Toner transfer teknikken, mangler egnet laser printer. Hvilke virker?

Så døde min Oki 4W printer desværre.

dvs helt død er den ikke, men nu kan jeg ikke længere opnå tilstrækkeligt
tæt print til at jeg kan overføre toneren pålideligt til PCBet, så enten
skal jeg prøve om jeg kan lave den, ellers skal jeg på jagt efter en ny
gammel printer.

Så jeg har et par spørgsmål:

Har nogen haft hel med at rense/reparere/samle/etc en laserprinter, der ikke
kunne fordele toneren jævnt?(jeg har ret store stelplan på et print, og det
er pittet helt vildt)
Der er masser af toner endnu, så jeg kan ikke tro det er problemet.

Har nogen med held skrevet ud på blækprinter, og derefter fotokopieret det
over på epsonpapiret?
Bliver det godt, og "solidt" sort nok?

Hvilke printere bruger I der har haft held af at lave gode print uden
pitting??

Jo mere jeg tænker over det, desto nemmere ville det egentligt være om
superkioskens xerox kunne drønes så hårdt op i toner at den kunne klare det
for mig, men den kan kun skrive bleggråt.

Mvh
Henrik.

Re: Toner transfer teknikken, mangler egnet laser printer. Hvilke virker?
ikke
det

Du kan starte med forsigtigt at aftørre coronatråden/trådene  med en vatpind
og så rense omkring højspændingsklemmerne til tromlen.

mvh
JBH

Re: Toner transfer teknikken, mangler egnet laser printer. Hvilke virker?

ikke
det

Er det forresten ikke en LED printer ? så  har du vel husket at aftørre "
LED rækken"  (Ved ikke hvad den stang som indeholder lysdioderækken hedder
;-).

mvh
JBH

Re: Toner transfer teknikken, mangler egnet laser printer. Hvilke virker?

Jeg har lige prøvet at aftørre den. Ingen forbedring.

Der er stadigt "baner" hvor toneren ikke dækker ordentligt. Ser nærmest ud
som om der er et par mm hvor den kun printer i gråtoner, og ikke _sort_

Mvh
Henrik

Site Timeline