Jak drukarka do metody fotochemicznej?

Możesz zrezygnowac z folii i drukować wprost na zwyklym papierze potraktowanym potem preparatem "Transparent". Wtedy każdy laser da radę a jako bonus będzie mozliwośc robienia termotransferu.

Reply to
Sebastian Biały

Sun, 28 Jun 2009 13:18:57 +0200 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

napisał:

Nadają się wydruki z laserówki w ogóle? Bo ja jednak chcąc oszczędzić sobie kłopotów zamawiam klisze w naświetlarni (to tylko niecałe 4zł ostatecznie), ale może warto z drukarką spróbować?

Reply to
__Maciek

__Maciek pisze:

Chyba zależy od jakości drukarki - moja (Samsung ML-1210) trochę słabo kryje na dużych powierzchniach (płaszczyzny masy itp.) i przy metodzie fotochemicznej zawsze miałem tam "sitko" (nie używałem spraju do polepszenia zaczernienia, naświetlałem halogenem 500W). Termotransfer działa lepiej - ale i tak na każdej płytce można znaleźć "nadgryzione" obszary. Tak się zastanawiam - czy ten spraj do polepszania zaczernienia (z tego co słyszałem zwykły aceton) nadawałby się do "uszczelnia" tonera po termotransferze? Pozdrawiam GRG

Reply to
grg12

Chyba każda współczesna laserówka "psuje" wydruki. Ja używam hplj1200 i sprayu "Density Toner". Bardzo ładnie zaczernia. Scieżki o grubości poniżej 150 mils spokojnie wychodzą bez dodatkowego retuszu. Przy grubszych już nie ryzykuję i jadę po środku mazakiem.

Zauważyłem też, że odkąd kupuję gotowy laminat z emulsją, problem z "sitkiem" przestał występować całkowicie, nawet gdy dłużej naświetlam. Przykład:

Myślę, że tak, skoro na folii działa wyśmienicie.

Co do "z tego co słyszałem zwykły aceton", nie jest to aceton. Na mój nos, bliżej mu w stronę słodzonego :) eteru, ale głowy nie dam, bo eter wąchałem z 15 lat temu.

Zanim ten spray do mnie dotarł, usiłowałem sobie radzić rozmiększając toner w oparach acetonu lub nitro. Skutek był jeden, a w zasadzie dwa:

  1. Z uwagi na trudne wyczucie momentu, kiedy przestać, rozpuszczalnik skraplał się na folii, psując rysunek. To skutkowało ponawianiem prób, w rezultacie czego...
  2. Nawdychałem się do syfu tego stopnia, że musiałem iść spać z bólem głowy i straciłem pół dnia.

Reasumując, naprawdę warto kupić sobie ten spray. Zaczernienie prześwitującego wydruku to tylko dwa psiknięcia i 30 sekund na odparowanie specyfiku.

Reply to
Marcin Kulas

z wielofunkcyjnych to ? ja mam hp2100 i program serwisowy pod dosa HPLJUTIL Panel zdalnego sterowania (RCP) drukarki HP LaserJet dla DOS do pobrania na stronach hp , tylko jak do tej pory nikomu nie chcialo sie tego sprawdzic :)

wgrywasz na dyskietke , odpalasz komputer z dyskietki , zmieniasz wartosc nanoszonego tonera z ustawiwenia defaultowego na maxa , psikasz zaczerniaczem to i tak nie bedzie to co klisza ale lepsze to niz opary nitro

wazne , niby wszystkie przewody lpt sa takie same ale u mnie dziala tylko z jednym , czytac manuala !

densitytoner nie rozmazuje tonera , nie zawiera nitro ani acetonu

to moze ktos odpowie mi co do crossstudio :)

Reply to
swstr

za to ma toluen/ksylen

Reply to
DJ

Powieś po prostu kartkę na chwile w oparach acetonu. Swego czasu używalem takiego "współczesnego prawie lasera" i pomagało - kontrast

100% i brak dziur mimo że bez acetonu wychodziła kratka. Robiłem i foto i termotransferem i w obydwu przypadkach opary acetonu dawały znakomity efekt.
Reply to
Sebastian Biały

Robiłem tak: do kuwety aceton (pare kropel dosłownie). Miałem dopasowaną pokrywkę do kuwety. Na wewnatrznej stronie przykrywki kleiłem wydrukowany już rysunek scieżek za pomocą tasmy samoprzylepnej za narozniki. Toner był wobec tego skierowany przodem do dna kuwety. 5 minut i sciezki były czarne jak smoła.

Krytyczne jest aby aceton z lekka wsiąkł w toner powodując zwiększenie jego objętości.

Nie.

Reply to
Sebastian Biały

Metoda stara jak świat w kręgach poligraficznych. Jest produkowany spray pod nazwą Density Toner właśnie do takich zabiegów, o wiele bardziej skuteczny niż aceton (mnie i tak jakoś nitro lepiej wychodziło) i co najważniejsze wygodny. Jak są zainteresowani to poszukam skąd toto.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

przykładowo

Uwaga na ceny bo bywa różnie, google bezlitosne na szczęście dla naciągaczy jest :)

Irek.N.

Reply to
Irek N.

Posklejal mi kiedyś ściezki w odstepie ~10 milsów. Od tamtego czasu nie stosuje :)

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

Laserówka preferuje krawędzie, więc wąskie wychodzą przyzwoicie. Kłopot gdy mamy _placek na pajęczynie_ ;) Wtedy jedynie czarnego markera i wio od strony niedrukowanej, przynajmniej ja tak czasami robie. Co ja pisze... robiłem jak jeszcze miałem czas na cokolwiek :(

Miłego Sebastianie. Irek.N.

Reply to
Irek N.