Vco 4046

Jeg sidder med et lille problem, jeg er i gang med at lave en detekterings
enhed der kan detektere en aluminium tape. Til det har jeg lavet nogle
spoler hvor jeg smider et firkants signal ind fra min micro-controller og
for et fint sinus signal ud hvor amplituden ændre sig jo mere spolen bliver
påvirket. Jeg har så fået den ide at det vil være nemmest at arbejde ud fra
et frekvens område for at finde ud af hvor på aluminium  tapen jeg er? og
til det vil jeg så bruge en vco kreds kan jeg dette?

Håber i forstod mit spørgsmål ellers må i jo sige til.
På forhånd tak

Nikolaj Vestergaard

Re: Vco 4046

Hej Nikolaj

4046 er en RC-vco, hvilket vist ikke er det du har brug for.  Du kunne
prøve at slå f.eks. "Colpitts oscillator" op på nettet.  Denne er vist
lige til at gå til: www.answers.com/topic/colpitts-oscillator

mvh Ivan

Site Timeline