czujnik ruchu i halogen - przeróbka ??

Witam
nie jestem elektrykiem więc pytanie może banalne - mam w ogrodzie halogen z
czujnikiem ruchu (taki zwykły z marketu...) ale czasem potrzeba żeby halogen
świecił się cały czas, czy można dopiąć bezpośrednio do halogena drugi obwód
(2 przewody z 220V z wyłącznikiem) tak by można było pstryknięciem zaświecić
na cały czas?? czy nie popsuje to układu czujnika ruchu ??
pozdrawiam mirek d.

Re: czujnik ruchu i halogen - przeróbka ??

chyba nie trzeba przerabiac. powinien mieć funkcję ciągłego świecenia po
podwójnym przełączeniu włącznikiem. Zajżyj do instrukcji. U mnie halogen z
supermarketu tak ma.

Re: czujnik ruchu i halogen - przeróbka ??

halogen
Potwierdzam, moja domowa czujka tak działa.
Trzeba, najlepiej po wyłączeniu zasilania na pół minuty, by 'zresetować",
WŁĄCZYĆ, w ciągu kilku sekund WYŁĄCZYĆ i po sekundzie WŁĄCZYĆ.
Po takim cyklu ON-OFF-ON świeci ciągle przez ok 6 godzin.

Re: czujnik ruchu i halogen - przeróbka ??

Oczywiście, że można, ale trzeba to zrobić z głową. Raczej nie polecam
podpinania równolegle
drugiego kabla zasilającego, bo jest szansa, że na pierwszym kablu, na
wtyczce pojawi
się napięcie sieci. Z drugiej strony jak wsadzisz dwie wtyczki na raz, to
masz sporą szansę
zrobić "bum". Ja bym radził wyprowadzić kabelek i założyć na nim
przełącznik, coś takiego
jak do lampki nocnej, ale zabezpieczony przed warunkami zewnętrznymi.
Kabelkiem trzeba "obejść"
czujkę ruchu. Tak na odległość to ciężko powiedzieć, który z którym
kabelkiem połączyć,
to tak jak w filmach grozy, czerwony z niebieskim, albo na odwrót ;-). Jak
masz jakiegoś
znajomego elektryka, to go poproś.

Zbyszek

Re: czujnik ruchu i halogen - przeróbka ??
Dzięki Wszystkim
z odpowiedź trzeba pomyśleć obejrzeć i działać... :)

pozdrawiam
mirek