Jaka ksiazka do nauki C na AVR

Jaka ksiazke/ksiazki polecilibyscie do nauko od podstaw programowania
w jezyku C mikrokontrolerow AVR? Znajomosc samych ukladow jest dosc
dobra pisane byly programy w asemblerze a prostsze w Bascomie teraz
jest potrzeba przesiasc sie na C. W jakich publikacjach beda najlepsze
zasoby opisujace ten jezyk praktycznie od podstaw? znalazlem wiele
ksiazek ale ze stereszczenia wynika iz sa one bardziej pod katem
pisania programow na PC-ta nie na mikrokontrolery. Co polecacie?

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

KaĹźdej do nauki C a nawet C++.

Tak naprawdę w 90% wypadków otwierasz PDFa i jesli pisze tam RXEN to w C
użyjesz RXEN. Nie ma tu żadnej filozofii. Język C dla AVR nie rózni się
zasadniczo od normalnego C. Każda książka z podstaw C będzie ok o ile
tylko nie opisuje programowania specyficznego dla platformy.

Powazniejsza róşnica to PROGMEM, to mozna doczytac chocby z internetu.

Więc w 1 wieczór masz szansę napisać mryganie dioda bez żadnej książki.

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

Problem w tym ze mam w tej chwili jedna ksiazke ale juz dla bardziej
zaawansowanych wiec nie ma w niej podstaw skladni jezyka.
Jesli szukac czegos to do C, C++ czy ANSI C? Korzystam z AVR Studio i
Win AVR i tam podaja ze to ANSI C.
Mam np. w tej chwili napisany program w ASM gdzie jest dekodowanie
danych, obsluga klawiatury, LCD i tam wiem o co chodzi bo assembler
jest prosty. Ale jak patrze na przykladowe programy w C do obslugi LCD
czy klawiatury to wogole nie wiem co to jakies "void" co chwila dziwne
wczesniej niespotykane operatory i konstrukcje linii polecen. Dlatego
szukam czegos, co od podstaw przedstawi mi ten jezyk. Na pierwszy rzut
oka wyglad kodu w C mnie "odrzuca" i wole ASM ale w pewnych sytuacjach
konieczna jest dla mnie znajomosc C a sadze, ze po poznaniu dokladnym
jego skladni nie bedzie problemow z pisaniem w tym jezyku.

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

Podstawy są takie same.
nie kupuj żadnej książki, w google poszukaj kursu C tam są same podstawy.
W internecie trudno jest znależć coś zaawansowanego, a czyste podstawy na
pęczki.

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
Witaj
Ja osobiście zaczynałem od: "Poznaj C w 24 godziny".
Jest też dużo prostych kursów w internecie.
EM

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

Zainteresuja się po prostu internetem, leży od groma kursów
programowania. IMHO nie warto kupować ksiązki o C bo to prosty jezyk i
da się go zmieścić na paru kartkach. Pozostałe to opis bibliotek (stdio
itd) które są Ci mocno zbędne do zastosowań okołokontrolerowych.

Polecałbym C++ ale niestety trzeba dobrze wiedzieć które cechy C++ są
sensowne w uC a które nie, ponadto atmosfera wokół C++ jest ...
inkwizycyjna, tzn pali sie na stosie programistów używających template
<> w kontrolerach. Więc C++ na poczatek nie.

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
Ja bym polecil kurs programowania zamieszczany w "Elektronice dla
wszystkich" od maja 2005.
Widzialem tez pdfy tego w internecie. Mozna (bylo) kupic tez na plycie w
AVT.
pozdrawiam,
Andrzej

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
Jaka ksiazke/ksiazki polecilibyscie do nauko od podstaw programowania

Tez jakis pomysl. Zaraz poszukam tego kursu. Pozdrawiam

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
Witam.

Kernighan, Richie "ANSI C". Najlepsza.
Do tego manuale do kompilatora i bibliotek.

tu np:

http://www.wysylkowo.pl/product_info.php?products_id48%815

Pzdr.,
Mariusz Ł.

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

Thinking in C++ (Bruce.Eckel) ma duBF%y rozdziaB3% o C.
Jezyk.ANSI.C (Kernighan Ritchie)

Thinkingw wersji angielskiej moBF%na znaleBC%E6 legalnie w sieci na stro=
nie20%
twF3%rcy. TB3%umaczenie zdaje siEA% nie jest za darmo - trzeba kupiE6% w =

ksiEA%garni :)

Jest sporo kursF3%w opublikowanych w sieci np:
http://marcindunajko.celes.pl/kursy/kursy.htm

PodrEA%cznik online na Wikibooks:
http://pl.wikibooks.org/wiki/C

JeB6%li chodzi o AVRy to jest onlineowy opis avr-gcc
http://avr.elektroda.eu/index.php?q3D%node/8

Ponadto zobacz sobie wydawnictwo BTC - powiB1%zane ze sklepem Kamami. Maj=
B1%20
duBF%o ksiB1%BFek o programowaniu (gB3%F3wnie w C) rF3%BFnych mikrokon=
trolerF3%w.

--20%

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

Dzieki wszystkim za informacje. Poki co wzialem kurs z EP oraz ksiazke
Jezyk.ANSI.C (Kernighan Ritchie) i zaczne od tego. Oczywiscie tez
popatrze na to co jest w necie w postaci kursow. Pewnie jeszcze dzis
przysiade i sprobuje penwe rzeczy na probe "przerobic" na C i
zobaczymy jak mi bedzie szlo.

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
Bardzo dobry kurs C jest na lubianej/znienawidzonej wikipedii
http://pl.wikibooks.org/wiki/C

--
Nic na siłę, weź większy młotek!
Pozdrawiam, Jakub Rakus

ja tez szukam, ale jakos znalezc nie moge, ogólnie C to C, trzeba tylko
opanowac jak deklaruje sie rejestry I/O i jak sie z nich pózniej korzysta -
to sie zmienilo w kolejnych wydaniach WinAVR... a reszta to if for while i
cala masa glupot... na przyklad te wskazniki - w AVR dzialaja w ogóle?
no i jeszcze jak nie piszesz swoich bibliotek to musisz przeczytac libavr
documentation...

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
ogólnie to zaprosilbym Cie na moje forum, bedzie w nim kategoria o
programowaniu AVR (ale to w przyszlosci)... przyswiecala mi idea stworzenia
czegos co jest mniej ulotne niz grupa dyskusyjna...

o widzisz masz farta znalazlem to:
ed2k://|file|C%20Programming%20for%20Microcontrollers%20featuring%20atmel%20AVR%20butterfly%20and%20free%20WinAVR%20compiler.pdf|4561695|FAF1205FABF33452289982B61BE9779E|/

Re: [OT] Jaka ksiazka do nauki C na AVR

Forum "na phpBB u Kazia w garaĹźu na starym laptopie" jest - mĂłwisz -
mniej ulotne :D ?

Re: [OT] Jaka ksiazka do nauki C na AVR

no własnie, ale chyba jest, kiedyś groups google zdawało egzamin, teraz przy
wyszukiwaniu newsów wplata w wyniki tyle syfu, że tego już nie da się
używać...

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

ja jestem dosc odporny na nauke wiec polecam
Język C. Szkoła programowania. - Stephen Prata ... jasniej juz sie nie da

a z ksiazek AVR + "C"  mikrokontrolery AVR J.Dolinski
reszta polskiej literatury dla AVR to asm

wszystkie przyklady z opisanych pozycji masz na stronach wydawnictw

do tego http://avaxhome.ws/magazines/technic_technology wklep w wyszukiwarke AVR
i powodzenia :)

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
Moim zdaniem fajna jest "Symfonia C++" J. Grebosza
Do tego "Efficient C Coding for AVR" Atmela i inne noty producentów procków
i kompilatorów.

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR

W tej chwili skorzystalem z opisanej wczesniej C ANSI dodatkowo
Mikrokontrolery AVR programowanie w jezyku C A. Witkowski (dla mnie
bardzo ciekawa) oraz kurs jaki byl na stronie diody, ktory tez wiele
rozjasnil. W tej chwili po kilku dniach prob i lektury opanowalem
podstawy i zaczynam przerabiac to co mam na C. Dla mnie istotna
praktyka :)

Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
Mikrokontrolery AVR programowanie w jezyku C A. Witkowski (dla mnie
bardzo ciekawa) oraz kurs jaki byl na stronie diody, ktory tez wiele

tylko nie pisz, ze cokolwiek ta ksiazka Ci wyjasnila...

Site Timeline