USB microcontroller som HID device i Windows XP

Hej!

Sidder og roder med en SiLabs C8051F327 USB microcontroller som kan kobles til
en USB port hvorved Windows genkender den som et HID device med Windows' egen
driver.

Nu melder spørgsmålet sig så, om man kan få den til at kommunikere gennem et
terminalprogram (Docklight / Windows terminal etc) så man kan sende data frem og
tilbage?

Det skal være gennem USB hvis nogen er i tvivl :o)

Idéen var at lave en USB seriel dims som kunne agere serielport (nej, jeg køber
ikke bare en færdiglavet :)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: USB microcontroller som HID device i Windows XP

Tror jeg du får meget svært ved... vi laver samme stunt på arbejdet, men det
er med custom pc software.. så ikke en seriel port emulering.

se evt. denne:
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tusb3410.html

Kasper

Re: USB microcontroller som HID device i Windows XP

Google:
igorplug + avr

HM

Re: USB microcontroller som HID device i Windows XP
Hejsa
Jeg har i sin tid købt sådanne 2 af disse kort
http://www.usbmicro.com/products.html

De fungere mere eller mindre på samme måde via HID Driveren. Og der er der
en masse kilde kode med til div programerings sprøg så måske der var noget
der der kan bruges. For du slipper nok ikke uden om selv at skulle igang med
at kode lidt selv.

For med dem her virker alt utrolig nemt at gå til. Og det hele er med i
driveren lige til at skive og læse til SPI enheder mm. Så måske du kan
aflure lidt der.
Virker hos mig både på XP og Vista

Re: USB microcontroller som HID device i Windows XP
Hej gutter!

Tak for jeres input i sagen. Der lader til, at jeg må bide i det sure æble og
bruge en kombination af en kreds beregnet til en virtuel comport og en
microcontroller ved siden af. Der skal nemlig laves nogle "sjove" tricks som
f.eks. består i automatisk genkendelse af baudrate etc.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline