TFT skærm

En af mine svenske bekendte har fundet et par TFT skærme i nakkestøtterne på
en Volvo.
Dem vil han så nu sætte sammen med en standard DVD spiller til en bil.

Jeg har fundet frem til signalbeskrivelserne til skærmene, men synes det ser
noget kryptisk ud.
Er der nogen der har mod på at hjælpe?

Jeg har en PDF fil med signalerne i bilen, http://850r.dk/2xtft.pdf
et ledningsdiagram kan ses her
http://volvo.itweb.net/RTI/s80.2xtv.jpg.

Umiddelbart tror jeg ikke det kan lade sig gøre uden den splitter der er
vist, men den har han ikke.

Niels

Re: TFT skærm
On Sat, 7 Aug 2004 10:11:52 +0200, "Niels Bengaard"

Prøv bare at sætte forsyning på, fød CVBS ind fra en DVD, læg SDA og
SCL høj (5V)  med et par 1K modstande.

Vend tilbage med resultatet, så skal vi nok komme videre. Til at
splitte video er TDA 8440 fin.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: TFT skærm

ser

Fint med lidt hjælp, for det så lidt håbløst ud for en hjemmetekniker som
mig.
Lige et par uddybende spørgsmål før jeg begiver mig ud i mit bedste
skolesvensk.

Det er CVBS stikket på DVD spilleren jeg skal have forbundet til A1-A10 på
TFT skærmen. Jeg er lidt i tvivl om visse af forbindelserne og antallet af
kabler i et CVBS stik. Men ret mig i dem jeg tager fejl med.

A1: 5 volt
A2: 5 volt
A3: skærm fra CVBS
A4: bruges ikke
A5: bruges ikke
A6: 12 volt
A7: billedsignal fra CVBS
A8: stel fra CVBS
A9: stel
A10: 12 volt

Jeg kan ikke lige finde en beskrivelse af CVBS stikket på nettet, men det er
jo både lyd og billede, vil det nemmeste være at klippe et CVBS-SVHS kabel i
stykker og gå videre derfra?

Niels

Re: TFT skærm
On Sat, 7 Aug 2004 13:01:52 +0200, "Niels Bengaard"

Det er fint. CVBS er bare alm. composite video, dem binder du bare på
A7/A8 - husk modstande i serie til SDA / SCL
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: TFT skærm
er
kabel i

Vi prøver og ser hhvad der sker, tak for hjælpen.
Jeg vender tilbage hvis der mod forventninger opstår problemer.

Niels

Site Timeline