Ladowarka do ladowania baterii z komorki (bez udzialu telefonu)

Witam

Jak wiadomo do kazdego telefonu jest ladowarka i w kazdym telefonie jest bateria :) Baterie laduje sie ta ladowarka, ale ta bateria caly czas siedzi w telefonie...

Czy jesli podlacze baterie bezposrednio do ladowarki (impulsowa od SL45i) to moge uszkodzic baterie chcac naladowac ja do pelna? Chodzi mi o to, czy to ladowarka "steruje" ladowaniem i wie, kiedy bateria w telefonie jest pelna, czy wspomaga ja w jakis sposob elektronika telefonu? Chcialbym moc ladowac sama baterie, bez telefonu. Mam dwie i kiedy telefon dziala na jednej- druga moglaby sie ladowac. Spotyka sie ladowarki biurkowe do niektorych modeli telefonow, w ktorych mozna ladowac sama baterie - czy tam jest montowana jakas dodatkowa elektronika czy po prostu zlaczka laczy bezposrednio ladowarke z bateria?

Troche szukalem na necie (schematow), ale nie znalazlem niczego takiego jak "ladowarka biurkowa" ;) wiec moze nie trzeba nic kombinowac i mozna ladowac podpinajac bezposrednio do ladowarki...? Jesli ktos z Was wie cos na ten temat to prosilbym o info :) Dzieki z gory.

Pozdrawiam MrK

Reply to
MrK

W x45, a chyba i we wszystkich telefonach, ladowarka wlasciwa jest w aparacie. To zewnetrzne to tylko zasilacz.

A jestes pewien ze to prawidlowe ? Moze jednak sensowniej doladowywac ta w aparacie przy kazdej okazji.

To juz jest zapewne bateria Li-ion - ladowanie nie jest takie trywialne, choc zrobic sie da. A moze poszukac na allegro jakiejs sztuki "wyswietlac pekniety".

Prawidłowo, prawidłowo. Zawsze lepiej przeprowadzać na bateriach pełny cykl, obojętbnie czy to Li-ion, Li-pol, Ni-Mh czy Ni-cd

Tutaj masz gotową ładowarkę li-ion:

(ale cena pewnie Cię nie zadowala :D)

O ładowarkach li-ion (zakładam, ze masz taką baterię) znalzałem jszce kilka linków:

1:
Ten tzeci schemacik wydaje się w miare prosty. Aczkolwiek żadnego nie sprawdzałem - w najbliszym czasie mam zamiar coś takiego zbudować :))

Pozdrawiam Jacek Owczarczak

P.S. Os razu mówię, ze nie jestem elektronikiem...

Reply to
Jacek

On Mon, 16 May 2005 21:42:26 +0200, Jacek

Rozne zrodla przy Li-ion wcale nie sa takie jednoznaczne.

Maja jedna wade - nie realizuja zalecenia zeby w koncowej czesci odciac ladowanie kompletnie jak prad pobierany przez aku spadnie ponizej ilus tam mA.

MrK napisał(a):

Z takich gotowych prostych układów do ładowarek li-io to niezły jest MAX1811 - przewidziany do urządzeń zasilanych z USB - nie wymaga żadnych dodatkowych elementów.

Reply to
Miłosz Kłosowicz

J.F. napisa³(a):

Co do doladowywania li-ion to ja to wszystko wiem :) Sprawa wyglada inaczej - czasami po prostu nie mam gdzie (!) doladowac fona i dlatego potrzebuje zapasowa baterie (sa jeszcze miejsca na ziemi, gdzie nie ma pradu ;) A w SL45i jest odtwarzacz mp3... :)

Pozdrawiam MrK

Reply to
MrK

Jacek Tutaj masz gotow± ³adowarkê li-ion:

No nigdy bym nie pomyslal, zeby szukac takiej ladowarki w dziale: Allegro ? Dla Dzieci ? Zabawki ? Zdalnie sterowane :D Cena cena - kupilbym nawet oryginalna, gdyby byla :) ale nie ma. Nie chodzi o cene - chodzi o to, zeby nadawalo sie to do tego, do czego ja to potrzebuje :D

Za schemaciki dzieki - obejrze sobie :)

Pozdrawiam MrK

Reply to
MrK

J.F. napisa³(a):

A w najgorszym wypadku co sie stanie, jesli ten prad nie zostanie odciety kiedy trzeba? Przeladowanie = uszkodzenie ogniw?

Pozdrawiam MrK

Reply to
MrK

W najgorszym wypadku ? Splonie caly blok/fabryka :-)