Jaki dekoder do starego telewizora?

W związku z planowanym zaprzestaniem nadawania
telewizji analogowej muszę dokupić dekoder.
Proszę o radę jaki dekoder kupić do 12-letniego
telewizora Thomson 29DJ24E (z gniazdem Euro).
Dobrze by było gdyby był wyposażony w gniazdo USB,
bo chciałbym nagrywać niektóre programy na dysku
zewnętrznym.

Bardzo proszę o radę co kupić.

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Znane mi osoby używają Wiwy 90. Na razie nie słyszałem, żeby narzekali. Do
do nagrywania, to muszę ich podpytać czy używają.

yabba

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Dzięki. Byłbym wdzięczny za informacje odnośnie nagrywania,
także możliwości zaprogramowania nagrania programu podczas
nieobecności domowników.

Zauważyłem w Internecie, że jest kilka rodzajów dekoderów Wiwa,
z różnymi numerami, a niektóre z nich mają w nazwie dodatkowo MEMO,
które w opisie jest rozwinięta do "funkcja Memo Control"
Co to znaczy?

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Spróbuję namówić znajomych do potestowania nagrywania.

Wersje MEMO mają trochę innego pilota. Mają dodatkowe 4 lub 5 przycisków do
zaprogramowania obsługi telewizora. Np. Głośniej +/-, On/Off, Tv/Av itp.

yabba

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Mam dekoder wiwa HD100 od pół roku. Do oglądania nadaje się, nagrywanie
"działa" poniżej wszelkiej krytyki. Testowane z kilkoma pendrivami i
nowym dyskiem twardym USB. Do nagrywania, unikać jak ognia.
Brak upgrade i olewczy ton producenta. Wersja oprogramowania 20.12.03.14
K.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Wynika z nich, że
- skoro mój stary telewizor jest wyposażony w Euro,
to każdy dekoder będzie pasował
- każdego, kto podaje tutaj jakąś opinię, dobrą lub złą,
powinienem zapytać czy używa dekodera w mieście
czy poza miastem; w moim przypadku jest to Warszawa,
dookoła wysokie budynki
- jeśli dekoder ma również służyć do odtwarzania multi
mediów zapisanych z innych źródeł, to ważne są także
formaty

Dobra opinia zarówno co do odbierania jak i nagrywania:
- Signal HD-507
- Cabletech, chociaż raczej nie do miasta

Dobra opinia co do odbierania, niewiadomo jak z nagrywaniem:
- Wiwa 90

Dobra opinia co do odbierania, ale zdecydowanie zła co do nagrywania:
- Wiwa HD 100

Wygląda na to, że z w/w najlepszy byłby Signal HD-507, ale zdaje się,
że nie odtwarza filmów w formacie FLV. Mam trochę takich filmów
i wymagałoby to każdorazowo konwersji.

Czy ktoś chciałby coś dodać do tych opinii lub ma odmienną opinię
od tych wynikających z wątku?

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Duże znaczenie ma jakość anteny, choć formalnie twierdzi się inaczej.
Sygnał DVBT jest podatny na pasmo telefonii komórkowej, gdy zbliżę się z
pracującą komórką, o oglądaniu mogę zapomnieć (sygnał 100%, jakość 100%).
Kierunkową antenę należy zainstalować na dachu tak, aby nic nie
zasłaniało nadajnika, wysoko, by z komórką nikt nie mógł blisko podejść.
Z tych powodów, swoją antenę musiałem przenieść. Mieszkam w mieście.
K.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Zdaje się, że nie napisałem o czymś, co może być w sumie najważniejsze,
ale nie znam się na tych sprawach i dlatego to przeoczyłem.
Programy telewizyjne mam z kabla UPC. Dodatkowo kabelek się rozgałęzia
i jeden z nich idzie do telewizora, a drugi do komputera (karta TV). W ten
sposób
mogę nagrywać wybrane programy.
Założyłem, że nagrywanie na komputerze będzie zastąpione przez nagrywanie
na dysku zewnętrznym podłączonym do dekodera przez USB. Ale może
lepiej byłoby nadal nagrywać na komputer?

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Część nagrań się nie udaje z powodu, jak się domyślam, praw autorskich.
HD100 daje komunikat "Nieznany błąd, przerywanie..." i odmawia
rejestracji. Na tym samym kanale, bez zmian, inny program daje się
nagrać. Przodują w tym kanały związane z TVN jak np. TTV, na
zagranicznych produkcjach. Nie mogąc nagrać, po prostu przestałem
oglądać. Żadna strata. Choć zgodnie z obecnym prawem autorskim, mam
prawo do nagrania do "własnego użytku osobistego", to kanały te nie
szanują moich praw.
W innych sytuacji, HD-100 wypina dysk USB (lub pendrive) i nie widzi go
w czasie gdy trzeba nagrać program. Pomaga dopiero restart odbiornika.
Generalnie udaje się nagrać 30 do 50% zaprogramowanych audycji -
porażka, a nie odbiornik.

On 2013-03-08 15:36, Antek wrote:
(ciap)

(ciap)
To pytaj w UPC, prawdopodobnie nic nie potrzebujesz kupować ;P

Włodek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Dlaczego?
Dla ścisłości, ja nie chcę dodatkowej umowy z dekoderem za 1 zł
z UPC.

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Napisali Ci, że jak nie kupisz tego dekodera to czego nie będziesz miał ?
P.G.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Trzeba było zacząć od tego, że odbierasz z UPC. Zaprzestanie transmisji
analogowej dotyczy TYLKO transmisji z nadajników naziemnych. W kablówkach
nic sie nie zmieni. UPC nadal roznosi ulotki ze spisem programów
analogowych.

Omawiane w tym wątku dekodery odbierają cyfrowo TYLKO sygnał z nadajników
naziemnych, tzw. DVB-T. Z kabla UPC taki dekoder nic nie odbierze.

Nic nie musisz kupować.

yabba

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Mam wiwe hd90 i musze przyznac, ze ma soft pisany
na kolanie przez jakiegos niedouczonego studenta
(poszatkowane opisy programow, kiepski wyglad napisow do filmow z usb, itd).

To juz lepiej niech wezmie wiwe 95 - nowszy model
(tnz. nowszy pilot - dodali przycisk on/off tv :),
ale osobiscie wzialbym dekoder polsatu z biedry za 99zl.
Ma etherneta (czego wiwa nie posiada) i ponoc jest bardziej dopracowany.

No i 4 mux na 6 miechow za free :).

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Problem z tym, że nagrania pewnie można sobie obejrzeć, ale nie ściągnąć
na kompa, jak we wszystkich brandowanych providerami odbiornikach.
Przem

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Poczytaj,  tu są opisy i testy dekoderów DVBT.
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/dekodery-dvb-t.html

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Tego rodzaju strony potrafię sobie sam znaleźć w Internecie,
ale nie mam żadnego przygotowania tele-elektronicznego,
więc zawarte w takich opisach informacje nic mi nie mówią.

Potrzebna jest mi rada co kupić żeby działało z moim starym
telewizorem i pozwalało nagrywać programy. To wszystko.

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Najważniejsze żeby nie zacinał się obraz bo jest to bardzo denerwujace.

Szukaj pod tym kątem, bo jedne tunery lepiej sprawdzają się w mieście a
inne w głuszy. np krąży opinia że Cabletech jest bardzo czuły, wrażiwy
na zakłócenia i źle działa w mieście za to pięknie na wsi ze 20km od
nadajnika.

Zwróć też uwagę ile formatów plików filmowych potrafi odtworzyć z usb
np czy rozpoznaje .flv .mov .mp4 .mkv .rmvb

--
Piter

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?
Jak mam szukać pod takim kątem? Kto ma mi udzielić takiej informacji -
sprzedawca?

Czy z tego wynika, że dekoder może pozwolić zapisać program/film
w jakimś formacie (flv - telewizora?), a potem nie móc tego odtworzyć?
Czy raczej chodzi Ci o sytuację zapisania na dysku zewnętrznym pliku
z innego źródła (np. Internetu) i możliwość odtwarzania przy pomocy
dekodera na telewizorze?

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

nie no u sprzedawcy zawsze wszystko super.

poszukaj w google wg słów np
"jaki tuner dvbt" "jaki tuner dvbt kupić"

(marka tunera) wiesza się, zawiesza się, zacina się obraz, zepsuł się
itp

http://tinyurl.com/d8m2x6k

tak np .mov to filmik z aparatu foto, .flv to filmik z youtube.

--
Piter

Site Timeline