akumulator zelowy - jakich firm unikac

czesc,

potrzebuje kupic jakis akumulator do lampy kempingowej i inny do
upsika. Jakie akumulatory sa dobre/b.dobre a jakich firm nalezy
unikac?

Oczywiscie liczy sie takze stosunek jakosci do ceny? Nie chcialbym
kupic gowna. Mozecie doradzic? No i gdzie kupic w dobrej cenie?

--
ThinkXtra

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac
?>potrzebuje kupic jakis akumulator do lampy kempingowej i inny do

Dobre: EuroPower

Bardzo dobre: Kobe, EuroPower long life

PC

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

Yuasa? Na rynku polskim od jakis 15+lat

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac
kupi脛聡: cbs, (csb?) yuasa.  nie dotyka脛聡 nawet nie patrze脛聡 na vipov i
wszystkie tanie modele. W praktyce te csb wytrzyma墓聜y w upsie 2 razy tyle
co wieksze vipovy a kosztuj脛聟 30% wiecej

ToMasz

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac
Przede wszystkim kupi脛聡 akumulator przeznaczony do danego zastosowania.
Do lampki kempingowej to b脛聶dzie bardziej pasowa墓聜 taki "do alarm膫艂w"
(czyli d墓聜ugo trzymaj脛聟cy po na墓聜adowaniu, przeznaczony do niewielkich
obci脛聟墓藕e墓聞), a do UPSa - UPSowy (przeznaczony do du墓藕ych pr脛聟d膫艂w i silnego
roz墓聜adowania, i ci脛聟g墓聜ego stanu do墓聜adowywania).

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

A jak odr膫艂墓藕ni脛聡 jeden od drugiego gdy oba maj脛聟 t脛聟 sam脛聟 pojemno墓聸脛聡?
Czy jest to jako墓聸 oznaczone w modelu aku? Czy w og膫艂le s脛聟 dwa typy?
Jako墓聸 mi to nie pasuje aby aku do alarm膫艂w mia墓聜oby si脛聶 r膫艂墓藕ni脛聡 od
aku do UPSa...  Rozumiem r膫艂墓藕nic脛聶 pomi脛聶dzy aku rozruchowym (auto)
i takim do deep cycle (UPS) ale dlaczego alarmy mia墓聜yby by脛聡 inne?

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

Pewnie po modelu. No i pisze For cycle use lub standby use. Cho脛聡 s脛聟 i
uniwersalne.

http://www.csb-battery.com/english/01_product/00_overview.php

Pozdro

--
Irokez

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

Wszystkie sa juz podrabiane :-( Mialem ostatnio 8 sztuk i 4 po pierwszym
roku padly. 0V na wyjsciu. Jak walnac o glebe to styk powraca, cos w nich
nie styka. Firma Alarmtek. Poprzednio zmienilem z Yuasa czy jakos tak, kt贸re
wytrzymaly 2 lata. Cos niedobrego sie dzieje z akumulatorami. Mam wrazenie,
ze dystrybutorzy kupuja niemalowane OEM-y i nanosza marke jak jest
zapotrzebowanie. Cena tu nie gra roli. Te "drozsze" czy z "pewnego zr贸dla"
to tylko frazesy.

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

Sadze ze wszystkie pochodza z dwu, trzech fabryk gdzies w Chinach
a malowane sa pod konkretne zam贸wienie, oczywiscie. Co za klopot?
Ja bym bral najtanszy o okreslonej mocy.

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

No moze nie najtanszy i jednak chociaz spr贸bowal cos dobrego znalezc.
Swego czasu (koniec 2009 roku) na onecie byl filmik o akumulatorach i
pokazano akumulator zelowy, gdzie zamiast plyt olowiowych wsadzano szklane
szyby przyciete aby na wymiar  weszly i wypelnily wolna przestrzen gdzie
plyty olowiowe powinny byc. Na filmie bylo widac model SW12170 12V 17Ah  a
googlarka dala wynik na allegro, ze to jest akumulator "renomowanej firmy
SUNNYWAY SW12170" i nawet fotka pasowala do tego co na filmie bylo.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

A pewny jestes ze zr贸dlem tego filmu nie byl ktos oplacony przez
konkurencje?
Bo ja bym sie wcale nie zdziwil.

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

A bo ja wiem? atykul byl o przygotowaniu auta na zime, ale zdziwilem sie jak
pokazali rozebrana zel贸wke  z szybkami.
Byl to grudzien 2009, pisalem tez na grupe wtedy czy ktos cos rozbieral i
dostalem jedna odpowiedz "dokonalem sekcji samochodowego - balastu nie bylo,
ale skrzynka
normalna, a plyty zaledwie do polowy wysokosci. W jednym z korkow magiczne
oczko .. ale zalepione naklejka"
Filmiku pod tam wskazanym linkiem juz nie ma.
Wolnej st贸wy zeby sprawdzic po zakupie tez nie mam.
Inna sprawa, ze troche akumulator贸w przewinelo mi sie przez palce do
centralek alarmowych akurat i niekt贸re aku zelowe dziwnych firm byly sporo
lzejsze, niz takie CSB czy Yuasy. Sam plastik raczej takiej r贸znicy nie
robi.

Wzmacniacze audio czy zasilacze kupowalo sie kiedys na wage. Moze teraz z
akumulatorami tak trzeba? ;)

--
Irokez

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

O, to ja pisalem :-)

Widac klienci juz do tego doszli i dlatego producenci dorzucaja
szklany balast :-)

J.

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac
On Sun, 09 Jan 2011 10:54:29 +0100, J.F napisa艂:

Ja my艣le 偶e wystarczy mie膰 znajomo艣ci w pracowni rentgenowskiej,
szk艂o b臋dzie wygl膮da艂o mocno inaczej ni偶 o艂贸w.

--
#begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac
ja doswiadczylem podobnego zjawiska ale z akumulatorem z Nomi
no name 45Ah. Po kupieniu w czerwcu i wlozeniu prosto z p贸lki w sklepie do
auta
odalilem bez problemu i tak przez p贸ltora roku. Natomist przed druga
zima zauwazylem bardzo duzy spadek pojemnosci akumulatora.
Zostawienie wlaczonego radia na 4 godziny rozladowalo go do konca.
Odpalanie mozliwe bylo tylko za pierwszym razem, potem prostownik.
Niestety reklamacja nie byla mozliwa z powodu zagubienia dowodu zakupu.
Dopiero wymiana akumulatora na kilkuletniego z francuskiego Scenic-a
pomogla, akumulator 55Ah bez jakiejkolwiek daty typu czy producenta
tylko ostrzezenia po niemiecku i prawdopodobnie po francusku.
Tej zimy nie mialem jeszcze problemu z odpaleniem.

Akumulator no name ciagle mam ale nie mam warunk贸w aby go
bezpiecznie otworzyc i zbadac, waga podobna do demonowanego
wczsniejszego akumulatora Centry.
--
pzdr, j.r.

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

A to niezwykle ciekawe,... i dzialaly?
Nie taniej (szybciej) bylo zalac cementem.

Artur(m)

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

Dzialaly. Bo tam tez byly plyty zwykle.
Ot taki wypelniacz, zeby sie wydawal ciezszy.

Kto wie - moze mieli tanie odpady, moze jak sie robi miliony to beton
za dlugo wiaze, a moze szklo tansze od cementu.

J.

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

Mo墓藕e i taniej, ale cement chyba nie specjalnie lubi kwa墓聸ne otoczenie.

--
P. Jankisz
Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

A co t obchodzi "producenta":).

Artur(m)

Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac

Ja wciaz obstawiam, ze ten film to byla sciema, cos jak te filmy
jak ludzie popcorn robia 4 telefonami kom贸rkowymi...

To jest po prostu niemozliwe aby ktokolwiek wypuscil serie takich
akumulator贸w bo to jest latwe do udowodnienia oszustwo...
Znalezienie jednego takiego, potem kupujesz kilkanascie sztuk
i bierzesz producenta do sadu puszczajac go z torbami z CEO do
pierdla.

Site Timeline