Jak z 1.5V zasilić 12V???

Witam.

Mam takie zadanko do zrobienia. Jest maszyna, która sygnalizuje pewną czynnośc zaświeceniem diody. Chciałbym zamiast diody wpiąć urządzenie, które zasili mi przekaźnik 12V. Oczywiście jak najbardziej możliwe jest podanie napięcia pomocniczego (12/24/whatever V). Natomiast dobrze by było, aby był to gotowiec (kupuje, podłączam kilka kabelków i śmiga), ponieważ brak mi umiejętności stricte elektronicznych, a sprawa dość pilna. Cena w rozsądnym zakresie nie gra roli. Aha

- napięcie wyjściowe ma być podtrzymane przez cały czas, kiedy wejściowe ma stan wysoki (czyli mniej więcej powyżej 1V, bo diody są różne)

Pozdrawiam, z góry dziękuje za ew. wypowiedzi Wieslaw Lubas

Reply to
Wieslaw Lubas

możesz proszę poprawić kodowanie, bo sałata się robi z twojego tekstu. Co między krzyżykami wyczytałem: nie lepiej dać przekaźnik na 1.5V, na przykład? Oprócz tego są scalaki (np. MAX coś tam, zobacz w katalogu), które robią z 0.8-1.5V coś więcej. Oprócz tego urządzenie twoje nie jest chyba zasilane z baterii 1.5V, tylko tam się wałęsa coś więcej. Nie lepiej wyciągnąć zasilanie z tamtąd?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok