[laik] gps oem,serial,rs

Greg(G.Kasprowicz) napisa³(a): > przylacze sie do watku - szukalem taniutkich modulow GPS do zabawy.. > no i kolega znalazl.. >

> po niecale 40zl strasznie sprytne :)

jako malo zaawansowany elektronik...... zapytam.....

Regularnie czytam grupe i znalazlem takie cos wyzej..... zawsze chcialem pobawic sie GPS - wiec sie zainteresowalem.

Ten GPS na pare zlacz serial. Jedna daje NMEA a druga jakies binarne ich protokoly...... przynajmniej tak mi sie wydaje

Czy moge poprostu podpiac zlacza tx,rx i gnd do rs232 komputera? A vcc do zrodla zasilania(myslalem o lm317)?

Czy musze jakos korektowac poziom sygnalow? Ktory port A czy B da mi NMEA?

Czy jak zastosuje przejsciowke na USB to mi bedzie dalej dzialac?

Czy moge zamiast anteny nic nie podlaczyc do testow? [jak zadziala to kupic pierwsza lepsza antene z allegro?]

czy jeszcze jakies uwagi macie?

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

--
GNU/Human
Reply to

W modu³ach OEM'owych najczê¶ciej port szeregowy ma sygna³y CMOS wiêc potrzebujesz konwertera napiêæ takiego jak MAX3232 lub odpowiednik. Nie pod³±czaj bezpo¶rednio do komputera bo spalisz GPS.

Jak pod³±czysz to siê oka¿e. W opisie aukcji ma³o informacji, trzeba by ¶ci±gn±æ dok³adn± dokumentacjê tego modu³u.

Bêdzie, ale uk³ad MAX3232 ca³y czas jest konieczny.

Nie. Bez anteny GPS nie zadzia³a.

--
Adam Dybkowski
		http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wys³aniem do mnie maila usuñ "123" z adresu.
Reply to
Adam Dybkowski

ok...... jakie sa poziomy CMOS a jakie sa w komputerze?

mam specyfikacje poczytam sobie..

na dole aukcji jest link do dokumentacji.

Pytam bo slyszalem, ze z tymi przejsciowkami sa problemy..... :)

dobra. pomylilo mi sie z modelem A1 - ten ma wbudowana antene.

Czyli nie myle sie.... moge tak spiac tego gps z komputerem(z uzyciem konwertera napiec?)?

Czy dowolna pasujaca zlaczem antena z allegro zadziala?

Docelowo to ma byc podpiete w do przerobionego laptopka z GNU/Linuksem w autku.

Czy mam spodziewac sie jeszcze jakis problemow?

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

--
GNU/Human
Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus'

[...]

czy komus udalo sie znalezc zlacza do tego urzadzenia ?

Reply to
nie

Użytkownik snipped-for-privacy@chce.spamu napisał w wiadomości news:dm2r7g$ju6$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Chyba bedzie cienko. Tzn. wygląda na to, że złącza z rastrem 0.5mm to w ogóle rarytas i szykuje się rzeźba w niewdzięcznym matreriale. :->

Potrzebne jest złącze Molexa 54167-0208 (pitch 0.5mm, 20pin)

RScomponents ma sporo Molexa, ale tego akurat nie.

20-pinowe w Mouserze są od 3kpcs w górę.
Podobnie DigiKey:
?Ref=148320&Site=US&Cat=31982587 O przedstawicielstwo Molexa w PL
to nawet nie pytam. Teoretycznie przyznają się do dystrybucji przez Avnet, Rutronik, Spoerle i TME ale czuję, że wątpię aby był sens zadawania pytania o mniej niż całe pudełko (3 tys.)

W detalu Mouser ma 54167 tylko 30-pinowe :

z tym zrobić? Ciąć laubzegą?! ;-) Poza tym koszt ew. przesyłki też nie zachwyca

Co do cięcia, to spotkałem jeszcze 50-pinowe, ale też poza EU (chyba, bo właściciel sklepu jakiś tajny).

Distrelec - - Elfa -- Farnell -- .... Jakieś pomysły?

Reply to
Marek Dzwonnik

Marek Dzwonnik napisał(a):

kupilem jedna sztuke tego odbiornika...... bede sei meczyl....

ale wydaje mi sie ze w ktoryms z laptopow mam takiego molexa.... ew dotne. o dolutowywaniu chyba nie ma mowy?

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

Użytkownik "Marek Hobler, 'neutrinus'" snipped-for-privacy@o2.bezsmiecia.pl> napisał w wiadomości news:dm3kbs$5b9$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

to w

Na upartego ..kynarkiem ..... moze by sie udalo ..

Robgold napisał(a):

co to jest kynar? google wypluwa rozne dziwne :)

jeszcze jakies inne metody?

aaaaaaa. nie da sie takiego molexa samemu zrobic? wytrawic czy jakos....

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

Pierwszy z brzegu link od googla jest właściwy:

to po prostu cienki drut w izolacji. Do prezycyjnego lutowania jak znalazł.

Reply to
Adam Dybkowski

dzieki :) tak myslalem.... ale nie mialem pewnosci.

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

Robgold napisał(a):

jak cos wykombinujesz daj prosze znac...... :)

ja czekam na przesylke - wtedy zaczne kombinowac.

czy oryginalna tasma jest zakonczona czyms czy to zwykly flex?

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

ech, co za problem ?? ja dolutowywyałem dwie nogi urwane w sclaku , obie mieściły się na 0,8mm długości. Moduł sobie tez kupiłem. Planuje z boku dorobic mała płytke z laminatu, postawić goldpiny i połączyc je kynarem z płytka, potem tylko zalać glutem na cipło aby sie nic nie urwało i musi działać. Jak zrobię podeśle zdjęcia.

Reply to
VSS

to jak zrobisz to koniecznie pokaz zdjecia :)

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

Użytkownik "Marek Hobler, 'neutrinus'" snipped-for-privacy@o2.bezsmiecia.pl> napisał w wiadomości news:dm6fnt$bfl$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Ja wlasnie rozwalilem listwe godpinow , idelanie pasuja , poprzekladalem je karteczkami papieru. WYdaje sie ze bedzie ok .... skocze zaraz do sklepu kupic kynarka ;)

Niestety nie mama anteny na MMCX ... nie wiecie czy nie mozna tego tymczasowo jakos zastapic albo czy bez anteny odbiornik sie zainicjalizuje ? Moze pokazywac bzdury ale zeby srawdzic czy jest komunikacja ...

Co do tego lutowania kynara bezposrednio do plytki hm .... do zlacza to jeszcze ok ale do laminatu ...ja chyba nie mam tak precyzyjnej reki ......;)

BTW .. wedlug dokumentacji wystarczy poprzez MAX232 zapiac port A podpinacie jeszcze jakies inne piny ? (np force wakeup ? ) Oczywiscie pomijam +5V i GND (mam nadziej ze jak podepne jeden pin GND to bedzie ok )

Robgold wrote: . Moze pokazywac bzdury ale zeby srawdzic czy jest

powinna lecieć NMEA bez położenia ale z informacja o sygnale z satelit, jak nie podepniesz anteny bedą zera. W lecu testowym polutuj około 4,7cm drutu do goracej zyły odbiornika i wyjdź na świeże powietrze, powineienes po chwili odbierac jakies satelity. moj moduł motorola oncore bez problemu sobie radził z taka antena, ten moduł ma SIRFa to ruszy na 100%

hi, trzeba się uspokoic i można lutować.

teoretycznie nalezy podpiąc tylko 4 piny: rx,tx, +3v i masę. zauważ, że na stykach jest jeszcze drugi RS, warto go podpiąc za jednym razem.

co ciekawsze ten moduł ma 1Mb pamięci i prosta komendą mozna zmusic do do logowania danych a potem do odczytu i kasowania. to duzy plus dla tego wynalazku !

Reply to
VSS

SIRF ? poprosze jasniej .... bo ja rozumiem ze to rodzaj procka a moze cos jeszcze ?

Do plytki ..kurde to ja chyba sprobuje do zlacza .....;)

Czemu 3,3V ? Wdlug dokumentacji na 5V tez powinien sie turlac ... ten drugi RS (DGPS port B) ... co mozna za jego pomoca zrobic ? (wedlgu tego co zrozumialem to mozna jakas korekte wprowadzic)

eee...nie za bardzo rozumiem jakie to plusy daje, przeceirz jak jest "obudzony" to mozna czytac polozenie caly czas ...

Przepraszam za troche lamerskie pytania ..ale to pierwszy moj kontakt wogole z GPS'em

Robgold napisał(a):

super.... tez mnie to interesowalo..... goraca linia... ANTENY? :)

rodzaj procka i jednoczesnie nazwa protokolu do komunikacji z nim.

tak czy siak..... pokazcie zdjecia i opiszcie wrazenia - w weekend bede sam lutowal.

wg mnie widzialem 3.3V ale zaraz spojze dokladniej

ciekawe...... zaraz wezme sie za przekopywanie dokumentacji. Z tego wynika..... ze mozna by go latwo i szybko zamienic w modul sledczy - zeby wiedziec gdze zona jezdzila np :)

moj tez :)

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

prawdopodobnie podlaczasz za pomoca tego portu drugi gps i dzieki temu uzyskujesz wieksza dokladnosc do ok .1m bo normalnie z tego co pamietam jest w tej chwili 5m

Reply to
karlos

SIRF to nowy rodzaj "procesora" potrafi czytac dane z odbitej po pozwala na nawigacje w mieście

ja doczytałem 3,3V. sprawdze na takim czy działa

po co korektę jak tem moduł ma WAAS ?

A drugi RS do tego aby np. w aucie podłączyc alarm z interfejsem po GSMie a jednoczesnie nawigować.

ale jak go wsadzisz do modelu samolotu i chcesz popatrzeć jak latał to jak chcesz czytać te dane ?? lepeij je zmagazynowac i potem odczytać.

Reply to
VSS