[help] kompilacja programu na PICa

Witam !

Na stronie http://www.rxcomm.net/downloads.htm dostepne jest źródło programu
do obsługi stacji pogodowej. Zmieniłem w programie kształt sinusoidy
generującej dźwięk do transmisji pakietowej ale mam problem z kompilacją.
Zassałem z kompiler MPASM który jest opisany na dole strony i po zmianie w
programie próbuje kompilowac ale dostaję komunikat, że nazwa pliku ma więcej
niż 62 znaki co jest nieprawdą. Nie wiem co dalej. Może ktoś mógłby
skompilować ten soft. Podeśle zmienione źródło. Proc to PIC16F877A. Do
programowania ma  PIC starter kit Microchipa.

--
VSS
http://vss.pl

Re: [help] kompilacja programu na PICa

Śmiesznie to brzmi "zmieniłem kształt sinusoidy" :P...

Odpowiadam "w ciemno" - niektóre genialne programy głupieją jeśli w
nazwie pliku (ścieżce) jest SPACJA. Jeśli u Ciebie nie jest problemem
zbyt długa nazwa pliku (na przykład C:\Program Files\Microchip\ to już
27 znaków ;)), to sprawdź, czy nie ma spacji... te 62 znaki mogą
dotyczyć także innego pliku, z którego oprogramowanie korzysta w czasie
kompilacji ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: [help] kompilacja programu na PICa
;0
była prostokątna, ja zrobiłem ładną

trafiony :) przegrałem na dysk D i poszło..... poprzenio miałem na pulpicie.
Ale wypluło errory :

Error[113]   D:\UWX103S\UWEATHER.ASM 777 : Symbol not previously defined
(Config)
Warning[205] D:\UWX103S\CONFIG.ASM 7 : Found directive in column 1. (Config)
Error[177]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 7 : __CONFIG directives cannot be used
with CONFIG directives
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 74 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 93 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 312 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 342 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 371 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 402 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 425 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 445 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 535 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 666 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\CONFIG.ASM 893 : Symbol not previously defined
(Config)
Error[113]   D:\UWX103S\OWIRE.ASM 222 : Symbol not previously defined
(Config)

czy mogłbyś okiem fachowca popatrzec czy to jakieś kryzysowe blędy ?

no i najwazniejsze, nie mam pliku HEX :( wygenerowało plik ERR, LST i COD.
pewnie dlatego, że sa błędy.

--
VSS
http://vss.pl

Re: [help] kompilacja programu na PICa
Error 113 :

Symbol not previously defined
A symbol was referenced that has not yet been defined. Check the
spelling and location of the declaration of any symbols used in your
code. Only addresses may be used as forward references. Constants and
variables must be declared before they are used.

This sometimes happens when #include files are used in your project.
Since the text from an include file is inserted at the location of the
#include statement, and you may have labels used before that point, you
can get this error. Also, the error may occur due to a typing error,
spelling mistake or case change in your label. MyLabel is not the same
as Mylabel unless case sensitivity is turned off (it is on by default).
Additionally, goto MyLabel will never locate the code at Mylabl or
Mylable. Check for these sorts of mistakes first. As a general rule, put
your include files at the top of each file. If this seems to cluttered,
you may include files within other include files.

Ściągnij i zainstaluj MPLAB'a. Będzie Ci łatwiej skonfigurować projekt.
W ustawieniach projektu znajdziesz opcję generowania pliku HEX.

Pozdr,
Mariusz.

Re: [help] kompilacja programu na PICa

zassałem, zainstalowałem i masakra. nie obejmuję tego sofu.
proc zadeklarowałem ale jak wrzucić te wszytskie pliki aby się do kupy
skompilowało?

--
VSS
http://vss.pl

Re: [help] kompilacja programu na PICa

Zamien we wszystkich plikach slowo "Config" na cos innego np "Lol" u mnie po
zmienie poszlo.

Pozdrawiam

Re: [help] kompilacja programu na PICa
Z ciekawości, przeniosłem ten projekt do MPLAB'a. Kosztowało
to trochę wysiłku i przeróbek, bo kod nie był relokowalny.
Kompiluje się bez błędów ale nie daję gwarancji na działanie, bo
grzebałem w skrypcie linkera :-) Nie mam zdrowia i czasu na segmentację
ROM'u :-)  Musisz sam sprawdzić. Projekt skonfigurowany dla PIC16F877.
Plik zip trzeba rozpakować na dysku D tak, by ścieżki do plików pasowały.
Powiedz, gdzie to wrzucić.

Pozdr,
Mariusz Ł.

Site Timeline