10MHz zegar przez płaski kabel

Czy ktoś przepuszczał zegar 10MHz przez 100-ohmowy płaski kabel ? Mam zamiar
spróbować użyć 10-15cm kabelka pomiędzy zifami i mam zamiar puścić
naprzemian masa-sygnał-masa-sygnał kilka sygnałów SPI 5V między płytkami.
Ma to szansę bezboleśnie działać po dopasowaniu 82-ma ohmami ?

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

10MHz to prawie prąd stały :-). Mam 200MHz na 10cm i toto działa.

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

Ale masy mieć nie będę innej niż tej w kablu ani zasilania. Wszystko pójdzie
tym kabelkiem .
Jak dopasowywałeś linie? jakie ścieżki i odstepy? Czy przejście przez złącze
coś zmienia?
Pojedynczy rezystor :u źródła sygnały wystarcza? Najbliżej scalaka czy
bardziej przy zifie ?

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

Muszę przyznać, że jest to połączenie LVDS. Nie robiłem tego sam, ustrojstwo
jest produkcji kolegi, ja tylko montuję podzespoły do kupy. Połączenie jest
między płytkami za pomocą HD-kabla, znaczy z odstępem między linkami wynosi
0.62mm. Dopasowanie jest zrobione w scalakach LVDS po obu stronach (znaczy
nie statyczny R), ścieżki mają te same długości. W twoim przypadku dałbym R
na końcu kabelka. Uważaj na pojemność linii, drivery muszą to zdzierżyć. Ale
akurat robię projekt z przesyłaniem SPI przez kabel dużo dłuższy (jakieś 2m)
i znalazłem do tego celu układy scalone NXP. Zajrzyj na ich stronę i
pooglądaj, czy coś podpasi. Ja jeszcze nie wiem, czy będzie działać, na
razie mam design prawie gotowy.

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

Tylko LVDS to coś jakby innego niż TTL :-) A rezystory daje się nie na końcu
ale początku przy driverach.
Gdybym miał dwa FPGA z LVDS to bym je postawił po obu stronach :-)

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

Na końcu też, bo będzie się odbijało.

Albo scalaki.

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

Scalaki drogie, a budżet niski, jak zwykle.

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

To jest argument nie do odrzucenia. Zresztą jak poleci na opornikach, to nie
trzeba wydawać dziesiątków groszy na scalaki :-).

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

scalaki TTL <--> LVDS kosztują po 10PLN. Na szybko sprawdziłem w TME. 20PLN
x 2000 urządzeń to 40.000PLN. Rezystor 0402 jest praktycznie za darmo.

Re: 10MHz zegar przez płaski kabel

Ma szanse dzialac i bez dopasowania, w koncu czym sie to rozni od sciezki
na plytce, a masz tez szanse na dlugie zimowe godziny nad projektem.

wszystko zalezy od calej reszty.

j.

Site Timeline