Kamera do monitoringu nocnego - jaka ?

Witam!

Zamierzam zainstalować kamery zewnętrzne do monitoringu (głownie zależy mi na obrazie nagrywanym w nocy), na allegro jest dużo sprzętu, jednak nie wiem czy któraś z tanich kamer (w cenie około 300 zł) poradzi sobie z rejestrowaniem obrazu terenu prawie nieoświetlonego (światło z lamp ośiwetlających przylegającą ulicę). Zastanawiam się nad zakupem następujących kamer (480 linii, 0,01 lux):

obiektyw i obudowa. Czy taka kamera poradzi sobie przy dosyć słabym oświetleniu? Czy w takim wypadku lepszym rozwiązaniem okazała by się kamera z diodami IR? - teoretycznie według opisów te diody oświetlają obszar w promieniu

30m, jednak wydaje mi się że w praktyce takie rozwiązanie może się nie sprawdzić, chociażby z tego powodu że diody prawdopodobnie mają niewielki kąt świecenia i oświetlą małą powierzchnię.

Z góry dziękuję za pomoc

Reply to
gonzo_102

Witam! Ja tez szukam takiej kamerki, najlepiej malej, do schowania w aucie. Jakis czubek rysuje auta kluczem na parkingu, na mnie tez trafilo. Musze zlapac goscia. Pozdrawiam

Reply to
wchpikus

musisz miec kamere, zasilacz, rejestrator, dysk.... razem jakies min 1000zl. pozdrawiam michal

Kto wie - moze jeszcze zaplaci za amortyzacje sprzetu, lakiernika i auto zastepcze :-)

Włodzimierz Wojtiuk

Sa takie kamerki. Jedna taka uzywam i spelnia podobne zadanie ( pilnuje ogrodka). To byla plytka z 6 diodami IR. Jak znajde dane to podesle. Nie chce jej rozbierac. Wyslij adres na priv bo na grupie zniknie. H.D.

Reply to
H.D.

Dnia 20-04-2007 o 13:35:56 gonzo_102 <gonzo snipped-for-privacy@WYTNIJ.TO.o2.WYTNIJ.pl> napisał(a):

Jak ma być tanio to: Osobiście zainstalowałbym kamere czarno-białą, podwyższonej rozdzielczości (min. 480 linii). Nie napisałeś jaka odległość jest do samochodu - nie wiadomo jaki dobrać obiektyw i czy IR do czegokolwiek się przyda. Diody w tanich kamerach oświetlą ci jakieś 10 - 20 m przed kamerą i nie będzie to żadna rewelacja. Jeżeli oświetlenie z ulicy jest wystarczające do rozróżnienia kolorów aut w nocy, to odpuść sobie diody. Do podglądu i przechwytywania możesz użyć nawet wejścia karty telewizyjnej w komputerze albo zwykły magnetowid na kanale AV. Popatrz na

zola