Analizator akumulatorów (?)

Czołem.

Jak się fachowo nazywa takie urządzenie, pozwala ładować i rozładowywać
akumulatory ( np. NiMH ), z podaniem ładunku władowanego i
wyciągniętego. Takie funkcje ma każda popularna ładowarka typu
BC700/900, ale mnie interesuje urządzenie warsztatowo-laboratoryjne do
kontroli pojemności, które pozwala na swobodne ustawienie prądów
ładowania i rozładowania, progów napięć itd. Nie uśmiecha mi się
projektować od zera, chyba że cena gotowego będzie zaporowa.

--
P. Jankisz
Re: Analizator akumulatorów (?)

Szukaj ładowarki Pulsar.

Re: Analizator akumulatorów (?)

BMS

Battery Management System

Pozdrawiam,
Michał

Re: Analizator akumulatorĂłw (?)

praktycznie każda procesorowa ładowarka modelarska. Koszt to jakaś
stĂłwka za imax b6

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Dzięki wszystkim za rady w postaci ładowarek modelarskich, ale ja
potrzebuję urządzenia do badań, na podstawie których będę mógł walczyć
dostawcą. Czyli sprzęt _raczej_ laboratoryjny.

--
P. Jankisz
Re: Analizator akumulatorĂłw (?)
walczyć z

czyli sprzęt z legalizacją, kalibracją i jakimś mądrym certyfikatem
najlepiej... no fakt, te "zabawki" takich rzeczy nie mają. Z rozwiązań
przemysłowych znam jedynie astratec'a http://www.astratec.co.uk

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Analizator akumulatorĂłw (?)

walczyć z

Nic mi nie podchodzi, co najwyżej taka do akumulatorów do elektronarzędzi.

Ale mam pomysł na już: mam pod ręką przyrząd podpięty do PC, który może
rejestrować napięcie i prąd w obydwie strony. Stąd policzę ładunki.
Sterowaniem procesem ładowanie/rozładowanie zajęła by się ładowarka
modelarska. Który z wymienionych modeli ma najsensowniej rozwiązane
źródła ładowania i rozładowania ? Chciałbym mieć wygodną regulację i
stabilizację prądu i powtarzalne progi napięcia.

--
P. Jankisz
Re: Analizator akumulatorĂłw (?)
walczyć z

Coś wydziwiasz, zdecyduj się co potrzebujesz, teraz wychodzi że wcale
sprzęt laboratoryjny być nie musi, ładowarka o której wspomniałem ma
port komunikacji (potrzebny konwerter TTL-RS) oraz współpracuje z
programem logview http://www.logview.info/ (oraz zapewne paroma innymi)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Analizator akumulatorĂłw (?)

moĹźe

Powinien. A ten przyrząd o którym myślę, który mierzyłby ładunek,
papiery ma. Soft jest gotowy. Trzeba tylko sterować procesem
ładowanie/rozładowanie i to mogłaby robić ładowarka modelarska. Tania i
popularna, łatwa do zakupienia. Specprzyrządu z marszu kupić się nie da
- plan zakupĂłw, 10.000 podpisĂłw, czas realizacji zamĂłwienia.......MoĹźe
za rok miałbym na biurku :>

--
P. Jankisz
Re: Analizator akumulatorĂłw (?)
walczyć z

http://wamtechnik.pl/?mod=products&act=show_sub&c_id16%&s_id29 %

Znam, dobry sprzęt.

Pozdrawiam,
Michał

Re: Analizator akumulatorów (?)
jakich akumulatorów?
do żelowych w firmie używamy takiego:
http://www.tester-gold-ibt.alarmnet.com.pl /
tyle że w nieco starszej wersji

Re: Analizator akumulatorów (?)

Tu masz rozwiązanie profesjonalne:
http://tinyurl.com/63nq9oc

Do tego potrzebujesz laboratoryjny zasilacz 12V i gotowe. Na komputerze
dostaniesz dokładne charakterystyki ładowania i rozładowywania. Używałem
w firmie jakiś czas temu prostszej ładowarki (Pelikan Shark) i też była
niezła.