10MHz zegar przez płaski kabel

Czy ktoś przepuszczał zegar 10MHz przez 100-ohmowy płaski kabel ? Mam zamiar spróbować użyć 10-15cm kabelka pomiędzy zifami i mam zamiar puścić naprzemian masa-sygnał-masa-sygnał kilka sygnałów SPI 5V między płytkami. Ma to szansę bezboleśnie działać po dopasowaniu 82-ma ohmami ?

Reply to
rennes

10MHz to prawie prąd stały :-). Mam 200MHz na 10cm i toto działa.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Ale masy mieć nie będę innej niż tej w kablu ani zasilania. Wszystko pójdzie tym kabelkiem . Jak dopasowywałeś linie? jakie ścieżki i odstepy? Czy przejście przez złącze coś zmienia? Pojedynczy rezystor :u źródła sygnały wystarcza? Najbliżej scalaka czy bardziej przy zifie ?

Reply to
rennes

Muszę przyznać, że jest to połączenie LVDS. Nie robiłem tego sam, ustrojstwo jest produkcji kolegi, ja tylko montuję podzespoły do kupy. Połączenie jest między płytkami za pomocą HD-kabla, znaczy z odstępem między linkami wynosi

0.62mm. Dopasowanie jest zrobione w scalakach LVDS po obu stronach (znaczy nie statyczny R), ścieżki mają te same długości. W twoim przypadku dałbym R na końcu kabelka. Uważaj na pojemność linii, drivery muszą to zdzierżyć. Ale akurat robię projekt z przesyłaniem SPI przez kabel dużo dłuższy (jakieś 2m) i znalazłem do tego celu układy scalone NXP. Zajrzyj na ich stronę i pooglądaj, czy coś podpasi. Ja jeszcze nie wiem, czy będzie działać, na razie mam design prawie gotowy.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Tylko LVDS to coś jakby innego niż TTL :-) A rezystory daje się nie na końcu ale początku przy driverach. Gdybym miał dwa FPGA z LVDS to bym je postawił po obu stronach :-)

Reply to
rennes

Dnia Fri, 17 Feb 2012 13:41:57 +0100, Lelek@ napisał(a):

Ma szanse dzialac i bez dopasowania, w koncu czym sie to rozni od sciezki na plytce, a masz tez szanse na dlugie zimowe godziny nad projektem.

wszystko zalezy od calej reszty.

j.

Na końcu też, bo będzie się odbijało.

Albo scalaki.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Scalaki drogie, a budżet niski, jak zwykle.

Reply to
rennes

To jest argument nie do odrzucenia. Zresztą jak poleci na opornikach, to nie trzeba wydawać dziesiątków groszy na scalaki :-).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

scalaki TTL <--> LVDS kosztują po 10PLN. Na szybko sprawdziłem w TME. 20PLN x 2000 urządzeń to 40.000PLN. Rezystor 0402 jest praktycznie za darmo.

Reply to
rennes