Uddannelse

Hejsa!

Ved godt dette er lidt offtopic, men prøver alligevel at skyde et spørgsmål
af herinde:-)

Er en diplom svagstrømsingeniør uddannelse udemærkert, eller er der andre /
bedre uddannelse indenfor svagstrøm og elektronik?

/Søren

Re: Uddannelse

Som nyuddannet må jeg nok sige at det er en udemærket uddannelse. En pæn
blanding af teori og praksis. Lidt afhængigt af din tidlige baggrund vil du
nok finde vægtningen skæv til en af siderne, men i sidste ende viser det sig
at være meget passende.

Uddannelsen tager ca 3½ år og giver (forhåbenligt) gode jobmuligheder
bagefter.

Er der noget du vil vide så spørg :-)

MVH
Frederik

Re: Uddannelse

Det kommer an på, hvad du vil og hvor du vil ende.

Jeg blev elektronikmekaniker i 1992. Har siden blandt andet været
ansvarlig for lærlinge på et reperationsværksted og har været supporter
på forskelligt udstyr. I dag er jeg "teamleader" (flot ord hva ?) for en
lille supportafdeling i en halvstor vindmøllekoncern. Elektronikken
bliver mest dyrket på hjemmeplan, men er der elektroniske problemer i
marken, som support skal se på, er det mig der rykker ud......

Re: Uddannelse
...og så er der selvfølgelig også civilingeniør-uddannelsen. Den er normeret
til 5år.

Mvh. Dennis

spørgsmål
/