Trådløs overførelse af analogt signal

Til noget hobbylegetøj ønsker jeg at overføre signalet fra 5k potmeter
trådløst til en styring. Dvs. at den nuværende 2 leder til 5k pot skal
erstattes af noget trådløst. I serie med 5k pot. sider der 2 nc tryk,
hvorover der hhv er 8k2 og 18k modstande.
I alt er der 6 af sådanne serie koblinger, der gerne skulle gøres trådløse
(ca 10m) til selve styringens 6 indgange signalerne går til.

Er der nogen økonomisk, teknisk gode forslag?

Jeg har set lidt på
http://www.wireless-products.dk/Radio-Modules/Index-WP-MKT1HP.htm , hvor de
sammensættes med noget A/D seriel converter, og så en modtager med en seriel
D/A converter. Modtageren skal se'fø'li' kunne håndterer de 6 "kanaler".

Er der en, der kender en elektronikfreak her i Vestsjælland, vil jeg gerne i
kontakt med denne, for udvikling og fremstilling af løsninger til hobbybrug.
Det kunne gå hen og blive kommercielt :)

--
Hilsen Per

Re: Trådløs overførelse af analogt signal

pls kontakt mig direkte:

Bo-@-sidebanen-dot-dk

Bo //

Re: Trådløs overførelse af analogt signal
Done

--
Per

Re: Trådløs overførelse af analogt signal

Med "done" mente jeg ikke at jeg havde løst opgaven, men at jeg havde sent
en mail til Bo!!!

Bo. Har du modtaget mail'en?

--
Per

Re: Trådløs overførelse af analogt signal

ja, ja, ikke jage med mig :-)

Bo //

Re: Trådløs overførelse af analogt signal
Sidder selv og roder med et tilsvarende projekt(non commercial-egns teater).
mit behov er at sende et analogt signal fra 0-10V(styring af røgmaskine)
over max 50m.
Har kigget på disse moduler osse, men der skal man jo interface med
seriel 9k6b.
Haves: kontrol box med potmeter der styrer 0-10V plus on off knap, samt
full power.
Kablet ønskes erstattet af wireless link.
Så hvis nogen kommer op med noget kan det da nok udløse en fribillet
eller to.
mvh
Erik the Viking

Re: Trådløs overførelse af analogt signal

mikroprocessor til at divitalisere spændingen. Radiolink, og en
processor mere med en DAC. Masser af kedeligt arbejde.

Find eet eller andet automatik modul, der kan det, og betal de 2-3000
kroner, det koster.

Bo //

Re: Trådløs overførelse af analogt signal

nåhh, ja, du vil ha' en adresse:
http://www.comsystem.dk/index.asp?DocumentID18%7&SubID22%8

Bo //

Re: Trådløs overførelse af analogt signal

Holder budgettet ikke til.
Ville være fuldt ud tilfreds med noget hvor man smider 8 bit in parallet
og får 8 bit ud parallelt resten ka jeg sagtens lave. behøver ikke bruge
den originale kontrolboks.
mvh Erik
(der nu kan huske at beregne re, hie, Zin og zout samt Au)

Re: Trådløs overførelse af analogt signal

har kigget på HT12e i kombination med et am/fm modul, gir desværre kun 4
bit, de bruger 8-12 på adresse øv
mvh Erik

Site Timeline