Anteny

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Powitanko,

Ja wiem, ze bez matematyki sie nie da, nie mam nic przeciwko, we stresie
to i nawet rownanie rozniczkowe czlek rozwiaze;-), ale jak przegladam
kolejna ksiazke, w ktorej autor popisuje sie znajomoscia greckiego
alfabetu nie podajac objasnienia "krzaczkow", to mi sie odechciewa.
Czy ktos moglby wskazac literature n/t anten zrozumiala dla geologa;-)?
Wsrod polskich publikacji stracilem nadzieje, moze byc po angielsku,
mimo jednak pewnej bariery jezykowej zwykle wiecej kumam niz po polsku.
Pytan mam wiele, zbyt wiele, by zanudzac grupe i sa to raczej pytania
podstawowe. Ot, chocby jak sie wyznacza impedancje anteny, zysk, moc,
czemu stosuje sie antene helikalna, gdzie indziej dipol, a w innym
przypadku jeszcze inna, jak wplywaja rozne obiekty w poblizu anten na
jej wlasciwosci itd. Ogolnie cos bardziej opisowego niz wyklad z
matematyki. Pomozecie?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: Anteny
(ciap)
Quoted text here. Click to load it
http://chomikuj.pl/tomcyb1/radiokomunikacja/ksi *c4*85*c5*bcki/anteny/Amatorskie+anteny+KF+i+UKF+-+Z.+Bie*c5*84kowski*2c+E.+Lipi*c5*84ski,374971499.pdf

http://tiny.cc/00dzew


--
Włodek

http://dino.inosak.org


Re: Anteny

Quoted text here. Click to load it

Jest Rothammel, po polsku chyba Anteny albo Budowa Anten, ale po autorze
powinieneś w bibliotece znaleźć. W Niemczech zwane biblią antenową. Jest
napisana dla praktyków, trochę teorii jest, ale nie za dużo, dla geologa
wystarczy :-). Chyba, że poszukujesz opisów anten dla geologów, czyli na
fale długie i bardzo długie oraz bardzo krótkie. Gdzieś mam coś na temat fal
długich: Aerials for VLF, czy jakoś tak podobnie, wydane przez RSGB.
Aha, znalezłem jeszcze jeden staroć; Janusz Bator "Anteny i instalacje
antenowe", ISBN 83-206-0146-0. Jest trochę wzorków, ale lekko strawnych.
Maxwella i jego kolegów można zostawić w piwnicy :-).

Waldek


--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Re: Anteny
W dniu 2012-05-27 19:40, Pawel "O'Pajak" pisze:
Quoted text here. Click to load it

arrl antenna handbook, nic lepszego nikt nie napisal do tej pory.


Re: Anteny

Quoted text here. Click to load it

Polimeryzowałbym ;-). ARRL antenna handbook nie jest złe, ale uważam
Rothammela za dużo lepszego. Przynajmniej nie trzeba paluchów i nóg na metry
przeliczać ;-)

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Re: Anteny
Powitanko,

Dzieki Wam wszystkim za odpowiedzi, te propozycje sa duzo lepsze od
tego, co usilowalem zrozumiec do tej pory, fajnie jest postudiowac na
stare lata;-)
A propos studiow i rownan Maxwella, to kiedys mielismy cwiczenie, byl
jakis uklad z lampa, trzeba bylo przeprowadzic badanie, wyniki, dyskusje
wynikow, opis - klasyczna laborka. Ni cholery nam nie wychodzilo to co
trzeba, no ale zaliczyc trzeba. No to kombinujemy, wyniki troche z
LOTTO, ale prawdopodobne, piszemy sprawozdanie, idziemy do p. prof. Pan
prof czyta, usmiecha sie dobrotliwie, cos tam pyta, zalicza, na koniec
rzuca od niechcenia: "bo wiecie, ta lampa to jest od 5 lat spalona...";-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.

Site Timeline