Inkjetprinters

Als je weinig print, is het slim om toch af en toe de printer te
gebruiken. Wat is de ideale tijdspanne hiervoor?

Met vriendelijke groeten, Jawade.
--
Nieuw! hosts file manager, voor bewerken enz.  In 2012 veel vernieuwd.
http://jawade.nl/ HexEditor, Diskeditors+MBR-rebuilder, POP3lezer,

Een goede printer reinigt periodiek zelf de jets. Moet je hem natuurlijk
wel aan laten staan.

--
Ceteris paribus

Re: Inkjetprinters

Ik ben bang dat het grote probeem uitdroging is, het reinigen van de
jets helpt hier niet echt tegen...

--
Grinnikend door het leven...

Re: Inkjetprinters

Zou eens per 14 dagen een kleurenprintje draaien genoeg zijn?

[...]
Op Sat, 11 Feb 2012 20:05:11 +0100, schreef Jawade

Bij mijn Canon MP540 iig niet, die trekt al een tijdje strepen waar rood
en blauw benodigd is, ondanks 1 á 2x per week een test-printje.

groetjes Henk
--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.

Dat is slordig. Ik heb even een fotootje geprint, was perfect. Ga het
elk weekend maar doen voorlopig. Hopelijk blijf ik van strepen
verschoond.

[...]

Ik weet niet van de MP540, maar bij mijn oude IP4000 kon ik de kop er
makkelijk uithalen, goed schoonspoelen met heel heet water, toen ca een half
uur in kokenk water laten liggen in een oud pannetje, nog een keer
afgespoeld, laten drogen, en de verstoppingen waren weg.

Mat Nieuwenhoven

Re: Inkjetprinters
Mat Nieuwenhoven formuleerde de vraag :

Tjonge, space-technology..!

Re: Inkjetprinters

De openingen zijn natuurlijk het zwakke punt. Als die dicht zitten kan
de inkt nog zo vloeibaar zijn en nog zo veel, maar dan stopt het.
Overigens is dat reinigen geen groot genoegen, sommige printers
verknoeien er zoveel inkt mee dat je zelfs bij niet gebruiken van de
printer, na pakweg een jaar met lege cartridges zit. Met Brother heb ik
die ervaring: daar ben ik dus zonder een pagina te hebben geprint na een
jaar door de inkt heen.
HP is naar mijn ervaring beter, na jaren nog werkende printers met de
zelfde inktcartridges.

--
Ceteris paribus

Site Timeline