Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Min kone har et frisør-instrument til håret. På instrumentet står der

120V
0,42A
60Hz

Instrumentet er købt i USA, så jeg skal finde en converter/transformer
som:

1)  kan sættes i en dansk stikkontakt
2)  kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz
3)  har et amerikansk stik-interface

Ved ikke lige om jeg har brugt de korrekte fagord, men I forstår nok
hvad jeg mener, ellers må jeg jo bare forklare mig bedre...

Tak på forhånd for svarene..

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Det bliver dyrt.

Specielt 60/50 Hz konverteringen.

Hvad kan "frisør instrumentet" ???

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Prisen er underordnet. Det er et slags modsat krøllejern...til at fjerne
krøller..

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Er det motorer i der kører på AC ?

Hvis du kan slippe for 60/50Hz konverteringen kan du nøjes med en simpel
transofrmer......

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Nej, det er et jern der bliver varmt. Det bruges
til at glatte krøller ud med...

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Hvis du kun er varme, så er 50/60Hz totalt ligemeget.

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?
Hej

Er det ikke "bare" at sætte en diode i serie f.eks 1N4007 eller en
kræftiger?

Wiljan

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Du må ikke trække en DC på nettet.

Bo //

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Så er det da godt nok pudsigt, at der faktisk i ALLE hårtørrere sidder
en diode i, til at køre halv effekt. vi har faktisk sådan en hårtørrer
liggende på jobbet, kun til at teste Ringkerner med (Hi-fi kunder
brokker sig over at de brummer) Sådan en hårtørrer der trækker 2 KW i
den ene halvperiode giver godt DC-felt...

// Per.

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Det blir ikke halve spending, men halve tiden (25Hz)

mvh
Johnny

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

nej det gør da ikke - men kun effekt i halvdelen af perioden...

Rasmus
Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?
Da må jeg spøre deg (siden jeg er norsk) hva er "halvdelen af perioden" ?

mvh
Johnny

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

jeg var ikke opmærksom på at du skrev på norsk... :-)  fidusen er jo "bare"
at perioden _ikke_ ændres - så jeg er ikke klar over hvad du mener med den
halve tid?

Rasmus
Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Jeg kan kun forholde mig til at der er krav til den kurveform strømmen
på elnettet har.

Bo //

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Ikke helt, der er flere årsager:

1) Du får dobbelt effekt

2) Du får større strøm/spænding (Det kan beskadige en evt. termostat)

3) Hvis der er nogle styrekredsløb i som kræver AC, vil de ikke virke.

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Man kunne jo køve sådan een:

http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?sku47%19396
-og sætte et almindeligt netstik på.

Bo //

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

-det har osse den fordel, at det er CE mærket, og dermed er det lidt
mere lovligt at bruge. Specielt kan der påstå store problemer, hvis man
bruger en fuskerløsning erhvervsmæssigt, og håret pludselig fudder a'
eller krøller helt den anden vej :-)

Bo //

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Hvis ikke størrelsen er vigtig, kunne den her også bruges.

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI50%3488672&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg18%729&ArticleType=0&LanguageNr12 %

mvh
JBH

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Mon ikke sådan en her kan klare det:
http://www.el-supply.dk/?Gid43%5&Vid10%255
eller:
http://www.pc-elektronik.dk/shop/productinfo.asp?id12%521

Re: Transformer/Converter der kan levere 120V / 0,42A ved 60Hz ?

Simpel 230/115 volts transformer kan gøre jobbet.