciekawości rzucę
zaraz okiem.

Remek

Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
Czy ma ktoś namiary na datasheet MST9116? A może ktoś dysponuje schematem z tym
scalakiem, albo pdf scalaka i podrzucił by na priv. Jak jest regulowany kontrast
w monitorach LCD?

Remek

Site Timeline