Tips og gode råd til de forskellige elementer i en "vejrstation" søges

Hej NG.

Jeg søger nogle gode råd og tips til hvordan jeg laver elektronikken (og
hardwaren) til måling af følgende størrelser:

- Luftfugtighed
- Lufttryk
- Nedbør
- Vindretning
- Vindhastighed

Jeg har selv et par løsningsforslag, men kan altid bruge mere inspiration.
Mht. output, betyder det ikke så meget, jeg kan interface til det mange
forskellige ting, det være sig 4-20 mA, puls, spænding, digitale
protocoller.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

I Elektor maj 2004 er der en udemærket artikel om hvordan man måler
ovenstående ret præcist og kun ved hjælp af den velkendte mølle med tre
skovle og lidt microprocessorhalløj. Så en tur på biblioteket og hent
inspiration til det der.

- Lars

Re: Tips og gode råd til de forskellige elementer i en "vejrstation" søges

Det vil jeg gøre.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
Re: Tips og gode råd til de forskellige elementer i en "vejrstation" søges

Opløsning ?

Send en mail...

Re: Tips og gode råd til de forskellige elementer i en "vejrstation" søges

5-10°
Lavet med en skive lign. tingest med Gray kode så man kan se hvilken retning
den bevæger sig og ikke kun den aktuelle position.

Vil gøre.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
Re: Tips og gode råd til de forskellige elementer i en "vejrstation" søges

Det der er fidusen med Gray kode er at kun én bit skifter ad gangen.
Hvis man bruger almindelig binær kode kan man få fejlvisning når skiven
standser lige på skiftegrænsen, da aftasterne altid vil være lidt forskudt.

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

Help you out?  Certainly.  Which way did you come in?

Re: Tips og gode råd til de forskellige elementer i en "vejrstation" søges

retning
forskudt.

Det er selvfølgelig rigtigt. Her er en del god information og hjælp til grey
koder:

http://members.tripod.com/~rvk/index-2.html

--
mvh/rg. Christian