glosniki 100v - czy regulator gl. obciąża wzmacniacz?

witam,
może mnie ktoś oświecić - czy podłączony regulator głośnośći ( zdaje się że
to jest zwykłe trafo? ) obciąza wzmacniacz tak jaka jest moc regulatora, czy
na tyle ile jest podłączonych głośników?
Żeby było jaśniej - mam regulator 25W, a głośnik za nim 3W, na moje oko to
trafo które jest podłączone do wzmacniacza jest obciązeniem, ale to trochę
dziwne, bo nie ma regulatorów na 3W tylko najmniejsze na 10W.
pozdrawiam
michal

Re: glosniki 100v - czy regulator gl. obciąża wzmacniacz?

Obawiam się, że nikt Ci nie odpowie. Nie odpowie ponieważ nie zrozumiał
o co Ci chodzi. Czyżbyś podłączył opornicę drutową do wyjścia
wzmacniacza? A może na wyjście dałeś autorafo bo wspominasz coś o trafie?

Januszr

Re: glosniki 100v - czy regulator gl. obciąża wzmacn iacz?

Na mój domysł,
odpowiedź brzmi: nie, tak!
Przy czym tak w dotyczy podejścia uproszczonego :-)

Włodek

Re: glosniki 100v - czy regulator gl. obciąża wzmacniacz?
Obciążeniem wzmacniacza jest trafo ( w stanie jałowym, czyli bez głosników )
plus głośniki.
To typowy przykład stosowanego kiedys rozwiązania w tzw. radiowężle, gdzie
sygnał przychodził na pierwotne trafa, a głosnik na wtórne. Przy czym wtórne
miało ileś tam odczepów które przełaczało się robiąc głosniej.
Te 25W to zapewne tyle mocy przeniesie trafo  i max tyle mocy  głosników
można podłaczyc.
Reasumując to jak podłaczysz jeden głośnik to wzmacniacz jest obciązony
jednym plus straty na trafie, jak 5 głosników to 5+trafo

Alx

Re: glosniki 100v - czy regulator gl. obciąża wzmacniacz?

Dzieki:) właśnie o to pytałem.
pozdrawiam
Michał

Site Timeline