Trafo med 'Joint'

Hej gutter,

Har konstateret, at der findes trafo'er, som er på stoffer ;-)

I Sek. er der to tilledninger markeret 'Joint', som engang i fortiden må
være anvendt til et formål, men jeg kan ikke finde omtalen af anvendelsen.

Nogen, som har anvendt det/den og hvad var erfaringen ?

Venlig hilsen
Finn

Re: Trafo med 'Joint'

Joint = forbinde

Børge

Re: Trafo med 'Joint'
Hej Finn

Hvis der er forbindelse mellem de to ledninger, ja så kan det
være en termosikring der ligger inde i viklingerne.

Mvh Max

Re: Trafo med 'Joint'

Har været udensogns nogle dage, derfor et lidt forsinket indlæg ;-)

Mange tak til Børge og Max... jeg har konstateret, at der i dette
tilfælde nok ikke er monteret termosikring. Det ser ud til at primær i
dette tilfælde opbygges således:

0---joint joint---220---240

eller joint faktisk indgår som f.eks. 2 stk. 110 viklinger..

0---110   0-------110---130
0---110   110-----0-----20

Venlig hilsen
Finn

--
Lærdom er en streng herre og mest historisk,
men erkendelse er visdommens juvel ;-))

Site Timeline