długi kabel zasilający 400V

Dzień Dobry,
Jaki kabel dobrać do zasilenia pompy- odcinek kabla to 100 metrów.
Jeśli pompa będzie miała;
-1,5kW
-a jaki dla 2,5kW

--
Barek
barek[]plusnet pl

Re: długi kabel zasilający 400V

1.5mm^2 dla 1.5kW i 2.5mm^2 dla 2.5kW powinno być ok.
A poniższe znalazłem podczas liczenia w pamięci:
http://www.prs.pl/page690.html

zyga
--
--force --nodeps --all

Re: długi kabel zasilający 400V

Dałbym jednak numer większe, przy 100m. Znaczy 2.5mm^2 dla 1500W i 4mm^2 dla
2500W. Kalkulator potwierdza. Spadek napięcia 1.1% to trochę dużo, przy cos
fi 0.8.

Re: długi kabel zasilający 400V

Dużo?!
Wielu producentów różnego rodzaju maszyn nie przeprojektowywało uzwojeń,
przy przejściu z 220V na 230V, bo niby po co wchodzić w bezsensowne koszty.
Poza tym na wioskach nierzadko napięcie nominalne 230V to 212-218V.

zyga
--
--force --nodeps --all

Re: długi kabel zasilający 400V

Obecnie dopuszczalna tolerancja napięcia wynosi +/-10% (mierzone w
złączu kablowym).
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: długi kabel zasilający 400V

To chyba żart? ;-) Obstawiam że u 90% odbiorców w Polsce
wahania napięcia są zdecydowanie większe...

Re: długi kabel zasilający 400V

Co do obciążalności prądowej, to już Ci inni napisali. Skoro samemu nie
potrafisz tego obliczyć, to sądze, że nie masz do czynienia na co dzień
z tego typu problematyką, dlatego wtrącę tu swoje 3 grosze...
Gdzie będzie układany ten kabel? I jaki planujesz zastosować? Poza
obciążalnością prądową musisz wziąć pod uwagę wytrzymałość mechaniczną.
Mam nadzieję, że nie planujesz zwykłego kabla elektroinstalacyjnego
2.5mm2 wkopać w ziemię bez żadnej osłony :).

  Konop

Re: długi kabel zasilający 400V
No specem od prądu to ja nie jestem.
Myślę o takim długim 100m przedłużaczu do różnego wykorzystywania w
terenie.
W tej chwili muszę go rozciągnąć przez pole/sad, żeby zasilić pompę w
studzience melioracyjnej do przepompowywania wody.
Na końcu przed pompą pewnie pasuje dołożyć jakieś zabezpieczeni-małą
skrzynkę, to tak przy okazji myślę i trzy gniazdka 230V od razu dać.
Taki przedłużacz 100 metrów myślę, że się w przyszłości nie raz przyda.

Dodatkowo się spytam;
jeśli miało by to iść na metrów 300 to dużo grubszy przewód musiałby
być?

Jak taki przedłużacz może wyjść kosztowo?

mechaniczną.

Barek
barek[]plusnet pl

Re: długi kabel zasilający 400V

przyda.
być?

3 razy większy przekrój (nie średnica!)

Trójfazowy 2.5mm^2 kosztuje z 5.5zł za 1m.

zyga
--
--force --nodeps --all

Re: długi kabel zasilający 400V

Uff!....
A czym się różni przekrój od średnicy?

--
Barek
barek[]plusnet pl

Re: długi kabel zasilający 400V

Ty sobie jaja robisz?!!!
Nie zachowuj się jak pewien pracownik obi, który tego nie rozróżnia.

zyga
--
--force --nodeps --all

Re: długi kabel zasilający 400V
Hello BAREK,

Skończyłeś szkołę podstawową?

Re: długi kabel zasilający 400V
Koledzy cię zjechali, więc ja wyjaśnię.

PrzekrĂłj to jest POWIERZCHNIA (mierzona w jednostkach kwadratowych)

Średnica to jest DŁUGOŚĆ (mierzona w jednostkach)

Re: długi kabel zasilający 400V
Polecam odespać a dopiero rano odpisać, może się rozjaśni bardziej :)
Średnica to NajdłuĹźszy odcinek o końcach w danym kole, okręgu lub  kuli.
--
pzdr, j.r.

Re: długi kabel zasilający 400V

O BoĹźe....
Wiesz, kiedyś ktoś powiedzał:
"między wrzącą wodą a kątem prostym jest tylko 10 stopni
różnicy, ale skala jakby zupełnie inna" ;-))
A tak powaĹźnie to daruj sobie to zagadnienie. Skoro nie
potrafisz policzyć spadku napięcia na przewodzie to znaczy
(zresztą ktoś już to Ci wytknął) że nie masz żadnego pojęcia
o elektryczności. Poproś kogoś, kto to potrafi, żeby pomógł
w wykonaniu, bo zabijesz siebie albo kogoś niewinnego.
Zwłaszcza kładąc kabel na ziemi...

Re: długi kabel zasilający 400V

róşnego wykorzystywania w tere
pole/sad, şeby zasili� pomp� w
jakie� zabezpieczeni-ma��
230V od razu da�.
przysz�o�ci nie raz przyda
grubszy przewód musia�by by
Po co Ci przedłużacz którego nie udzwigniesz? jak byś z tych 300 metrow mial
wykorzystać na przykląd 30 to i tak cały musi być rozwinięty. Inaczej Moc jaką
będziesz mógł podlączyc spadnie do 10% mocy nominalnej. Jak byś chcial nie
rozwijac to potrzebujesz przewod na takiej wielkiej szpuli jak używają kiedy
robią instalacje w ziemi do zasilania bloków na przykląd.