Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Hallo,

Ik heb een defecte TV Philips 28PW8806/12R, het geluid speelt prima
maar het beeld is helemaal niet in orde.
Je ziet een zwak blauwachtig beeld met strepen.
Is dit een bekende fout?
Wie heeft er tips?

Alvast bedankt!

M.vr.gr. Bert

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Ja.
De beeldbuis is kapot.

TV weggooien.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Kan het geen fout in de aansturing van de beeldbuis zijn?

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Nee.

Het enige wat je kunt proberen is een paar klappen op de hals
van de beeldbuis geven met de achterkant van een schroevendraaier.
Maar dat gaat hooguit tijdelijk helpen.

Het antwoord op je vraag "Is dit een bekende fout?" is "Ja".

Dat de fout niet zo leuk is dat maakt niet uit, het is een bekende
fout die heel vaak optreedt en het betekent einde-TV want repareren
is duur en voor dat geld heb je een LCD.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R
niet weergeven -

Ja, grappig, die klapjes helpen.
Ik heb weer beeld.
Weet jij wat erin die buis defect gaat?

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Er gaan stukjes los in het electronenkanon (dat metalen gepriegel
achterin de hals) en die vallen tussen twee metalen delen en maken
dan kortsluiting.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Zou het helpen als je de buis plat legt en dan tikjes uitdeelt zodat
de stukjes uit het electronenkanon vallen?

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Wat je nog wel eens leest is dat avontuurlijke reparateurs de hele
buis ondersteboven monteren en er dan weer een tijd langer mee doen.

Dit is echter wel een enorme operatie.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Bedankt voor jouw tips!

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

R> Wat je nog wel eens leest is dat avontuurlijke reparateurs de hele
R> buis ondersteboven monteren en er dan weer een tijd langer mee doen.
R>
R> Dit is echter wel een enorme operatie.

Je kan natuurlijk ook de hele TV op de kop zetten, hoef je alleen nog
de polariteit van de horizontale en verticale afbuigspoel om te
draaien... :)

--
... An unbreakable toy is useful to break other toys
--- Sylpheed 2.4.5 (GTK+ 2.12.0; i486-pc-linux-gnu)

Voor de duidelijkheid: dan heb je wel een flink koelprobleem.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Op zijn kop, en dan kloppen en warmstoken kan wel wat helpen, maar plat op
de buis zou ik niet teveel van verwachten. Een andere tijdelijke oplossing
is de buis permanent op de kop monteren (wel even de draden op de
afbuispoel omwisselen).

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Dat is met een regenerator permanent op te lossen, maar dat zou bij deze
types juist niet goed werken. Conclusie: het is iets anders maar wel in
die buurt.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Naar verluid zou de gloeidraad tegen de kathode zakken of de kathode tegen
G1. In elk geval iets dat je niet permanent meer kan oplossen, maar
kloppen en/of kloppen terwijl je de boel warmstookt kan de fout inderdaad
wel een tijd rekken.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Dat is inderdaad een waarschijnlijker verklaring dan het losraken van
stukjes, gegeven het feit dat het op zijn kop zetten van de buis zou
helpen.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Dat kan zeker, alleen komt het niet zoveel voor. Als de buis een
W66ESF.... type is, is de kans >90% dat het de buis is.

Met een beetje geluk zijn de buizen nog wel te krijgen, ergens rond een
euro of 100.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Is dat een coulance prijs ofzo?  Normaal kost een buis van dat formaat
als service onderdeel toch veel meer?

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Kwestie van restpartijen. Het pakhuis in Hranice moet nog leeg, denk ik...

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defecte TV Philips 28PW8806/12R

Correctie, alle 66cm 16:9 buizen die ik tot nu toe nieuw in doos heb
gezien, komen uit Frankrijk of Duitsland (of uitsluitend 1 van die 2, ben
ik even kwijt). Het is mogelijk dat Hranice alleen 76cm en/of andere niet
66cm maakte in die paar jaar dat ze daar gedraaid hebben.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Site Timeline