dyfuzor do listwy ledowej - Page 2

Re: dyfuzor do listwy ledowej
Od tyłu nie mogę za bardzo, musiałbym mieścić się w maks 10mm. Led smd
plcc2 ma jakieś 2.4mm wysokości + pcb + jakaś obudowa, zostaje 4-5mm na
plexę - a tak gruba nie rozprasza zbyt szeroko. Próbowałem z 6mm grubą
kremową (oraz oświetlanie od dołu jej) - led klasy 120' robi mi na niej
plamę światła średnicy 1.5-2cm maksymalnie, potem światło zanika, trzeba
by zbyt gęsto dawać ledy by się to opłaciło.

No ja właśnie sprawdziłem swoją teorię i zwykła plexa przeźroczysta
potraktowana drapakiem z przodu i z tyłu co kilka milimetrów (rysy na
przemian - tam gdzie z tyłu jest rysa, to z przodu jest czysto, itd)
świeci wręcz idealnie. Po prostu światło się rozprasza/odbija na każdej
rysie, i nie potrzeba nawet gradacji tych rys w zależności od odległości
od led - świeci ok na moje potrzeby. Do tego oklejenie 3 krawędzi
białą/srebrną folią.
Tylko co się nadrapałem... a zrobiłem ledwo pasek 5x20cm, a
potrzebowałbym dużo dłuższe... Może zamiast mechanicznie rysować/drapać
wystarczyłoby laserem wytrawić? (nie wiem na ile głębokie są ślady od
laserowego grawerowania w plexie, i ile może kosztować 1m^2 plexy
grawerowanej)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: dyfuzor do listwy ledowej
No i czy taka podrapana w paski plexa nie jest opatentowana z kaĹźdej
strony...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: dyfuzor do listwy ledowej

Chyba lepiej puścić przez jakiś rysik, albo od razu zamówić plexi z "tarką".
Albo mieć maszynkę w stylu wyżymaczka i za tym coś w rodzaju szczotki z
igłami.
Co do patentu, to sprawdzić, a jak nie ma, to samemu opatentować :-)

Waldek

Re: dyfuzor do listwy ledowej

...a wtedy ktoś powoła się na opis wynalazku opublikowany na
pl.misc.elektronika z wcześniejszą datą niż zgłoszenie wniosku
i uchyli patent.

Re: dyfuzor do listwy ledowej
W branży reklamowej, profesjonalnie wykonany plafon ma w środku na
szybie którą podświetlamy naklejoną (lub tylko przylegającą) folię, a na
niej wydrukowany (najczęściej sitodrukiem) raster. Gęstość optyczna (jak
gdyby wielkość kropek przy stałej odległości pomiędzy nimi, a więc i
przyciemnienie) zmienia się w taki sposób, aby wyrównać powierzchnię
(oświetlenie). Zazwyczaj plafony są podświetlane zwykłymi świetlówkami i
są wąskie - świetlówka bywa dosłownie 2cm od szybki.
Z ciekawostek - widziałem z czarnymi ale też białymi rastrami, pewnie
zmienia się tylko ich rozkład. Zawsze była podświetlana szyba
pełnomleczna (nie przeźroczysta z matowieniem po jednej stronie), ale to
już nie wiem dlaczego.

Miłego Panowie.

Irek.N.

Re: dyfuzor do listwy ledowej
Moze troche po wiesniacku ale zaproponuje folie z ekranow lcd.
Kupic troche zbitych matryc i zmontowac taka listwe. Przy czym moze
sie okazac ze beda widoczne laczenia tych folii. Ale zmatowanie
przedniej scianki i oklejenie tylnej folia aluminiowa powinno sprawe
dobrze wyprostowac.
Dla testu mozna zrobic prototyp z jednego ekranu za pare zl...

Re: dyfuzor do listwy ledowej

Jak ma być tanio, prosto i płasko, to może użyj papieru ściernego?
Kiedyś coś takiego robiłem - zmatowiłem LEDa drobnym papierkiem.
Trochę to ryzykowne, ale jeśli ma być tanio, prosto i mało miejsca
....może warto popróbować? Taniej się raczej nie da.

Site Timeline