czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)

Czesc,

Pomysl 1: czy ktos moze hakowal czujki temperatury (i wilgotnosci )
takie od stacji pogodowych na 433MHz? Chcialbym rozlozyc po domu kilka
takich czujek np. 7 i zbierac ich odczyty w jednym miejscu.

Potrzebna jest wiec wiedza:

- sposob nadawania (rodzaj modulacji, predkosc itp)
- wysylane dane (rozpiska bitow co i gdzie).

- odbiornik do kompa (mikrokontrolera) aby zbudowac swoj kolektor
danych

Pomysl 2:

- nie hakowac tylko zbudowac czujke temperatury, ktora wysylalaby dane
via radio wg swojego protokolu

zalozenie: zasilenie z AAA lub pastylki, niewielki pobor pradu (jak
nie czyta i nie wysyla danych to spi), moze byc bez odubowy

A moze sa jakies gotowe projekty?

--
ThinkXtra

Re: czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)

Myślę, że można założyć modulację FSK, ale co może być dalej to nie
mam
zielonego pojęcia. "Biedny" SDR z odbiornika TV i można analizować co
się dzieje i na jakiej częstotliwości, ale to może być sporo roboty.

Prawdopodobnie dało by się zrobić na bazie któregoś RFM z bezpośrednim
wyjściem demodulatora.

Jakieś na pewno są.

Sam niedawno robiłem na RFM70 (RFM73) ale jeszcze niepublikowane, bo nie
było czasu posprzątać kodu i płytki. Jak chcesz to daj znać. (Odbiornik
usb na atmega32u2, nadajnik na ds18b20 + stm32 + mcp1640 - jeszcze w
stanie porto, docelowo rozmiaru podstawki cr2032)

Re: czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)

Gotowiec możesz na przykład kupić w TI=Shop. Właściwie jest to Kit do
bawienia się z procesorami, ale na dzień dobry masz w zestawie 2
procesory z pomiarem temperatury i TRX na burcie, adapter USB do
podłączenia i programowania tego, kompilator i biblioteki. Całość
kosztuje chyba 50$ z przesyłką. Można też dokupić gotowe płytki z
procesorem i nadajnikiem (20$), albo zrobić samemu. Nazywa się toto
MSP430-RF2500. Jest w różnych wersjach częstotliwościowych. Działa
całkiem nieźle. Czujki mogą pracować albo point-to-point (czujki łączą
się z centralnym prockiem), ale też w systemie mesh, gdzie bardziej
oddalona czujka łączy się z sąsiadką, a ona przesyła dalej. Bezpośredni
zasięg to 5-10m, w zależności od ścian i częstotliwości. W otwartej
przestrzeni to i 20-30m osiągnąłem. Niestety podrożało, jak ja kupiłem
to były po 29$ :-(

Re: czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)

Gdy zmniejszysz szerokość kanału w odbiorniku i szybkość transmisji to
zasięg się znacząco zwiększy.
K.

Re: czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)

Zabawka niezła - mam i używam, ale gdzie Ty widzisz różne
częstotliwości? Ten zestaw jest na 2,4GHz.
I na dzisiaj out of stock.

--
Miłego dnia!
------------

Były też na 860 i na 433, ale możliwe, że już zaprzestali ich produkcji.
433 jest zapchane, a na 800MHz potrzebują wariantów (800 i 900).

Re: czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)

Rozebrałem kiedyś, jest tam jakiś gotowy moduł radiowy. Może po prostu
rozbierz i zobacz jaki moduł siedzi.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)

Bez problemu. Np tu:

http://www.f6fbb.org/domo/sensors/tx3_th.php

i tu:

http://lucsmall.com/2012/04/29/weather-station-hacking-part-2/

Widziałem kilka innych opisów na sieci, jak odbierać i jak robić wlasne
fake czujniki do stacji, więc temat jest raczej rozpracowany.

Site Timeline