ladowarka do pakietu lijon 15v (

witam,
w ramach planow budowy latarki planuje zastosowac pakiet z ogniw lijon 3 x 4
ogniwa, napiecie ok 15V.
Do tej pory, ladowalem pakiety nimh ladowarka do pakietow modelarskich :
graupner ultramat, niestety do lijon laduje max 4 ogniwa ( nimh do 14
ogniw).
Czy moze byc tak, ze podane 4 ogniwa sa ad napiecia a jesli beda 3 sekcje po
4 aku ( napiecie pakietu 14,8V ) to i tak bedzie mozna ja ladowac tyle ze
wolniej, bo bedzie duza pojemnosc pakietu? Pakiet bedzie z wbudowana
elektronika zbaezpieczajaca, na wyjsciu tylko koncowe przylacze,bananser w
srodku?
Moze ktos sie orientuje gdzie kupic ladowarke do takiego pakietu, jesli ta
nie da rady??
Pozdrawiam
Michał

Re: ladowarka do pakietu lijon 15v (

Taka by pewnie wystarczyła:
http://www.allegro.pl/item543827112_cm_pelikan_shark_10_v2_0.html
http://www.allegro.pl/item544896998_rcm_pelikan_shark_10_v2_0.html

Re: ladowarka do pakietu lijon 15v (

Nie napisales, ktory to Ultramat i jaka jest pojemnosc oraz dopuszczaln=
y20%
prad ladowania jednego ogniwa, ale generalnie rzecz biorac ladowarka, k=
tora20%
masz wystarczy. Okreslenie ilosci ladowanych ogniw odnosi sie do polacz=
enia20%
szeregowego - tu masz 4 szeregowo, wiC4%99c bedzie OK. Pewnym probleme=
m jest20%
laczenie az 3 ogniw rownolegle - jesli egzemplarze beda sie od siebie m=
ocno20%
roznic, to rozplyw pradu ladowania na poszczegolne ogniwa bedzie20%
nierownomierny i ktores z nich (to o najmniejszej rezystancji i najwiek=
szej20%
pojemnosci) moze dostac za duzy prad, jesli calosc bedziesz ladowal pra=
dem20%
np.  3x wiekszym od dopuszczalnego dla 1 ogniwa liczac na to, ze rozply=
nie20%
sie rownomiernie. Ja bym nie przekraczal pradu 1.2 do 1.5 raza wiekszeg=
o20%
godzac sie z wolniejszym ladowaniem.

Balancer jest oczywiscie niezbedny, ale skoro piszesz, ze jest w pakiec=
ie...

--20%
pozdrawiam,
Lukasz Spychalski

[...]

szeregowego - tu masz 4 szeregowo, wi─Öc bedzie OK.

Balancer jest oczywiscie niezbedny, ale skoro piszesz, ze jest w pakiecie...

Witaj,
dzieki za informacje, pakiet chce zamowic gotowy w wamtechniku, na ogniwach
przemyslowych, wiec mam nadzieje,ze zmontuja to w miare przyzwoicie:)
Pozdrawiam
Michał

Re: ladowarka do pakietu lijon 15v (

tak.

Laduj 1/3C pakietu, czyli 1C ogniwa maksymalnie, jesli chcesz miec
dlugowieczny pakiet.

--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl
Re: ladowarka do pakietu lijon 15v (

tak.

Laduj 1/3C pakietu, czyli 1C ogniwa maksymalnie, jesli chcesz miec
dlugowieczny pakiet.

nie zalezy mi na szybkim ladowaniu, pare godzin wystarczy, dzieki za
informacje,
pozdrawiam
michal

Site Timeline