Uoriginal strømforsyning til trådløst accesspoint

Jeg har et trE5%dlF8%st accesspoint D-Link DWL-700AP som holdt op med at
virke efter et tordenvejr. Jeg tror strF8%mforsyningen brE6%ndte sammen.

Jeg har fundet en "ny" adapter - kan ik' huske hvor den er fra. Jeg
har prF8%vet at tilslutte den accesspointet - som nu virker igen!

Nu er mit spF8%rgsmE5%l - Er det er farligt/brandfarligt at bruge den nye
adapter?

PE5% den originale adapter stod:
Input: 100-240V, 50-60 Hz 0.5A
Output: 5V  2A

PE5% den "nye" adapter stE5%r:
Input: 230V ~ 50 Hz 140 mA
Output: 6V  2.1A

Kan jeg trygt bruge den? Jeg er mest bange for at der skal gE5% ild i
noget eller lign. Accesspointet stE5%r tE6%ndt 24 timer i dF8%gnet, 365 dage=

om E5%ret ...

Tak for hjE6%lpen.

Med venlig hilsen Jonas

Re: Uoriginal strømforsyning til trådløst accesspoint

Ja, så er det strømforsyningen der er brændt sammen, evt. blot en intern
sikring, men det er jo klart nemmere blot at skifte den.

Brandfarligt nej. Men spørgsmålet er om det er sundt for dit AP i længden.
Din gamle var højst sandsynligt en reguleret strømforsyning hvor den du har
fundet er ureguleret, dvs. afhængig af hvor meget AP'er trækker kan den godt
få en del mere end 6 v.

Var den reguleret eller ej?

Afhængig af så meget. Hvis dit AP har intern regulator, så er det nok fint
nok selvom den nye nok er ureguleret (lyder som noget traditionel trafo fra
en billig USB hub og de er typisk uregulerede og kan give op til 9 v). Har
den ikke indbygget regulering vil det slide mere på den end ellers (mere
varme, større belastning af kredse og elektrolytter).

Suma summarum. Jeg ville ikke være nærvøs ved at bruge den. Langt det meste
elektronik kan fint tåle en smule overspænding, men spørgsmålet er om det er
sundt for dit AP i længden, så det må du gøre op med dig selv, et AP koster
jo ikke mange penge så jeg ville bare bruge den, men brandfarligt, nej.

Mvh
Morten

Re: Uoriginal strømforsyning til trådløst accessp oint
Hej Morten

Mange tak for det gode svar.

Jeg er ikke helt sikker pE5% hvad du mener derved, men kan ikke se noget
sE6%rligt pE5% adapteren. Det er nF8%jagtigt den her model:
http://cgi.ebay.es/D-Link-Netzgeraet-5V-2-5A-Model-GPSA-0500251_W0QQitemZ300 =
199133630QQihZ020QQcategoryZ176QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Med hensyn til den gamle adapter, sE5% er det den her:
http://www.gyrotech.co.il/r_productDetails.aspx?PID3D%9187&PcatID3D%290

Jeg tror faktisk du har ret i at den er fra en USB hub - kvalificeret
gE6%ttet :-)

Men jeg prF8%ver at bruge den, nE5%r nu det ikke skulle vE6%re farligt, og
hF8%jst kan gE5% ud over access pointet. Alternativet er jo i forvejen at
fE5% et nyt access point...

Mange tak for hjE6%lpen

Mvh Jonas

Site Timeline